۰

محرم فرصتی برای شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) است

کارشناس مطرح تلویزیون با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است، گفت: این ایام فرصتی است که اعلام کنیم، با شناخت راه درست برای یاری امام حسین(ع) آماده‌ایم.
محرم فرصتی برای شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام شهاب مرادی کارشناس مطرح تلویزیونی در همایش «عزاداران حسینی» که در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر ساوه برگزار شد گفت: عادات و رسوم مذهبی ما نیازی به تایید غرب ندارد مگر غربی ها نظر ما را نسبت به رسوم خود عملی می کنند؟ هرگونه تغییر در عادات و رسوم مذهبی نیازمند مهر تایید و اذن مراجع معظم تقلید است و لازم است نظر آنان در این خصوص گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه بدعت‌ها و تحریفات را باد مطابق منابع اصلی کنار بگذاریم، گفت: ایرادات از خود ما است که عده‌ای بهایی به اسم شیعه در پیکره جامعه نفوذ کرده و پس از کسب کرسی مدیریت در اجرای عادات و رسوم مذهبی سنگ‌اندازی می‌کنند.
مرادی با اشاره به نقش مهم مدیران آژانس های گردشگری در معرفی فرهنگ ایرانی بیان کرد: غرور ملی و فرهنگی باید بیشتر مورد توجه باشد، آداب و رسوم متنوع حتی در عزاداری‌های محرم فرصتی برای جذب توریست و آشنایی آنان با این رسوم و فرهنگ زیبای کشور است.
عزاداری دهه اول برای شناخت و یاری راه امام حسین(ع) است
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: یکی از دلایل اینکه دهه اول محرم عزاداری می کنیم این است که آماده شویم تا در لحظه حساس عاشورا تصمیم درست بگیریم، همانطور که ایرانی ها به موقع انقلاب کردند و از سایر مردم منطقه پیش افتادند.
وی با اشاره به سفارش ائمه اطهار(ع) برای عزاداری در دهه اول افزود: این دهه برای این است که اعلام کنیم، راه درست را شناختیم و برای یاری امام حسین(ع) آماده هستیم.
راه حل مشکلات جامعه حفظ و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است
این کارشناس خانواده تاکید کرد: حفظ فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده یکی از راهکارهای رفع مشکلات امروزی خانواده ها است.
وی افزود: باید کودکان را با قاعده و ضوابط اسلامی تربیت کرد یعنی هم توجه و محبت شود و در مسائل تربیتی سخت گرفته نشود؛ اما در عین حال رها نشود تا به حال خودش تربیت شود.
 
گفتنی است قرائت قرآن کریم و نوحه سرایی مداحان برنامه های دیگر این مراسم بود.
 
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
حجت الاسلام شهاب مرادی ساوه
 
انتهای پیام/
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 441621
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *