۰
نماينده مردم شهرستان خاش:

وضعيت جاده هاي ارتباطي سيستان و بلوچستان از لحاظ ايمني "بيمار" است/ وزير راه تنها با بهانه هاي واهي و پوچ و بي اساس از زير پاسخ اصلي و حل مشكلات ايمني راه ها فرار مي كند

نماينده مردم شهرستان خاش و عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: وضعيت جاده هاي ارتباطي سيستان و بلوچستان از لحاظ ايمني "بيمار" و سيستان و بلوچستان در خصوص استاندار نبودن جاده ها جزء سه استان نخست كشور است.
وضعيت جاده هاي ارتباطي سيستان و بلوچستان از لحاظ ايمني "بيمار" است/ وزير راه تنها با بهانه هاي واهي و پوچ و بي اساس از زير پاسخ اصلي و حل مشكلات ايمني راه ها فرار مي كند
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما در خصوص فوت 12 دانش آموز هرمزگاني در حادثه واژگوني اتوبوس، با بيان اينكه متاسفانه وضعيت جاده هاي ارتباطي بسياري از شهرهاي استان از لحاظ ايمني بيمار است، اظهار كرد: مردم از وضعيت كنوني بسيار گلايه دارند و بايد مسئولان وزارت راه و ترابري در اين خصوص تصميمات جدي را اتخاذ كنند.
 
وي بيان كرد: متاسفانه آمار تلفات جهان يك درصد است اما كشور ايران 1.5 درصد است و اين فاجعه و معضل بزرگي براي مردم ايران است.
 
كرد با بيان اينكه بايد براي جابجايي دانش آموزان از خودروها و تجهيزات با كيفيت تري استفاده شود، گفت: طبق آمارها متاسفانه تنها 50 درصد با متوسط جهاني آمار تلفات اختلاف داريم كه اين نشان از وضعيت بسيار نامطلوب دارد و لذا بايد در اين خصوص عزمي راسخ و جدي براي ارتقاء ايمني جاده ها برنامه ريزي و شروع شود.
 
وي با بيان اينكه بنده به عنوان نماينده مردم نسبت به مسئله واژگوني اتوبوس دانش آموزان به شدت به وزارت آموزش و پروش اعتراض كردم، ادامه داد: آموزش و پرورش بايد در راستاي استفاده از وسايل ناوگان حمل و نقل زميني، هوايي و دريايي جهت جابجايي و اردوهاي دانش آموزان برنامه ريزي كند.
 
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت:  متاسفانه در حادثه واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني به علت سهل انگاري راننده و خواب آلودگي جان تعداد زيادي از دانش آموزان قرباني شد و لذا بايد آموزش و پرورش ضمن بررسي اين مسئله، از رانندگان داري شرايط و واجد صلاحيت استفاده كند.
 
وي خطاب به وزارت راه، خاطرنشان كرد: بايد وزير راه در خصوص حادثه واژگوني اتوبوس دانش آموزان پاسخگو باشد و تنها با ساختن بهانه هاي واهي و مسائل پوچ و بي ارزش از زير پاسخ اصلي و حل مشكلات ايمني راه ها فرار نكند و اميدواريم كه با افزايش و ارتقاء سطح ايمني راه ها ديگر شاهد حوادث جاده اي ناگوار نباشيم.
 
كرد با بيان اينكه در خصوص ايمني جاده هاي كشور هر ساله در ستاد حوادث كشور نقاط حادثه خير بررسي و اعتبار لازم تخصيص داده مي شود، اذعان كرد: متاسفانه وضعيت راه هاي استان سيستان و بلوچستان نيز نامطلوب است و در خصوص استاندار نبودن جاده ها، سبقت و سرعت غير مجاز جزء سه استان نخست كشور هستيم و لذا مي طلبد كه وزارت راه و ستاد بحران كشور در خصوص اعتبارات به اين استان توجه بيشتري داشته باشد.
 
وي اظهار كرد: استان پهناور سيستان و بلوچستان با كشورهاي افغانستان و پاكستان هم مرز است و اين مسئله سبب شده تا روزانه تعداد زيادي از اتباع بيگانه به صورت قاچاق از اين استان عبور كنند و خودروهاي عبوري سنگين نيز خطر اين جاده ها را افزايش داده كه بايد هرچه سريعتر مسئولان مربوطه مسئله دوبانده شدن جاده هاي پهناور اين استان را مورد توجه قرار دهند و پس از سالها وعده زمان عملياتي شدن اين مسئله رسيده است.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 441227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *