۰
شهردار خاش خبر داد:

جلوگیری از يك هزار مورد تخلف ساختمانی در شهرستان خاش/ 30 ساختمان غيرمجاز در اين شهرستان تخريب شد

شهردار خاش گفت: از ابتدای امسال تاکنون با بيش از يك هزار واحد ساختمانی متخلف در شهرستان خاش برخورد شده زيرا رعایت اصول و ضوابط شهرسازی در ساختمان‌ها، رعایت حقوق ساير شهروندان است.
جلوگیری از يك هزار مورد تخلف ساختمانی در شهرستان خاش/ 30 ساختمان غيرمجاز در اين شهرستان تخريب شد
عبدالمجيد تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: رفتار قانونی با تخلفات ساختمانی در افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری بسيار تاثيرگذار است.

وي تصريح كرد:  قاطعیت در برخورد با تخلفات ساختمانی غيرمجاز علاوه بر صیانت از حقوق دیگر شهروندان، ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله را در پی دارد.

تمنداني با بیان این‌که تعدادی ساخت و ساز  فاقد پروانه در سطح شهر خاش در حال اجرا بود، گفت: در این رابطه وسایل و مصالح ساختماني اين شهروندان توسط پلیس ساختمان شهرداري توقیف و از ادامه عملیات جلوگیری شد.

وي گفت: از ابتدای سال جاری با يك هزار  تخلف ساختمانی برخورد قانوني صورت گرفته و  600 واحد ساختمانی غیرمجاز نیز پلمپ شده است.

تمنداني خاطرنشان كرد: 90 مورد از پرونده‌های متخلفان برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده 100 ارسال شده و در 50  مورد اقدام به جمع‌آوری ابزار و مصالح متخلفان شده است.

وی با اشاره به اجرای احکام کمیسیون ماده 100 در این منطقه، گفت: از ابتدای سال جاری 30 مورد رای قلع بنا در خصوص احداث طبقه مازاد، تغییر کاربری پیلوت، پیشروی طولی و غيره انجام شده است.
 
تمنداني افزود: شهرداري خاش در همین راستا همواره با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق اجرای رای قلع بنا، صدور اخطاریه، جمع‌آوری ابزار و مصالح، پلمپ واحدهای غیر مجاز و غيره طبق قانون برخورد مي كند.
 
شهردار خاش خاطرنشان كرد: هرگونه ساخت‌وساز غیرقانونی، به کمیسیون ماده 100 ارجاع و طبق ضوابط شهری با تخلف صورت گرفته برخورد می‌شود.

وي ادامه داد: ساخت و ساز اصولی، ضابطه‌مند و رعایت قوانین شهرسازی عامل حفظ کیفیت سیمای بصری شهر و جلوگیری از مشکلات شهری در آینده  است و لذا توسعه شهری متناسب به عنوان یکی از مهمترین اهداف شهرداری خاش هميشه مورد توجه بوده و ساخت و ساز هرگونه ابنیه در داخل محدوده شهری مستلزم رعایت اصول و مقررات خاص مهندسی و شهرسازی است.

تمنداني تاكيد كرد: در راستاي جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی، اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها به عنوان بازوی اجرایی شهرداری و اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از این گونه تخلفات شهری محسوب می‌شود.

وي تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری، مصمم هستیم این رویه را با همکاری دستگاه قضایی شهرستان، با جدیت ادامه داده و با متخلفان برخورد قانونی شود.

شهردار خاش با بيان اينكه داشتن شهری زیبا تنها با همکاری و همیاری شهروندان محقق خواهد شد، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز موجب مشکلات بهداشتی و مشکلات ترافیکی خواهد شد که در نهایت مسیر توسعه شهری را مسدود کرده و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وي با اشاره به حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهري، ادامه داد: ممانعت از رشد حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر ایمن و مغایر با اصول و ضوابط مهندسی و نيز مقابله با برخی از افراد سودجو، از اهداف راه اندازی پلیس ساختمان بوده است.

تمندانی خاطرنشان كرد: شهرداری خاش  جزء پیشتازان عرصه مقابله با تخلفات ساخت و ساز در سطح استان بوده و مانع از گسترش مرز های شهری خارج از محدوده معین شده است.


وی به شهروندان توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید ملک، زمین و غيره به استناد تبصره هشت ماده 100 شهرداری‌ها و غيره بند یک ماده یک قانون تحصیل و تنظیم اسناد رسمی، از شهرداری‌ها استعلامات لازم را اخذ و ۳۰ درصد از تخفیف استفاده كنند.


انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 450769
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *