۰
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان:

مواد مخدر از ابزار مهم جنگ نرم است/ کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر در خاش طی ۷ ماه

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان گفت: مواد مخدر از ابزار مهم جنگ نرم است و در حقيقت ترویج مواد مخدر پروژه نظام سلطه برای تباهی جوانان است.
مواد مخدر از ابزار مهم جنگ نرم است/ کشف بیش از ۶ تن مواد مخدر در خاش طی ۷ ماه
به گزارش  تفتان ما ، هادی مرعشی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش، اظهار كرد: تا زمانی که مردم دغدغه اعتیاد را احساس نکنند این معضل بدست دولت حل نمی شود و اعتیاد و مواد مخدر مشکلی نیست که دولت به تنهایی آن راحل کند، مردم باید در حل این معضل با دولت همکاری کنند دراین راستا ما باید سازمان های مردم نهاد را توسعه دهیم.
 
وي با بيان اينكه برخورد با عمده فروشان در دستور کار شورای هماهنگی و تامین شهرستان قرار بگیرد، تصريح كرد: برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی، برگزاری همایش های مواد مخدر با حضور علما و برخورد با خرده فروشان ازجمله راههای مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر است.
 
* برای پیشگیری از معضل اعتياد باید یک برنامه جامع و مدون داشته باشیم
مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه اين نشست اظهار كرد: برای پیشگیری از این معضل باید یک برنامه جامع و مدون داشته باشیم با داشتن یک برنامه جامع  می توان از این عامل پیشگیری کرد.
 
محمدرضا سروانی  با بيان اينكه30 میلیارد اعتبار جهت ایجاد مشاغل خرد برای معتادان پاک شده اختصاص داده شد، افزود: اعتیاد را با پیشگیری باید مهار کرد این معضل نباید توسعه یابد، با فرهنگ سازی و آموزش تاحد قابل توجهی می توان از رشد و توسعه ان پیشگیری کنیم.
 
* اختلافات طایفه ای، قتل و گروگانگیری ریشه آن ها به مواد مخدر بر مي گرد
فرماندار خاش نیز در ادامه اين نشست گفت: اختلافات طایفه ای، قتل و گروگانگیری ریشه آن ها به مواد مخدر بر مي گردد و اعتیاد یک مهم است و این عامل به صورت یک دغدغه شده است.
 
چاکرزهی بيان کرد: با مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد باید به صورت جدي برخورد شود چرا كه اگر این مراکز به عنوان نیاز در شهرستان شود باید به صورت قانونی آن را توسعه داد.
 
وی با اشاره به نقش بهزیستی در مهار این معضل، خاطر نشان کرد: بهزیستی بصورت قابل توجهی در کاهش آسيب‌هاي اجتماعی مثمر ثمر واقع شده و شایسته تقدیر است.
 
* اعتیاد پدیده ای مستقل اما وابسته به مسائل خانوادگي، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است
بخشدار مرکزی نیز گفت: اعتیاد پدیده ای مستقل اما وابسته به مسائل خانوادگي، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و این پدیده شوم ابزار فشار دشمن بر ماست و جامعه ما را از درون دچار آسیب می کند.
 
مجتبي شجاعی راه مبارزه با مواد مخدر را خدمت رسانی به مردم و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و ادامه داد: در بحث مواد مخدر هدف تنها جوانان و افراد میانسال نیست بلکه خانواده ها، مراکز دانشگاهی و عرصه های اقتصادی نیز مورد نظر است.
 
* از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 6 تن و 520 کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان خاش کشف شد
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نيز در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 6 تن و 520 کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان کشف شده است.
 
عیدمحمد قلندرزهی با بيان اينكه بیکاری، فقر و تنگدستی و حاشیه نشینی از جمله عواملی هستند که جوانان به اعتیاد روی می آورند، تصريح كرد: خانواده و دولت دو عامل مهم است که نقش اساسی در پیشگیری این معضل می توان موثر واقع شود.
 
وی خاطر نشان کرد: آگاه سازی، تشکیل کارگاههای آموزشی، بازدید مستمر از کمپ های ترک اعتیاد و همچنین جمع آوری خرده فروشان را از جمله مواردی هستند که در تامين سلامت جامعه موثر واقع می شوند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 442042
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *