امام جمعه شهرستان خاش در مراسم شهادت امام صادق(ع):

شیوه عمل امام صادق(ع) یک انقلاب فرهنگی بود/ امام جعفر(ع) جامعه اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی مدیریت کرد

29 تير 1396 ساعت 16:53

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شیوه عمل امام صادق(ع) یک انقلاب فرهنگی بود و اين امام بزرگوار با حرکت علمی و فرهنگی جریانات انحرافی را خنثی کرد.


به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع شهرستان خاش، اظهار كرد: امام  صادق(ع) در زماني زندگي مي كرد كه علاوه بر مسائل سياسي يك سلسله حوادث اجتماعي و ابهامات فكري نيز رخ داد و ضروري بود تا امام صادق جهاد خود را در اين جبهه شروع كند.
 
وي با بيان اينكه امام جعفر صادق(ع) بعنوان پايه گذار فقه جعفري در انتشار احاديث و كتب مختلف بود، تصريح كرد: اين امام بزرگوار در ترویج دین مقدس اسلام و احیای رسالت الهی و نبي مكرم اسلام(ص) نقش مهمي داشته است.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه اقدامات سیاسی امام جعفر(ع) منجر به تهدیدهای مکرر دستگاه حکومتی نسبت به ایشان است، گفت: شهادت امام جعفر صادق(ع) 12 سال بعد از آغاز حکومت سیاه منصور عباسی اتفاق افتاد.
 
وي خاطرنشان كرد: در مدت امامت، اين امام بزرگوار از عراق، مرکز حکومت دور بود و در مدینه می زیستند، اما از دست حاکم عباسی امان و آرامش نداشت.
 
امام جمعه شهرستان خاش اظهار كرد: در دوره امام صادق(ع) فرصتی استثنائی برای ایشان به وجود آمد تا با بهره مندي از خلاءهای سیاسی و حاکمیتی به وجود آمده، به ترویج آموزه های دینی بپردازند و این امر موجب شد تا ایشان یک دانشگاه بزرگ و با حضور سه تا چهار هزار نفر تاسیس کند.
 
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به نوحه خواني، مرثيه خواني، مديحه سرايي و عزاداري در وصف امام جعفر صادق(ع) پرداخت.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 440247

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/440247/شیوه-عمل-امام-صادق-ع-یک-انقلاب-فرهنگی-جعفر-جامعه-اسلامی-برابر-تهاجم-مدیریت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir