۰
نوریان:

رمز موفقیت دانشگاه آزاد در تغییر نسل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و پژوهش محور است

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید شعار استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی «بسیج تمامی استعدادهای درخشان دانشگاه» باشد، گفت: رمز موفقیت دانشگاه آزاد در تغییر نسل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و پژوهش محور است.
رمز موفقیت دانشگاه آزاد در تغییر نسل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و پژوهش محور است
به گزارش تفتان ما، علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز ضمن بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه‌ای با مسئولان این پارک، در جریان فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.
 نوریان در این جلسه با تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود دو میلیون جمعیت دانشجویی، اعضای هیات علمی و کارکنان، بهترین جامعه برای رشد وپرورش شرکت‌های دانش بنیان است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و پارک های علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی جزء بخش‌های مهم این دانشگاه است و ما تمام توان خود را برای حمایت همه‌جانبه از این فعالیت‌ها به کار خواهیم بست چرا که اعتقاد داریم در شرایط فعلی، پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی متکی به پیشرفت فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه است.
نوریان با تاکید بر اینکه رمز موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در تغییر نسل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و پژوهشی است، گفت: اگر حوزه پژوهشی دانشگاه و به تبع آن پارک علم و فناوری دانشگاه بتواند کار خود را درست انجام دهد، بقیه حوزه‌های دانشگاه نیز به پیروی از آن پیشرفت خواهند کرد. اگر حوزه پژوهشی دانشگاه بتواند افراد نخبه را جذب کرده و آنها را از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرورش دهد، بزرگ‌ترین هنر خود را به انجام رسانده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید سرمایه گذاری در پایان نامه‌های دکتری را افزایش دهد، گفت: دانشجویان همواره بزرگترین سرمایه دانشگاه بوده و هستند. در حال حاضر باید شعار استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی بسیج تمامی استعدادهای درخشان دانشگاه باشد. به این ترتیب استعدادهای درخشان می توانند توانایی خود را بروز داده و با پیشرفت خود، به پیشرفت دانشگاه و به تبع آن جامعه کمک کنند.
* دانشگاه باید تمرکز خود را بر توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان معطوف کند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این دانشگاه باید تمرکز خود را بر توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان معطوف کند.
* لزوم ایجاد سیستم شبکه‌ای در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان
وی در ادامه خطاب به معاونت پژوهشی و مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برای پیشرفت کار، سیستم شبکه‌ای در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد ایجاد کنیم. در این سیستم شبکه‌ای، تمام اعضای هیات علمی توانمند واحدها می‌توانند مشارکت کرده و فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه را به سمت پیشرفت سوق دهند.
نوریان با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید بر جذب نیروی متخصص متعلق به خود دانشگاه تمرکز کند، اظهار داشت: اگر نیروهای متخصص در تمامی واحدهای سراسر کشور شناسایی شوند و در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه فعالیت کنند، می‌توانند خود را به خوبی نشان داده و فعالیت‌های دانشگاه را پیش برند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مفهوم «افراد جهان مرکز و جهان پیرامون» گفت: فرهیختگان و نخبگان که در جامعه ما به عنوان افراد «جهان مرکز» شناخته می‌شوند، 2.5 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند که در تعالی، رفاه، تکامل و رشد بقیه مردم با عنوان اعضای «جهان پیرامون» تأثیرگذار هستند. این موضوع می‌تواند یکی از شاخص های اثربخشی مدیران باشد. یعنی اینکه هر مدیری در پایان سال توانسته چند نفر را به نیروی جهان مرکز اضافه و از مهاجرت آنان به کشورهای دیگر جلوگیری کند.
وی افزود: باید نقش حمایت از افراد جهان مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی را در بین خود تقویت کنیم و با شناسایی و به کارگیری این افراد، به رشد و تعالی دانشگاه کمک کنیم و رسالت اصلی خود را نسبت به دانشگاه، کشور و مردم خود انجام دهیم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی نباید هیچ محدودیتی برای کارهای پژوهشی و فعالیت‌های دانش بنیان وجود داشته باشد و این فعالیت‌ها باید روز به روز افزایش یافته و افراد بیشتری به این سمت هدایت شوند.
* باید فرهنگ انجام پژوهش در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شود
نوریان با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه به وجود آید، گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند فعالیت خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کند که فرهنگ فعالیت های پژوهشی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شود. دانشگاهیان باید به عنوان صاحبان فکر بتوانند به مردم برای زندگی بهتر کمک کنند.
وی با اشاره به لزوم انجام کار جمعی در سراسر کشور و به تبع آن در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت‌های فردی هیچ گاه نمی توانند مانند فعالیت‌های جمعی و اجتماعی نتیجه درخشانی داشته باشند. باید در یک جامعه تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشور همانند ساختار نظام مند چرخ دنده‌ها در سیستم‌های حرکتی در تعادل و تناسب با یکدیگر عمل کنند چرا که چرخیدن یک چرخ دنده به تنهایی معنا ندارد. باید بتوانیم یک پیچش سه‌جانبه بین صاحبان دانش، ثروت و قدرت ایجاد کنیم تا تمامی نهادها بتوانند در تعامل با یکدیگر به پیشرفت و ارتقای جامعه کمک کنند.
انتهای پیام/ دانشگاه آزاد اسلامي
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 450060
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *