کارشناس ارشد روانشناسی خاش:

ایجاد اشتغال؛ مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر/ قرص‌های روانگردان؛ مهمترین تهدید امروز جوانان ایرانی است

7 مهر 1396 ساعت 11:06

کارشناس ارشد روانشناسی شهرستان خاش گفت: ایجاد اشتغال مهمترين راه حل در راستای کاهش مصرف مواد مخدر است زیرا بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن شغل و سرگرمی به این بلای خانمان سوز روی آورده اند و لذا بايد مسئولين براي جلوگيري از گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه چاره اي بيانديشند.


ناصر سهرابزهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهارکرد: دنیای صنعتی و مدرن با تمام امکانات و پیشرفت های که برای بشر به ارمغان آورده است اما متأسفانه مشکلات زیادی را نیز با خود به زندگی بشر وارد کرده که یکی از آن مبحث مهم و حیاتی مواد مخدر است.
 
وی با بیان اینکه مواد مخدر در طول قرن‌ها، به اشکال مختلف درآمده است و اکنون خطرناک‌ترین وضع را در جامعه‌ی بشری به وجود آورده است، تصریح کرد: دوستان و اطرافیان ناباب یکی از مهمترین عوامل گسترش اعتیاد در نوجوانان است که خانواده ها می توانند با آموزش فرزندانشان نسبت به مضرات مواد مخدر از گرفتار شدن آنها در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
 
سهرابزهی با تاکید بر ضرورت آموزش زوجین، تربیت فرزندان و همچنین آشنایی آنان نسبت به حق و حقوق یکدیگر، خاطرنشان کرد: زنان باید با دانش خانواده، علم تغذیه و دانش تربیت فرزندان آشنا باشند.
 
وی با اشاره به منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری درباره مواد مخدر، اذعان کرد: این تأکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری نشان از اهمیت موضوع است که شخصاً وارد این موضوع شدند و متاسفانه امروزه مواد مخدر صنعتی، با تأثیرات مخرب خود با سرعت جوامع انسانی را آلوده کرده و مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به وجود آورده است
 
این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به کاهش سن مصرف کنندگان به مواد مخدر، اظهار كرد: طبق گزارشات سازمانهای دولتی این روزها در کشور استعمال دخانیات از نوع صنعتی خصوصاً قرص های توهم زا در حال افزایش است که این افزایش با کاهش سن مصرف کنندگان روبه رو است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 441516

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441516/ایجاد-اشتغال-مهمترين-راه-حل-جهت-کاهش-مصرف-مواد-مخدر-قرص-های-روانگردان-مهمترین-تهدید-امروز-جوانان-ایرانی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir