۰
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي خاش:

امام يازدهم برای ترویج و گسترش اسلام تلاش های زیادی کردند/ برگزاري مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در خاش

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: امام حسن عسکری (ع) برای ترویج و گسترش اسلام تلاش های زیادی کردند و اين امام بزرگوار با بهره گیری از آموزه های والای اسلامی هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت.
امام يازدهم برای ترویج و گسترش اسلام تلاش های زیادی کردند/ برگزاري مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در خاش
به گزارش  تفتان ما ، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم شهادت امام حسن عسكري(ع) كه در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: امام حسن عسکری(ع) با وجود مشكلات و فشارهاي خلفاي عباسي اما هرگز از تبليغ دين اسلام دست بر نداشت و همواره مردم را به سوي اسلام دعوت مي كرد.
 
وي با بيان اينكه امام حسن عسکری(ع) از طریق نامه مردم را به اسلام دعوت می‌کرد، گفت: اين امام بزرگوار با بهره گیری از آموزه های والای اسلامی هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه امام حسن عسکری(ع) با فرقه ها و اندیشه های انحرافی به مبارزه برخاست، تصريح كرد: در مدت کوتاه عمر پر خیر و برکتشان گام های مهم و تاثیر گذاری برای نشر و ترویج اسلام ناب برداشتند.
 

 
وي با بيان اينكه امام حسن عسکری(ع) به عنوان آموزگار مکتب انتظار، مسلمانان و پیروان خود را برای دوره غیبت امام عصر(عج) آماده ساختند، افزود: امام حسن عسکری(ع) به مسلمانان درس صبر و شکیبایی آموختند تا ضمن حفظ ایمان و تقوای خویش، مسیر سعادت حقیقی را گم نکنند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش گفت: با توجه به این که این امام بزرگوار را به زندان فرستادند و او را بسیار اذیت می‌کردند و رفت آمد اطرافیان امام را تحت کنترل داشتند ولی امام هرگز دست از تبلیغ دین اسلام برنمی‌داشت و نسبت به امربه‌ معروف و نهی‌ازمنکر بسیار دقت می‌کرد.
 
وی با بيان اينكه امام حسن عسکری(ع)  به عبادت خدا اعتقاد داشت و پایبند بود و نماز شب را همیشه و همه جا به جای می‌آورد، اذعان كرد: این امام همام کسی بود که حتی در زندان، نگهبان زندان از رفتار امام و  برخورد امام به دین اسلام روی آورد.
 

 
امام جمعه شهرستان خاش اظهار كرد: امام حسن عسکری(ع) بر اثر زهر مسموم و به شهادت رسید و امام زمان(عج) که پسر کوچکی بود بر جسد پدر نماز خواند و از دیده‌ها پنهان شد و غیبت صغری حضرت امام زمان(عج) شروع شد.
 
مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در ادامه اين مراسم به مديحه و مرثيه سرايي در وصف امام حسن عسکری(ع) پرداخت.
 

 
گفتني است؛ نظير اين برنامه در منزل آقاي دهقاني، مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) كوي امام حسن مجتبي(ع) ارتش و ساير مساجد و اماكن مذهبي اين شهرستان با حضور گسترده و پرشور شهروندان برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 442721
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *