توسل اهل سنت به امام رضا(ع) گواهی بر واهی بودن تفکرات وهابیت دارد

19 مرداد 1396 ساعت 13:15

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: توسل بزرگان اهل سنت به امام رضا بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای فرقه وهابیت است و جایگاه اهل پیامبر(ص) رادر میان علمای اهل سنت آشکار می‌سازد.


به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در گفتگو با خبرفریمان به تشریح جایگاه و منزلت امام رضا(ع) پرداخت و اظهارکرد: دوران پربرکت و همراه با کرامات که قبل و بعد از ولادت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و مدت امامت ایشان رخ‌داد، همگی دلالت بر عظمت بی‌کران امام رضا (ع) دارد.

حجت الاسلام طباطبایی در بیان دیدگاه بزرگان اهل سنت درباره امام رضا(ع) گفت: بزرگان اهل سنت از جمله مجدالدین ابن اثیر جَزَری، محمد بن طلحه شافعی و عبدالله بن اسعد یافعی شافعی به جایگاه امامت و ولایت امام رضا(ع) و فضایل و کرامات آن حضرت اعتراف کرده‌اند که تأثیر به سزایی در نزدیک کردن دیدگاه اهل سنت به دیدگاه شیعه درباره کرامت، شفاعت، توسل و زیارت قبور و غیره دارد.


نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه با اشاره به معجزات زمان به دنیا آمدن امام رضا(ع) گفت: از مادر بزرگوار حضرت نقل شده که هنگام حاملگی، سنگینی حمل را احساس نکردم و هنگام خواب، صدای تسبیح و تهلیل و تقدیس وی را می شنیدم و زمانی که ایشان به دنیا آمد، دستانش را روی زمین گذاشت و سر مبارکش را به طرف آسمان بلند کرده بود، لبانش تکان می خورد، گویا مناجات خدا می کرد.


حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد: برخورد بزرگان اهل سنت با مرقد مطهر امام رضا (ع) نیز جالب و شگفت‌انگیز است؛ مانند بسیار زیارت کردن قبر امام رضا(ع) از سوی ابن حبان بستی و ابوعلی ثقفی و تواضع و تضرع فراوان ابوبکر بن خُزیمه که از وی به عنوان شیخ الاسلام و زنده کننده سنت رسول الله تعبیر کرده‌اند؛ موجب شگفتی شاگردان وی شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت سالیان از شهادت ایشان، قبر و بارگاه ملکوتی ایشان مورد توجه خاص و عام است و بزرگان اهل سنت همچون ابن خزیمه و ابن حبان علاوه بر زیارت قبر امام رضا (ع) به ایشان متوسل می‌شدند و برای رفع مشکلات مادی و معنوی خود به این مکان مقدس پناه می‌بردند.


وی در پایان اظهار کرد: از مطالب یاد شده به دست می‌آید که نه تنها ساخت بنا بر قبور، زیارت و توسل، امری جایز و کاملاً مرسوم بوده، بلکه مورد تایید قولی و عملی بزرگان اهل سنت از جمله ابن خزیمه و ابن حبان بستی و دیگران بوده و مکرر این اعمال از آن ها سر می‌زده و از خوان گسترده کرامات آن امام همام نیز بهره‌مند می‌شدند و این امر به عنوان یک باور و فرهنگ صحیح در میان مسلمانان مطرح بوده و این موارد بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای سست فرقه وهابیت است و از سوی دیگر، جایگاه اهل پیامبر(ص) و میزان درخشندگی این خاندان پاک را در میان امت اسلامی به ویژه علمای اهل سنت آشکار می‌سازد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 440731

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/440731/توسل-اهل-سنت-امام-رضا-ع-گواهی-واهی-بودن-تفکرات-وهابیت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir