۰

رونمایی از سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد در آینده نزدیک

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه شبکه مجازی رشد علمی دانشگاه آزاد در حال شکل گیری است، گفت: تا هفته آینده سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود.
رونمایی از سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد در آینده نزدیک
به گزارش تفتان ما، مرتضی موسی خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید نوریان از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت لزوم فعالیت‌های دانش بنیان و حمایت از اینگونه فعالیت‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. 
موسی خانی با تشکر از حضور و بازدید دکتر نوریان از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه و علاقمندی سرپرست دانشگاه به فعالیت‌های پژوهشی، مایه دلگرمی ماست. اگر قرار باشد بتوانیم در فعالیت‌های پژوهشی موفق باشیم، نیازمند تفویض، تخصیص و جرأت استراتژیک هستیم که تمامی این خصایا در نوریان قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم در حوزه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی را رقابت‌پذیر و سودآور می‌کند، فعالیت کنیم، گفت: لازمه رقابت‌پذیر و سودآور کردن دانشگاه این است که همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با یک باور و هدف مشترک در این زمینه گام برداشته و به امور دانش بنیان توجه جدی داشته باشند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری با بیان اینکه در آینده نزدیک نشستی مشترک بین روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان در درجه اول و روسای واحدهای جامع در درجه دوم برگزار می‌شود، تاکید کرد: در این نشست مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به لزوم فعالیت‌های دانش بنیان و حمایت از اینگونه فعالیت‌ها پی برده و در راستای پیشرفت آن کمک کنند.
* ایجاد شبکه مجازی رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی
وی با بیان اینکه شبکه مجازی رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در حال شکل گیری است، گفت: تا هفته آینده سامانه جدید مانیتورینگ ظرفیت‌های اساتید و شبکه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود. امور مربوط به راه اندازی شبکه شهر علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال انجام است و تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های معاونت پژوهشی دانشگاه، یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در حال انجام است و از تمام ظرفیت‌ها برای آن استفاده کردیم.
موسی خانی با بیان اینکه باید از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنیم تا به فعالیت‌های پژوهشی و دانش بنیان روی بیاورند، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان که دارای سرمایه‌های انسانی ارزشمندی هستند، می توانند مولد اشتغال در جامعه باشند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: امکان ورود به بازارهای جهانی برای برخی شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، البته اشتغال‌زایی این شرکت‌ها باید ابتدا در داخل کشور اتفاق بیفتد و پس از آن می‌توانند با بین‌المللی شدن، پله‌های رشد و ترقی را طی کنند.
* شرکت‌های برتر دانش بنیان می‌توانند در صحنه‌های جهانی و همکاری‌های بین المللی حضور داشته باشند
وی با بیان اینکه شرکت‌های برتر دانش بنیان می‌توانند در صحنه‌های جهانی و همکاری‌های بین المللی حضور داشته باشند، گفت: می‌توانیم از این راه به جذب سرمایه‌گذاری مشترک خارجی نیز دست پیدا کنیم. به همین دلیل باید بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بین المللی خود استفاده کنیم.
موسی خانی در ادامه افزود: باید در دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم استارت‌آپ‌ها را رونق داده و با یک آیین نامه قانونی دانشگاه آزاد اسلامی، از آنها حمایت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر نخبگان از کشور خارج شوند، علاوه بر خود آنها، ژن خلاق کشور را نیز از دست داده‌ایم. باید بتوانیم با حمایت از این افراد، آنها را در کشور حفظ و بستر فعالیت و پیشرفت را برای آنها فراهم کنیم.
* توکلی: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ اولین و بزرگترین مجموعه در دانشگاه غیردولتی است
علیرضا توکلی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تاسیس پارک علم و فناوری، فعالیت‌ها و اقدامات این پارک، گفت: حدود سه سال است که پارک علم و فناوری به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه در دانشگاه غیردولتی راه اندازی شده است. با توجه به وجود مراکز رشد و شتاب دهنده در این پارک، می‌توان گفت هیچ دانشگاهی چنین زیرساخت هایی در اختیار ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری خصوصی بهترین گزینه برای کمک به دولت در حوزه دانش بنیان هستند، گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات 10ساله 300 دانشگاه برتر دنیا مورد بررسی قرار گرفته که می‌تواند نقشه راه ما در این حوزه باشد.
توکلی با بیان اینکه مراکز رشد و شتاب دهنده را با کمک معاونت ریاست جمهوری فعال‌تر کرده ایم و برنامه های مشترکی با آنها خواهیم داشت، گفت: مجوز راه اندازی پردیس‌هایی در کل کشور دریافت شده که 8 واحد از این پردیس‌ها در آستانه راه اندازی هستند.
وی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک جشنواره‌ای با هدف شناسایی نخبگان سراسر کشور برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام/ دانشگاه آزاد اسلامي
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 450061
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *