فرماندار خاش:

فراهم کردن محیط مناسب برای تردد معلولان امری لازم است

30 شهريور 1396 ساعت 17:56

فرماندار شهرستان خاش گفت: فراهم کردن شرایط مناسب و ایده آل برای تردد آسان معلولان امری لازم و ضروری در جامعه شهری و روستایی محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار تفتان ما، محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضای کمیته مناسب سازی معابر خاش بیان کرد: بالای 80 درصد از محیط های ادارات و بانکها در خاش نیازمند مناسب سازی هستند.

چاکرزهی ادامه داد: دغدغه مهم خانواده‌ها رسیدگی به نیازهای افراد ناتوان اعم از معلولان، کودکان، سالمندان و زنان باردار و افراد بیمار است.

فرماندار خاش افزود: دولت در سالهای گذشته برنامه های خوبی را برای خدمات دهی به جامعه هدف پیش بینی و مصوب کرد و از سال قبل بسیاری از معلولان پشت نوبتی و در انتظار خدمات مورد حمایت قرار گرفتند و هم اینک در خاش افزون بر یکهزار نفر از اینگونه افراد از ماه مهر مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: گسترده بودن خدمات بهزیستی سبب تقویت امید و نشاط در جامعه شده ولی برای حل بخشی از مشکلات و تامین نیازهای افراد برنامه های دید و بازدید و سرکشی از معلولان ضروری بوده و به کاهش مشکلات آنها کمک خواهد کرد.

ادریس تمندانی رئیس بهزیستی خاش هم با اشاره به اینکه 3 هزار و 452 فرد معلول زیر پوشش این نهاد قرار دارند گفت: از این شمار معلول زیر چتر حمایت بهزیستی خاش 872 نفر مستمری بگیر هستند.

وی افزود: تلاش برای فراهم کردن محیطی مناسب برای تردد معلولان بعنوان یک مطالبه مهم این قشر به شمار می آید که انتظار داریم در سطح شهر و روستاها، مکانهای اداری، تجاری، خدماتی و غیره به آن توجه شود.

عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهر خاش هم با تاکید بر اهمیت مناسب سازی معابر برای رفت و آمد آسان معلولان، افراد ضعیف و ناتوان جامعه گفت: تلاش می کنیم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی خاش مکانهای فرهنگی، تفریحی، آموزشی و ورزشی در شان معلولان ایجاد کنیم که در همین موضوع ایجاد بوستان و میدان و المان به نام معلولان در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

وی افزود: همه مسئولان و اقشار جامعه وظیفه دارند برای کمک به افراد ناتوان هزینه کنند که در همین جهت مشارکت ادارات و بانکها و اصناف بصورت جدی تر لازم است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 441422

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441422/فراهم-کردن-محیط-مناسب-تردد-معلولان-امری-لازم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir