۰

عدم همکاری شرکت ملی مس با هیأت تحقیق و تفحص مجلس/ احتمالا موضوعات غیرمرسومی مطرح است

دبیر هیأت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس با انتقاد از عدم همکاری این شرکت با اعضای تیم تحقیق و تفحص مجلس، گفت: به نظر می‌رسد موضوع غیرمرسومی در میان است که شرکت مس حاضر به ارائه اطلاعات نیست.
عدم همکاری شرکت ملی مس با هیأت تحقیق و تفحص مجلس/ احتمالا موضوعات غیرمرسومی مطرح است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،در مورد روند فعالیت هیأت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس، اظهار داشت: این موضوع در هیأت تحقیق و تفحص تقسیم‌بندی و کارگروه‌هایی برای بررسی 11 بند مشخص شده جهت تحقیق و تفحص از شرکت مس تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند، افزود:‌در برخی موارد شاهد عدم همکاری شرکت ملی مس در ارائه اطلاعات به اعضای هیأت تحقیق و تفحص هستیم، به طوری که در حوزه منابع انسانی و همچنین عملکرد مالی هنوز اطلاعات کامل به ما ارائه نشده است.
وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این عدم همکاری شرکت ملی مس مشکلاتی را در روند تحقیق و تفحص از این شرکت ایجاد کند و بر اساس برداشت ما حتماً موضوعی در میان است که این شرکت با ما همکاری نمی‌کند. زیرا تحقیق و تفحص عمدتاً برای کمک به مجموعه‌ها انجام می‌شود تا اگر مشکل عدم شفافیت یا موانع قانونی وجود دارد، با نظارت مجلس برطرف شود.
باستانی ادامه داد: حتماً موضوعی مطرح است که شاهد عدم همکاری شرکت ملی مس هستیم و احتمالاً یک مسئله غیرمرسوم در آنجا اتفاق افتاده است که این موضوع، حاشیه‌هایی را برای تیم جدید ایجاد می‌کند.
وی توضیح داد: کارگروه‌های هیأت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس در رابطه با خریدهای خارجی، فروش‌های صادراتی، واگذاری پیمانکارها، وضعیت استخدامی، انواع قراردادهای استخدامی، نحوه توسعه شرکت مس و همچنین وضع حقوق پرسنل تشکیل شده‌اند ولی در این حوزه‌ها اطلاعات کمی از سوی شرکت ملی مس به کارگروه‌ها ارائه شده است.
به گفته باستانی، تا کنون 5 جلسه در هیأت اصلی تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس برگزار شده و قرار است جمع‌بندی مباحث در جلسات آینده ارائه شود.
دبیر هیأت تحقیق و تفحص از شرکت مس با بیان اینکه در موضوع منابع انسانی، بازرگانی داخلی، بازرگانی خارجی و همچنین حوزه مالی داخلی در شرکت مس با چالش روبه‌رو هستند، گفت: مدت زمان انجام تحقیق و تفحص 6 ماه است اما پیش‌بینی می‌کنیم برای به نتیجه رسیدن این مسئله نیازمند زمان بیشتری باشیم.
به گزارش فارس، اعضای هیأت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس اسفند سال گذشته تعیین شدند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 441129
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *