۰

پیشگیری از ابتلا به دیابت با مصرف ویتامین «D»

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، دریافت کافی ویتامین «D» در دوران کودکی مانع ابتلا به دیابت نوع 1 در بزرگسالی می‌شود.
پیشگیری از ابتلا به دیابت با مصرف ویتامین «D»
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتایج یک بررسی نشان داده است، دریافت کافی ویتامین «D» در دوران کودکی مانع ابتلا به دیابت نوع 1 در بزرگسالی می‌شود. 
به گفته محققان، بهترین نوع ویتامین «D» در دوران کودکی، دریافت آن از طریق نور خورشید است؛ پوست اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد، قادر به ساخت ویتامین «D» است.
در حالی که برای پیشگیری از دیابت، روش‌های ساده‌ای وجود دارد اما نرخ ابتلای کودکان به دیابت نوع 1، سالانه 3 الی 5 درصد در سراسر جهان افزایش می‌یابد.
کارشناسان بهداشتی باور دارند، مهم‌ترین دلیل ابتلا کودک به دیابت، چاقی و عدم تحرک است؛ ضمن اینکه تمایل مصرف کودکان به مواد قندی، شکلات و شیرینی قطعاً نقش بسزایی در ابتلای آنها به این بیماری دارد. 
محققان دانشگاه کلرادو با بررسی 8 هزار و 876 کودک و تحت نظر گرفتن آنها از دوران نوزادی تا کودکی دریافتند، مکمل آفتاب، با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا کودکان حساس به دیابت نوع یک را کاهش می‌دهد؛ این نتیجه در حالی از تحقیقات اقتباس شده که چندین سال بین پژوهشگران در ارتباط با مصرف ویتامین «D» و کاهش نرخ ابتلا به دیابت نوع 1، اختلاف نظر وجود داشته است. 
کارشناسان بهداشتی آمریکا با بررسی چند هزار بزرگسال جوان دریافتند که شیوع بالای دیابت نوع 1 در میان این افراد به دلیل کمبود ویتامین «D» در بدن است.
انتهای پیام/ 
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 442108
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *