۰
مهمان نوازی مردم خاش از هم وطنان غرب کشور/

گردشگران یاسوجی وارد اقامتگاه بوم گردی تفتان شدند

گردشگران یاسوجی با هدف صعود به تفتان و دیدن جاذبه های تفریحی و گردشگری منطقه وارد اقامتگاه بوم گردی تفتان شدند.
گردشگران یاسوجی وارد اقامتگاه بوم گردی تفتان شدند
مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان به خبرنگار تفتان ما، گفت: نخستین تور گردشگری و کوهنوردی از یاسوج با هدف صعود به قله 4050 متری تفتان بام شرق اران وارد اقامتگاه بوم گردی تفتان شد.

مرتضی تمندانی افزود: برنامه سفر این گروه کوهنوردی و گردشگران یاسوجی به خاش دو روزه بوده که امروز توانستند به قله ۴۰۵۰ متری تفتان صعود کنند.
وی بیان کرد: این تور گردشگری با همکاری شرکت مسافرتی فراز تفتان و انجمن میراث فرهنگی در حال برگزاری است و مردم خاش از مهمانان غرب کشور میزبانی می کنند.

وی اظهار کرد: افزون بر ۴۰ نفر از گردشگران از مجتمع تفریحی دره گل، درخت چنار کهنسال، سنگرهای صخره ای و محوطه باستانی دز بازدید وواز نزدیک با جذابیت های طبیعی و تاریخی منطقه آشنا شدند.
تمندانی با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در افزایش شمار گردشگران در این منطقه گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی سبب افزایش شمار گردشگران شده و این روستا از ابتدای سال جاری میزبان ده ها تور گردشگری از اقصی نقاط کشور بوده است.

مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان خاطر نشان کرد: واقع شدن در مسیر ارتباطی خاش زاهدان، جاذبه های تاریخی و طبیعی بکر و بی نظیر و شرایط آب و هوایی خاص ناشی از قرار گرفتن در دامنه تفتان از جمله جاذبه های بالقوه روستای تمندان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

روستای تمندان در دامنه جنوبی تفتان و در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان خاش قرار دارد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 441272
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *