بازدید از مراکز نظامی ایران زورگویی است/ دولت با قدرت با این زیاده‌خواهی‌ها برخورد کند

25 شهريور 1396 ساعت 15:58

حسین نجابت در خصوص اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست گفت: ما بیش از پروتکل الحاقی را هم پذیرفته‌ایم و در پروتکل الحاقی جمله‌ای است که اجازه‌ی بازرسی در هر زمان و هر مکان را داده است.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،حسین نجابت عضو پیشین کمیسیون ویژه نظارت بر برجام در خصوص اظهارات آمانو مبنی بر اینکه پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نیست اظهار داشت: ما بیش از پروتکل الحاقی را هم پذیرفته‌ایم و در پروتکل الحاقی جمله‌ای است که اجازه‌ی بازرسی در هر زمان و هر مکان را داده است.
 
وی افزود: اما روح مذاکرات در خصوص مباحث هسته‌ای است و این مسئله‌ای است که ما در زمان تصویب برجام هم روی بحث می‌کردیم؛ پس این عبارت متاسفانه در پروتکل وجود دارد اما روح مذاکرات در خصوص مسائل هسته‌ای و بنابراین اگر بیایند بگویند که ما می‌خواهیم از مراکز نظامی بازدید کنیم؛ زورگویی است.
 
عضو پیشین کمیسیون نظارت بر برجام گفت: مسئولان تیم مذاکره کننده ما دقت لازم را هنگام امضا نداشتند و ما این موضوع را بارها در ایام مذاکرات تذکر دادیم و این قصه سردراز دارد؛ البته منطق حکم می‌کند که آمریکایی‌ها هیچ حقی برای بازدید مراکز نظامی ما ندارند و ما هم باید محکم با این موضوع برخورد کنیم.
 
نجابت ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها بر بازرسی از مراکز نظامی ما اصرار کردند ما هم باید عنوان کنیم که به تعهداتمان در برجام عمل نخواهیم کرد و غنی‌سازی را از سر خواهیم گرفت و امیدواریم که دولت با قدرت با این زیاده‌خواهی‌ها برخورد کند.
 
وی در پایان گفت: تنها بازرسی آژانس از مراکز نظامی ما مربوط به بازرسی از پارچین است که آن هم مدیریت شده و سوری بود و برای خاتمه دادن به پرونده نظامی کشور ما انجام شد و مابقی اظهارات آمریکایی‌ها و مسئولان سازمان ملل بهانه‌جویی است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 441338

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441338/بازدید-مراکز-نظامی-ایران-زورگویی-دولت-قدرت-این-زیاده-خواهی-ها-برخورد-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir