۰
امام جمعه و رئيس اداره تبيلغات اسلامي خاش:

نهم ربیع الاول نقطه‌ای براي تقويت وحدت و اتحاد جهان اسلام است/ مسئله انتظار یکی از عوامل تعالی و شکوفایی در عرصه اجتماعی است

امام جمعه و رئيس اداره تبيلغات اسلامي شهرستان خاش گفت: نهم ربیع الاول نقطه‌ای براي تقويت وحدت و اتحاد جهان اسلام است و غیبت حضرت ولي عصر(عج) سرّی از اسرار الهی است.
نهم ربیع الاول نقطه‌ای براي تقويت وحدت و اتحاد جهان اسلام است/ مسئله انتظار یکی از عوامل تعالی و شکوفایی در عرصه اجتماعی است
به گزارش  تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم جشن آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) كه در مسجد المهدي(عج) اين شهرستان برگزار شد، با تبریک به مناسبت آغاز امامت ولی عصر (عج)، اظهار کرد: این روز فرصتی مناسب برای بستن عهد و پیمان مومنان با مولایشان «امام زمان (عج)» است،
 
وي با بيان اينكه معرفت، محبت، ولایت و امامت برخی از اصول پیمان مومنان با حضرت مهدي(عج) است، تصريح كرد: نهم ربیع الاول، نه تنها اولين روز امامت حضرت مهدي(عج) است، بلکه آغاز دوره‎‏ای حیاتی و مهم در تاریخ نیز به شمار می‌آید.
 
حجت الاسلام دهقان گفت: آغاز امامت حضرت مهدي(عج) در حقیقت امتداد غدیر بلکه خود غدیری دیگر است، مسلمانان باید در چنین روزی با حضرت مهدي(عج) طبق مفاد روایات و دعاها به خصوص دعای «عهد» پیمانی دوباره بسته و معرفت، محبت، ولایت و اطاعت خود را به ساحت آن امام بزرگوار عرضه دارند زيرا عشق و ولایت بدون مسئولیت‌‏پذیری هوسی بیش نیست.
 
وي با بيان اينكه مشیت الهی بر این بود که حضرت از نظرها پنهان شود، خاطرنشان كرد: پنهان شدن حضرت مهدي براي اين است كه تا از گزند ظالمان مصون مانده و مومنان از وجود پرخیر و برکت آن حضرت محروم نگردند و امام عصر(عج) از نظرها نهان ولي در حقيقت انوار هدایتش همگان را نویدبخش باشد.
 
امام جمعه شهرستان خاش اذعان كرد: غیبت حضرت ولي عصر(عج) سرّی از اسرار الهی است که فلسفه اصلی آن بر بندگان مخفی و پوشیده است و تنها بعد از ظهور حضرت روشن خواهد شد.
 
رئيس اداره تبيلغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه نهم ربیع الاول باید به عنوان سرآغاز اولین روز امامت حضرت مهدی(عج) مورد توجه باشد، اظهار كرد: بايد در اين ايام مراسم متعدد قرآنی و جلسات وحدت برگزار شود و باید بدون پرداختن به موضوعات فرعی و اختلاف‎انگیز به بحث مهم مهدویت پرداخته شود.
 
گفتني است در ادامه اين مراسم "عباس صادقي" مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف حضرت مهدي(عج) به مولودي خواني پرداخت.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 450741
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *