۰
معاون شبكه دامپزشكي خاش:

بيش از ۴ هزار دام قرباني تحت نظارت پزشكان دامپزشكي خاش به صورت بهداشتي و رايگان ذبح شد/ هيچ بيماري مشكوكي در دام هاي قرباني مشاهده نشد + تصاوير

معاون شبكه دامپزشكي شهرستان خاش گفت: بيش از 4 هزار دام قرباني تحت نظارت پزشكان دامپزشكي خاش در كشتارگاه شهرداري و سطح شهر به صورت بهداشتي و كاملا رايگان ذبح شد.
بيش از ۴ هزار دام قرباني تحت نظارت پزشكان دامپزشكي خاش به صورت بهداشتي و رايگان ذبح شد/ هيچ بيماري مشكوكي در دام هاي قرباني مشاهده نشد + تصاوير
يعقوب جمالزهي در حاشيه كشتار و ذبح بهداشتي دام هاي قرباني در محل كشتارگاه خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: شهروندان بايد از کشتار دام در اماکن مسکونی و معابر عمومی که سبب انتقال بیماری های مشترکی بین انسان و دام می شود خودداری كنند.
 
وي بيان كرد: در روز عید سعید قربان دامپزشکی شهرستان خاش در محل كشتارگاه شهرداري  خدمات معاینه دام‌های زنده و لاشه دام‌های قربانی و نيز كشتار بهداشتي را به صورت رایگان به مردم ارائه داده و اين برنامه تا دو روز آينده نيز ادامه خواهد داشت.
 
جمالزهي خاطرنشان كرد: در روز عيد سعيد قربان شهروندان 608 دام را به محل كشتارگاه شهرداري آوردند و با نظارت شبكه دامپزشكي به صورت كاملا رايگان و بهداشتي ذبح شده و تحويل صاحبان آن ها شده است و اين برنامه همچنان ادامه دارد.
 
وي با بيان اينكه پرسنل و پزشكان شبكه دامپزشكي شهرستان خاش در روز عيد سعيد قربان در آماده باش كامل بودند، گفت: در روز عيد پرسنل اين اداره در تمامي مراحل ذبح 3 هزار و 400 قرباني شامل 7 راس گاو و سه نفر شتر و باقي گوسفند و بز نظارت داشتند تا از ابتلاي شهروندان به بيماري تب كريمه كنگو جلوگيري شود.
 

 
معاون شبكه دامپزشكي شهرستان خاش با بيان اينكه اکیپ‌های نظارتی همچنان در آماده باش هستند، تصريح كرد: 6 اکیپ ثابت و سيار، لاشه‌های دام‌های قربانی را در شهرستان خاش بازرسی بهداشتی می‌کنند.
 
وي ادامه داد: این اکیپ ها متشکل از روحانی ناظر شرعی، دامپزشک، کارشناس بهداشت و ماموران انتظامی به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات بهداشتی به مردم در جهت تامین گوشت سالم و بهداشتی هستند.
 
جمالزهي با بيان اينكه خوشبختانه در هيچ كدام از دام هاي قرباني مورد مشكوكي از بيماري مشاهده نشده است، خاطرنشان كرد: شهروندان بايد در هنگام کار با گوشت خام همیشه دستکش بپوشید، گوشت را خوب بپزید و بعد بخورید، از مصرف گوشت های نیم پز خودداری کنید و هرگز و به هیچ عنوان دام را در خارج از کشتارگاه ذبح نکنید و خون آن را در محیط نریزید و به خودرو، در ، سر و صورت کودکان و غیره نمالید.
 
وی با بیان اینکه ذبح باید در کشتارگاه انجام گیرد، تصريح كرد: شهروندان نیز سعی کنند از خرید گوشت مورد نیاز خود از کسانی که دام را در خیابان و کوچه ذبح کرده، خودداری کنند تا هم به قوانین احترام بگذارند و هم از سوی دیگر موارد بهداشتی را برای جلوگیری از بروز خطر رعایت کنند.
 

 
جمالزهي اذعان کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا سوال به شبكه دامپزشكي شهرستان خاش واقع در ورودي شهر مراجعه كنند.
 
وي اظهار كرد: خواهشمندیم شهروندان به جهت اهمیت و حساسیت موضوع و احتمال خطر انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان، از خرید هرگونه گوشت و مواد خوراکی از فروشندگان دوره گرد و افراد و مکان های نامطمئن خودداری كنند.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 441121
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *