۰

«تل‌آویو» و «بیروت » در بهت/ تشریف بیاورید دستگیرتان کنیم!

نصرالله گفت: انگیزه‌های تننباوم هرچه بود چه امنیتی و چه ملی و چه مالی برای ما مهم نبود. آن چه که برای ما اهمیت داشت این بود که ایشان به لبنان تشریف بیاورند تا ما او را دستگیر و بعد مبادله کنیم.
«تل‌آویو» و «بیروت » در بهت/ تشریف بیاورید دستگیرتان کنیم!
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

چند روز پیش تعداد 5 تن از اسرای لبنانی که توسط گروه تروریستی جبهه النصره به اسارت درآمده بودند مبادله شده و به خاک کشورشان بازگشتند. حزب الله لبنان در طول کارنامه درخشان خود پرچمدار انجام مبادله موفق است. بدون شک می توان گفت مهم ترین مبادله اسرا در سالهای اخیر مبادله ای بود که طی آن حزب الله توانست تعدادی از اسرای خود را که سالها در بند رژیم صهیونیستی بودند آزاد کنند که در بین آنها سمیر قنطار نیز حضور داشت. انجام این مبادله عقبه جالب و خواندنی ای دارد که به مناسبت مبادله چند روز گذشته بد ندیدیم که گوشه ای از کارنامه درخشان حزب الله را بازخوانی کنیم. آنچه پیش روی شماست قسمت سوم بازخوانی این واقعه جالب است.
چند روز پس از عملیات اسیرگیری، افسران اسراییلی از درگیر شدن سه سرباز با قاچاقچیان مواد مخدر خبر دادند. تحقیقات رسمی ارتش این موضوع را منتفی اعلام کرد اما مردم خشمگین شدند و ژنرال ها را به قصور و کوتاهی متهم کردند.
یعقوب آویتان پدر سرباز آدی آویتان: ساختن و پرداختن شایعه آسان است اما از بین بردن آن بسیار سخت است. تفکری وجود دارد که می‌گوید: بهتر است چشمانت را خوب باز کنی تا به تو تهمت ناروایی وارد نشود. از تک تک سربازان گرفته تا رییس ستاد ارتش می دانستند که این موضوع شایعه است.
اتباع اسراییلی که فرزندانشان در بند بودند در این زمان تلاش خود را بر روی بازگرداندن فرزندانشان توسط ارتش متمرکز کردند و از همان ایام فشارهای وارده بر حکومت برای آغاز مذاکرات تبادل اسرا افزایش پیدا کرد.
ابراهیم الامین روزنامه نگار لبنانی: منطق زور و قدرت که اسراییلی ها آغاز کننده ی آن بودند اثر منفی اش مستقیما متوجه مردم عادی و غیرنظامی بود. طرف مقابل هم توانست پا به پای او حرکت کند و همان طور رفتار نماید اما علی رغم این که مقاومت افرادی را اسیر و افرادی را کشته بود ولی ابعاد و نتیجه آن در حوزه و چارچوبی انسانی محدود ماند.
پس از اسارت سه سرباز، اسراییل با واقعیت منطقه ای جدیدی مواجه شد ولی کار به این جا ختم نشد. همه در برابر حادثه ای دیگر قرار گرفتند حادثه ای پیچیده تر و خطرناک تر بود.
یک هفته پس از اسارت 3 سرباز اسراییلی در شبعا تلوزیون اسراییل اعلام کرد: در اسراییل سیاسیون و خبرنگاران مشغول جمع آوری اخبار مفقودان اخیر بودند اما حادثه ای که در نوع خود استثنایی بود تل آویو را مانند بیروت در شگفتی فرو برد.
سرهنگ اطلاعاتی دشمن چهارمین اسیر در چنگ مقاومت اسلامی. دبیرکل حزب الله به اختصار این خبر را اعلام نمود و فرماندهان صهیونیستی به جزئیات مشغول شدند.
   
سید حسن نصرالله: 15/10/2000 افسری با درجه سرهنگی در ارتش اسراییل که با موساد کار می کند مدت زمانی طولانی در تلاش برای رخنه به سطوح بالای حزب الله بود که تحت تعقیب امنیتی قرار گرفت و با یک نقشه هوشمندانه قدم به قدم به لبنان کشیده شد و با پای خود به لبنان آمد.
تلوزیون اسراییل سال 2004 اعلام کرد: عملیات اسیرگیری دیگر به یک شکل محدود نبود. راه و روش های مختلفی وجود دارد که به همان نتیجه می‌رسد. حنان تننباوم سرهنگ احتیاط ارتش اسراییل است. او در 23 اکتبر سال 2000 از تل آویو به اروپا سفر کرد و اصلا فکر نمی کرد که غیبتش چنین طولانی خواهد شد.
سید حسن نصرالله: عملیات به اسارت گرفتن تننباوم فقط چند ماه طول کشید یعنی وقت زیادی نگرفت. آغاز پروژه به پیش از آزادی جنوب لبنان بر می‌گشت. لذا در سال آزادسازی تماس اولیه با وی انجام شد. اما بعد از آزادسازی این تماس ها جدی تر شد زیرا ما روی دو مسیر کار می‌کردیم. مسیر اول، رسیدن به تننباوم و مسیر دوم انجام عملیات اسیرگیری در مزارع شبعا.
رسانه های اسراییلی به سرعت خبر را تایید کردند و پس از آن سوال ها شروع شد. تننباوم چگونه گرفتار اسارت شد و چرا؟ سیستم اطلاعاتی حزب الله از یک طرف از ارتباط تننباوم با صنایع نظامی خبر داشت و از طرف دیگر وابستگی او را به ارتش اسراییل می‌دانست همچنین اطلاعات مفصلی از وضعیت شخصی و مالی وی داشت.
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 441000
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *