۰
گزارش تفتان ما از ماه پيروزي خون بر شمشير؛

ایثار، شرافت و تدبیر عقلانی؛ رمز جاودانگی و شیدایی قیام ‌امام ‌حسین(ع)/ اباعبدالله الحسين الگوی مبارزه با ظلم و ستم

امام حسین (ع) امام عدالت، شجاعت، سخاوت، عدل و حیات معنوی جامعه است و اين امام بزرگوار الگویی ماندگار برای جهان اسلام بوده و تبیین و ترویج نهضت عاشورا راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
ایثار، شرافت و تدبیر عقلانی؛ رمز جاودانگی و شیدایی قیام ‌امام ‌حسین(ع)/ اباعبدالله الحسين الگوی مبارزه با ظلم و ستم
به گزارش  تفتان ما ،  شايد به اعتقاد باور عمومی راز پويايي و ماندگاري قیام امام حسين (ع) تنها در همان شهادت مظلومانه امام حسين (ع) و اصحاب بزرگوارش نهفته باشد.
 
در واقع عمق موضوع اين است كه راز پويايي و ماندگاري نهضت عاشورا فقط به مصايب روز دهم محرم و يا اسارت زن و فرزندان و همراهانش محدود نمي گردد و اگر چه مصیبتهایی كه بر امام حسین(ع)  وارد گشته سهمگين و عظيم بوده است اما واقعيت هاي ديگري نيز وجود دارد كه بر پويايي و ماندگاري قيام عاشورا كمك نموده است و غفلت از آنها درک لایه های اصلی این قیام را دشوار و ناممکن میسازد.
 
قیامی که امروز شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان و ادیان دیگر را به انحا گوناگون و با باورها و اعتقادات خاص خود  متاثر نموده و اصالت این قیام‌ را نقطه مشترک باورهای گوناگون نموده است .
 
قیامی سراسر درس های انسانی و حقوق بشری  که ایثار در روز عاشورا در یک درجه بالایی تبلور و تجسم پیدا کرده است  و عزیزانی که‌ به پای امام حسین ع فدا می‌شدند خود این ایثار در حد بالا و مبارزه با تشنگی و مصیبت‌های بیشمار و تکان دهنده درون انسان‌ها ولی ارامشی که این اصحاب و خانواده حضرت داشتند در اینکه یکدیگر را ترجیح دهند که اگر مختصر آبی در اختیار داشتند ایثار می‌کردند و این هم یک وجه انسانی است .
 
وجه دیگر جنبه انسانی،  امام حسین(ع) این بود که شرافت و عزت انسانی را به خاطر ترس و خوف یا زور از دست نمی‌دهد و به علنا  ذلت را نفی می‌کند در عین حالی که خواهان جنگ نیستند و این وجه هم یک وجه کرامت انسانی است و اگر این مطلب را به هر قومی و دینی عرضه کنند که حضرت در عین گریز از جنگ خواهان بالاترین سطح کرامت انسانی است و ذلت را در مقابل زور به هیچ وجه نمی‌پذیرد و مظهر عزت خواهی است این یک نکته اوج انسانی است که در امام حسین وجود داشته است و در قیامش مشهود است.
 
به جرئت می توان گفت که قیام امام و پیام این قیام خدایی و انسانی، به هیچ عنوان به دین و یا مذهب خاص و معینی، محدود و محصور نمی شود.
 
این قیام و پیام آن الگو و راهگشایی است برای همه ابنای بشریت و درسی است از آن استاد و معلم سترگ و بی بدیل برای همه ی انسانها و در همه ی زمانها و مکانهای موجود در این کره خاکی و این است منشور حقوق بشر و این است درس وحدت که منشور طلایی مجامع جهانیست.
 
قیامی که پیام وحدت و برادری حول عزت و شرافت و انسانیت و دین خدا دارد و در منشور خود راهگشای دوری از تعصبات منفی و سقوط ارزشهای انسانی و اسلامی است و بر اصول تدبیر و اندیشه و مجاهدت در راه سربلندی بشریت استوار است ‌.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 450481
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *