۰
معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد/ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جنوب شرق كشور ريشه در ورود مواد مخدر از مرزهاي پاكستان و افغانستان است

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و اين مسئله سبب عدم آباداني و توسعه اين استان است.
سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد/ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جنوب شرق كشور ريشه در ورود مواد مخدر از مرزهاي پاكستان و افغانستان است
به گزارش  تفتان ما ، سید حمید کلانتری در سفر يك روزه و نشست شوراي اداري شهرستان خاش، با بيان اينكه دولت برنامه هاي ويژه اي براي اشتغالزايي جوانان دارد، اظهار كرد: كاهش آسيب هاي اجتماعي، اشتغال فراگير، فقرزدايي، توجه به اشتغال روستايي، امنيت شغلي، صندوق ها، بنگاه هاي اقتصادي، مهارت افزايي، توسعه تعاون و تعاوني ها و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار در اولويت برنامه ها است.
 
وي با بيان اينكه در سيستان و بلوچستان بايد به معضلات مرزي، حاشيه نشيني، محروميت و جمعيت بالاي روستايي توجه ويژه اي شود، تصريح كرد: از رقم يك و نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی سهم اشتغال روستایی معادل 12 هزار تومان و تسهیلات 200 میلیارد تومانی ویژه طرح های فراگیر باید به این استان نگاه ویژه ای صورت بپذیرد و این امر با تشکیل تعاونی ها مانند روستا تعاون و صندوق ها و غیره محقق شدنی است.
 
کلانتری با بيان اينكه تنوع قومی و مذهبی و ظرفیت غنی گردشگری و صنعتی استان و منطقه خاش است، گفت: استعدادها و ظرفيت هاي اين استان بدون شك فرصتی ارزشمند برای خدمت رسانی پدید آورده که با تشکیل تعاونی های بزرگ می توان به حل مشکلات اشتغال مردم کمک کرد.
 
* ارائه تسهیلات و وام هاي بدون ربا به روستائیان باعث رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمند می شود
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نيز در ادامه با بيان اينكه ارائه تسهیلات و وام هاي بدون ربا به روستائیان باعث رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمند می شود، اظهار كرد: در این جهت باید مجلس، دولت، کمیته امداد امام خميني(ره) و بهزیستی و غیره ورود پیدا کنند.
 
عبدالرضا عزیزی با بيان اينكه از راه عرضه و فروش و مصرف مواد مخدر در کشور افزون بر 40 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود، ادامه داد: این آمار بالا فاجعه و معضل بزرگي است.
 
وي با بيان اينكه معامله مواد مخدر با حجم بالا ضرر های مالی به كشور مي زند، خاطرنشان كرد: معامله مواد مخدر سبب كاهش اقدامات عمراني دولت مي شود چرا كه بايد بيشترين انرژي و اعتبارات بايد صرف جلوگيري از اين خريد و فروش مواد مخدر شود.
 
عزيزي با بيان اينكه افزايش حقوق و مستمري مددجويان و اقشار نيازمند راه درستي جهت كمك به معشيت و اقتصاد آنان نيست، ادامه داد: افزايش توليدات و صادرات برق مي تواند در افزايش توليد ملي و معشيت اقشار كم درآمد جامعه تاثيرگذار باشد.
 
وي با بيان اينكه بانكداري اسلامي بايد در جامعه گسترش پيدا كند، خاطرنشان كرد: گرفتن سود و ربا از سوی بانک ها در کشور گرفتاری های فراوانی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه مسئولان لازم است با ارائه ايده هاي نو و تازه به كاهش مشكلات مردم كمك كنند، تصريح كرد: مسئولان نبايد صرفاً به دنبال جذب اعتبارات و هزينه كرد بدون برنامه ريزي باشند چرا كه اين يك آفت بزرگ محسوب مي شود.
 
عزیزی ادامه داد: دلبستگی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به مردم سیستان و بلوچستان سبب شد که در ماه ربیع الاول بتوانیم به منطقه سفر کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت به کاهش مشکلات مردم کمک كنيم.
 
وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور و خسارت به بسیاری از هم وطنان، گفت: در این مسئله وحدت و انسجام مردم نشان داده شد و خدمات خوبی به آسیب دیدگان ارائه شد.
 
* شاخص های توسعه انسانی و توسعه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و غیره افزايش پيدا كرده است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دولت های گذشته و دولت فعلی اقدامات ارزشمندی در حوزه های مختلف عمرانی، گاز، آبرسانی، راه آهن، آبیاری نوین، برای خدمت رسانی به مردم انجام شده که نتیجه آن کاهش آسیب های اجتماعی است.
 
علی اصغر جمشیدنژاد بیان کرد: شاخص های توسعه انسانی و توسعه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و غیره افزايش پيدا كرده است.
 
وی با بيان اينكه حضور نمایندگان مردم از استان های مختلف کشور در منطقه خاش و استان را به فال نیک می گیریم، افزود: امیدواریم با همت عزیزان در مجلس و تلاش های دولتمردان شاهد ارتقای شاخصهای خدمت باشیم.
 
* آسيب هاي اجتماعي در سيستان و بلوچستان بي داد مي كند
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي در سيستان و بلوچستان بي داد مي كند، گفت: آسیب های اجتماعی در اين استان ناشی از وجود بی عدالتی، تبعیض، انتصابات ناصحیح و غیره است.
 
علی کرد با بيان اينكه افزايش آمار قاچاق سوخت و انسان از مهمترين معضلات اجتماعي در اين استان است، افزود: نبود اشتغال و آمار بالای بیکاری، طلاق و سرقت و غیره نتیجه کم توجهی های دولت به مردم منطقه است.
 
وی ضرورت ایجاد کارگاههای تولیدی و صنعتی مانند کفش، چرم، فرآوری و بسته بندی خرما و پسته، کارگاههای آموزشی و تولیدی و توجه به ظرفیتهای صنایع دستی گلیم بافی، فرش، سوزن دوزی و حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد مراکز فنی و مهارتی در میرجاوه و مراکز بخش ها، حمایت از پشت نوبتی ها و محرومان در سازمان بهزیستی و کمک به ایجاد مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته، تجهیز ادارات بهزیستی، مشکلات مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی را از مهمترين نيازهاي حوزه انتخابيه شهرستان خاش عنوان كرد.
 
وي افزود: ایجاد بیمارستان 96 تخت خوبی تامین اجتماعی و اختصاص نیروهای درمانی و بهداشتی، داروخانه مجهز و آزمایشگاه و غیره، حمایت ویژه از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ایجاد خوابگاه آموزشی جهت خواهران در کمیته امداد، برقراری مستمری مددجویانی که مستمری آنها به بهانه اشتعالزایی و خودکفایی قطع شده، بالابردن ظرفیت تولید و حمتیت از نیروهای بومی در سیمان خاش رفع مشکلات کارگران سیمان و کشت و صنعت گوهرکوه و حمایت از کشاورزان و فعالان صنعتی از ساير نيازهاي اين شهرستان است.
 
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مردم خاش از اقشار محروم و کم دست جامعه هستند، گفت: درآمد مردم اين منطقه از منبع یارانه است و با قطع یارانه افراد مستضعف زندگی برای مردم سخت شده است.
 
کرد گفت: حمایت از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در معادن مس و منیزیم و شرکتهای تولیدی و صنعتی و راهسازی و غیره مورد تاکید قرار داد.
 
* نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند
امام جمعه شهرستان خاش در ادامه اين نشست با بيان اينكه نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند، گفت: به برکت تلاشهای عزیزان گام های ارزشمندی برای ارائه خدمت به مردم و کاهش مشکلات مردم کشور برداشته شده است.
 
حجت الاسلام غلام رضا دهقان خاطرنشان كرد: خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم و برنامه ریزی برای کاهش دادن معضلات طلاق، قانون حبس، ازدواج آسان جوانان، قاچاق انسان و کالا و سوخت و مقابله با بیکاری از مهمترين درخواست ها و دغدغه هاي مردمان اين مناطق است.
 
* مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم اهميت بسزايي دارد
مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد الخلیل شهرستان خاش با بيان اينكه مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم اهميت بسزايي دارد، افزود: این حضور مسئولان و انجام دید و بازدیدها، تلاش برای حل مشکل تامین آب شرب خاش از کارواندر، تلاش برای بازگشایی مرز گسترده کردن تجارت های مرزی، اشتغالزایی و مقابله با فقر، اختصاص اعتبارات ویژه از ضرورتهای اجتناب‌ناپذیر برای انجام خدمت و کمک به حل مشکلات اجتماعی به شمار می روند.
 
* خدمات دولت در ابعاد مختلف در راستای محرومیت زدایی، امید آفرینی صورت می پذیرد
فرماندار شهرستان خاش با گرامی داشت هفته بسیج و اشاره به ظرفیتهای منطقه در حوزه های مختلف بیان کرد: خدمات دولت در ابعاد مختلف در راستای محرومیت زدایی، امید آفرینی صورت می پذیرد.
 
محمداكبر چاكرزهي افزود: تلاش برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی، کاهش دادن اختلافات طائفه ای، مقابله با معضلات حاشیه نشینی، بیکاری، قاچاق سوخت و انسان از برنامه های مهم دولت بوده که با همکاری مسئولان در دستگاهها و ارگانهای مختلف و علما و معتمدان طرحهای خوبی به انجام رسیده است.
 
وي بيان كرد: ایجاد اشتغال برای مردم و بویژه قشر جوان و تحت پوشش بیمه ای افراد جامعه، کارآفرینی و مهارتهای فنی و مهارتی و حمایت از محرومان و افراد نیازمند را از برنامه های مهم دولت برای کمک به حل بخشی از مشکلات مردم و توسعه منطقه است.
 
فرماندار شهرستان خاش با بيان اينكه بايد فرآيند پيچيده صدور مجوزهاي اشتغالزايي تسهيل شود، اظهار كرد: ارائه آموزش نیروهای کار و تسهیل در امر خدمت رسانی به مرزنشینان، سرمایه گذاران و مردم محروم منطقه از مهمترين نيازهاي اين شهرستان است.
 
* چهار بیمارستان در سیستان و بلوچستان از سوی تامین اجتماعی ایجاد شده است
تاج الدینی معاون پارلمانی تامین اجتماعی کشور با ارائه گزارش آماری در حوزه های مختلف خدماتی گفت: چهار بیمارستان در سیستان و بلوچستان از سوی تامین اجتماعی ایجاد شده و طرحهای توسعه ای نیز در حال انجام است.
 
شماری از مقامات در وزارت کار و سازمان بهزیستی و فنی و حرفه ای کشور نیز در حوزه عملکردی خود گزارش دادند.
 
برای حل مشکلات معلولان نیازمند به ویلچر در خاش و میرجاوه قولهای مساعدت از سوی معاون توان بخشی بهزیستی کشور داده شد و علاوه بر این 2 میلیارد ریال اعتبار برای حل بخشی از نیازهای جامعه هدف در این منطقه اختصاص یافت.
 
امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار و مدیران و شماری از علما و معتمدان از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استقبال کردند.
 
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مهمانان به همراه مقامات شهرستان خاش با حضور در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه با مقام شامخ شهیدان تجدید پیمان کردند.
 
حضور در شورای اداری شهرستان و بازدید از کارخانه سیمان خاش و دیدار با کارکنان این واحد تولیدی و صنعتی از برنامه های مهم اعضای کیمسیون اجتماعی مجلس در سفر یک روزه به خاش است.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 442652
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *