۰
گزارش تفتان ما از عدم نظارت بر جايگاه هاي سوختي بين راهي؛

دو ماه تعطیلی جایگاه سوخت کارواندر خاش و سرگردانی مردم و مسافران عبوری

با تعطیل شدن جایگاه سوخت رسانی کارواندر خاش واقع در محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر که دو ماه به طول انجامیده بسیاری از مردم بومی و مسافران عبوری که از نقاط دوردست کشور به منطقه سفر می کنند با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.
دو ماه تعطیلی جایگاه سوخت کارواندر خاش و سرگردانی مردم و مسافران عبوری
به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعی تفتان ما، ایجاد جایگاههای سوختی و مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی از ضرورتهای اجتناب ناپذیر به ویژه در استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود که متاسفانه از حدود 2 ماه پیش تاکنون جایگاه سوخت کارواندر به علت اختلاف میان شرکای این جایگاه تعطیل شده و مسئولان برای رفع مشکلات مردم اقدام اساسی انجام نداده اند.

جایگاه سوختی کارواندر در مسیری ایجاد شده که از هر جهت با اهمیت و دارای حساسیت های مخصوص به خود است.
 
فعالیت مرکز خدماتی رفاهی کارواندر با تعطیلی جایگاه سوختی آن هیچ معنا و مفهومی ندارد زیرا بسیاری از خودروهای عبوری با هدف سوخت گیری وارد این مرکز می شوند و لحظاتی را نیز به استراحت می پردازند اما با تعطیل شدن این جایگاه، تنها خودروهایی که سوخت شان رو به اتمام است به ناچار سوخت مورد نیاز خود را از فروشندگان آزاد با گالن 20 لیتری و با قیمت بالایی خریداری می کنند.
 
* توپ نظارت جايگاه سوختي در زمين كيست؟
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خاش در این خصوص بیان کرد: از طریق این اداره بر عملکرد مرکز خدماتی رفاهی کارواندر نظارت می کنیم اما نظارت بر فعالیت جایگاه سوختی منطقه در حیطه کاری ما نیست و شرکت نفت باید برای فعال کردن مجدد آن تصمیم بگیرد.
 
محمداکبر اربابی افزود: امتیاز جایگاه سوختی کارواندر به اسم یک نفر و سرمایه ایجاد آن نیز متعلق به فردی دیگر است که متاسفانه از مدتی قبل برای تقسیم سود آن با هم اختلاف پیدا کرده اند و جایگاه نیز به تعطیلی کشیده شده است.
 
* بايد امتياز جايگاه سوختي كارواندر لغو شود
بخشدار مرکزی خاش هم گفت: تعطیلی جایگاه کارواندر با توجه به موقعیت حساس آن و نیاز شدید مردم محلی و مسافران عبوری جهت تامین سوخت خودروها در شرایط کنونی به هیچ وجه ممکن به صلاح نیست.
 
مجتبی شجاعی بیان کرد: از شرکت نفت انتظار داریم با توجه به اختلاف دو طرف دعوا از طریق حمایت از یک شخص ثالث و یا راسا نسبت به راه اندازی مجدد جایگاه اقدام کند.
 
به گفته وی یک راهکار برای فعالیت دوباره جایگاه سوختی کارواندر لغو امتیاز آن و دادن مجوز به یک متقاضی دیگر است تا بیش از این به مردم خسارت وارد نشود.
 
شجاعی ادامه داد: برای راه اندازی مجدد جایگاه کارواندر تلاشهایی از سوی فرماندار، نهادهای امنیتی، قضایی، اداری و نظارتی انجام شده اما نتیجه تصمیمات گرفته شده با توجه به اختلاف مالک و سرمایه گذار آنگونه که باید و شاید رضایت بخش نیست.
 
* شوراي تامين بايد در خصوص تعطيلي جايگاه سوخت اظهار نظر كند
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه خاش گفت: با توجه به اینکه مشکل پیش آمده در جایگاه سوختی کارواندر جنبه شخصی دارد و شرکت نفت نیز طبق قانون نمی تواند در مبحث حقوق افراد مستقیما ورود پیدا کند در این موضوع تصمیم گیرنده نهایی اعضای شورای تامین شهرستان و استان هستند.
 
صفر شهرکی بیان کرد: راه اندازی مجدد جایگاه تعطیل شده کارواندر از دغدغه های خود ما هست زیرا اعتقاد داریم با اختلاف مالکان خسارت به مردم وارد می شود.
 
* تعطيلي جايگاه سوخت به ضرر شهرستان است
فرماندار شهرستان خاش مدتی قبل در بازدید از جایگاه سوختی کارواندر برای راه اندازی مجدد آن دستورات لازم را صادر کرد.
 
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: تعطیلی جایگاه جدای از اینکه برای خود افراد ذی نفع خسارت بار بوده، نقصانی بزرگ برای منطقه به شمار می رود و از این حیث مردم محلی و مسافران عبوری به شدت آسیب می بینند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در شهرستان خاش سه جایگاه سوختی بین راهی شامل اسکل آباد، کلچات و کارواندر ایجاد شده که جایگاه سوختی کارواندر از حدود 2 ماه پیش تعطیل شده و این جایگاه در مسیری واقع شده که افزون بر 70 کیلومتر از شهر خاش فاصله دارد و رفت و آمد خودروهای ترانزیتی و مسافران عبوری به ایرانشهر و چابهار زیاد است و نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز خودروهای عبوری دارد.
 
در شهر خاش نیز 6 جایگاه سوختی چاوش، پیامبر اعظم (ص)، وحدت، میلاد، دولتی و امیر میری ویژه خودروها فعالیت دارند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 440469
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *