۰

آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی به‌دنبال تجزیه ترکیه هستند

شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و دوستان اروپایی ترکیه به‌دنبال تجزیه هستند و هدف اصلی نیز تجزیه ترکیه است، گفت: «تنازع میان تهران و آنکارا به زیان هر دو و به نفع دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل است.»
آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی به‌دنبال تجزیه ترکیه هستند
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،طرح خاورمیانه بزرگ که چند سالی است از سوی آمریکا در منطقه دنبال می‌شود، به‌دنبال فروپاشی کشورهای مستقل منطقه، سازماندهی مجدد منطقه در راستای اهداف آمریکایی- صهیونیستی، حذف آرمان فلسطین و تحمیل رژیم صهیونیستی به‌عنوان قدرت مسلط بر منطقه بوده است.
 
پروژه‌ای که با طراحی آمریکا و بازیگری سعودی‌ها و با حمایت اسرائیل در منطقه شکل گرفت و خطرناک‌ترین نوک پیکان آن تاکنون طرح استقلال اقلیم کردستان و تجزیه‌طلبی در منطقه بوده است.
 
شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز، رهبر شیعیان ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که «ماهیت طرح‌ خاورمیانه بزرگ چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟» گفت: «آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر به‌دنبال اجرای پروژه خاورمیانه بزرگ هستند و باید این هشدار را بدهم که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند سوریه، عراق و ایران را تجزیه کنند. طبعا اگر این کشورها که از کشورهای مستقل منطقه هستند تجزیه شوند، ترکیه نیز تجزیه خواهد شد.»
وی افزود: «آمریکا، اسرائیل و دوستان اروپایی ترکیه به‌دنبال تجزیه هستند و هدف اصلی نیز تجزیه ترکیه است تا با ایجاد هلال اسرائیل، ترکیه را از نظر فیزیکی از دنیای اسلام جدا کنند.»
امام جمعه شیعیان استانبول با تاکید بر اینکه اگر امروز ایران و ترکیه اتحاد لازم را حفظ کنند، پروژه خاورمیانه بزرگ آمریکا شکست خواهد خورد، تصریح کرد: «این اتحاد در سایه اتحاد شیعه و سنی می‌تواند شکل گیرد. درواقع، تنازع میان تهران و آنکارا به زیان هر دو و به نفع دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل است. امروز تنها با رنگ و بوی اتحاد و برادری می‌توان در مقابل اندیشه‌های تکفیری ایستاد.»
شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز در ادامه این گفت‌وگو به موضوع اختلافات میان شیعه و اهل‌سنت پرداخت و با بیان اینکه شیعیان ترکیه از هرکسی که به مقدسات برادران اهل‌سنت توهین کند تبری می‌جویند، گفت: «با وجود نقشه‌ها و هزینه‌هایی که سعودی‌ها برای اختلاف‌افکنی میان شیعه و اهل‌سنت انجام می‌دهند، ما در ترکیه بر حب اهل بیت(ع) اجماع داریم چرا که از قدیم به‌وسیله بزرگان، حب اهل بیت در جان ما قرار داده شده است.»

وی در پاسخ به این سوال که «ریشه جریان‌های وهابی و تکفیری در کجاست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟» گفت: «نخست بگذارید پیروزی محور مقاومت به رهبری ایران را در منطقه بر داعش و تکفیری‌ها تبریک بگویم. این افراد با حمایت آمریکا و صهیونیسم در حال مبارزه با مسلمانان هستند. موضوع بعد اینکه وهابیت دینی نشات گرفته از بریتانیا است و آن‌ها با پول خود تلاش می‌کنند دینی بسازد که در مقابل وحدت مسلمانان بایستد و آن را از بین ببرد.»
اوزگوندوز تاکید کرد: «طبعا در مقابل اینگونه جریان‌های انحرافی می‌توان با تبیین ماهیت اسلام و حفظ وحدت به‌دور از هرگونه اختلاف مقابله کرد.»
 
مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
انتهای پیام/
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 442739
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *