۰
با حضور وزیر ارتباطات و فناوري؛

بهره برداری از 5 پروژه مخابراتی سیستان و بلوچستان/ زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در استان فراهم می شود

قطع اینترنت در خاش در سفر وزیر ارتباطات/ ایجاد شغل برای 50 هزار نفر از طریق فضای مجازی
در نخستین سفر استانی هیئت دولت به سیستان و بلوچستان و با حضور وزیر ارتباطات پنج پروژه مخابراتی این استان افتتاح شد.
بهره برداری از 5 پروژه مخابراتی سیستان و بلوچستان/ زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در استان فراهم می شود
به گزارش تفتان ما،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به شهرستان خاش و نشست مشترک علما و نخبگان و معتمدان و اعضای شورای اداری این شهرستان خاش و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور بیان کرد: دولت افزون بر 219 میلیارد تومان برای اجرای پنج پروژه و دهها طرح مخابراتی قابل افتتاح استان طی شش ماه اخیر هزینه کرده است.

وي گفت: ارائه اینترنت نسل 3 و 4 در شهرهای استان، ارائه اینترنت پهن باند ثابت، توسعه و به سازی زیرساختهای ارتباطی اپراتور همراه، مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای حوزه فا وا در پارک علم و فناوری، سامانه یکپارچه مدیریت ان لاک کشور"سیماک" نصب و راه اندازی 21 دستگاه خودمرداز در دفاتر آی سی تی روستایی، امکان دسترسی پهن باند بر بستر فیبرنوری در شهرهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، نیکشهر و چابهار از پروژه های قابل افتتاح استان سیستان و بلوچستان در نخستین سفر استانی هیئت دولت با حضور وزیر ارتباطات هستند که راه اندازی شدند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آبرسانی به شهرستان خاش که از نیازهای مهم و اساسی بوده در هیئت دولت از آن دفاع می کنیم و امیدواریم این خواسته و مطالبه به حق مردم منطقه محقق شود.

محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر بهره گرفتن از فرصت فضای مجازی و کسب و کار مجازی بیان کرد: اصلاح قیمت اینترنت، پیگیری برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی و اینترنت و فراهم کردن زمینه استفاده از اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای بالای 20 خانوار با توجه به اینکه در هزار روستای کشور برنامه پوشش اینترنت پرسرعت تلفن همراه را داریم در اولویت قرار می گیرد و برای سیستان و بلوچستان 21 روستا در برنامه قرار دارند.

وی ارائه کسب و کارهای نوپا و فراهم کردن زمینه برای ایجاد اشتغال مردم و ایجاد مراکز رشد دانشگاهی در زمینه آی سی تی را مهم برشمرد.

جهرمی با مهم برشمردن ایجاد اشتغال برای مردم و حمایت از افرادی که نیازمند نگاه مهربان دولت هستند گفت: و رفع محدودیتها برای جذب نخبگان اهل سنت و بانوان در دولت و بویژه در وزارتخانه ارتباطات را انجام می دهیم و در برخی مناطق و استانها انجام شده است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: گروههای تندروی مذهبی در شیعه و اهل سنت وجود دارد ولی در کلیات موضوع با هدایت های مقام معظم رهبری و نگاه بلند دولت تلاش می کنیم محدودیت های برای استفاده از توان نخبگان اهل سنت رفع شود زیرا اعتقاد داریم اهل سنت وفاداری خود را به کشور و نظام اسلامی نشان داده اند.

جهرمی متذکر شد: ایجاد راهها و رونق دادن تجارت مرزی و کارخانه سیمان سفید و توسعه کارخانه سیمان در خاش، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی مورد توجه دولت است.

وی تصریح کرد: حمایت از کشاورزان و دامداران سخت کوش شهرستان خاش که ثروت افزایی می کنند و برنامه صادراتی و تولیدات انبوه و گسترده دارند در نگاه دولت تقویت می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: تولیدات کشاورزان خاش در مباحث باغبانی مانند خرمای ارگانیک و پسته و زردآلو، انار و محصولات زراعی که شاخص عملکردی دارند

وی بیان کرد: حمایت مردمی و دلبستگی و همبستگی و یکپارچگی اقشار جامعه سبب استحکام نظام اسلامی شده و در سایه سار وحدت و انسجام بزرگترین تحریم ها و فشارهای دشمنان به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان مردمی شریف و با فرهنگ و تمدن بالا هستند که در مبحث وحدت و همگرایی پیشگام بوده اند و بخوبی و با تدبیر توانسته اند با مرز داری و وفاداری به ارزشهای اسلامی نقشه های دشمنان را ناکام کنند.

دولت بايد به خواسته ها و مشكلات مردم محروم شهرستان خاش توجه كند
محمداكبر چاكرزهي فرماندار شهرستان خاش با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های منطقه، اظهار كرد: تامین آب شرب مورد نیاز خاش در میان مدت و بلند مدت، راه دسترسی به مرز و بازارچه مرزی و گازرسانی به خاش، تکمیل پروژه ورزشی شهدای گمنام و نصب چمن مصنوعی، فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی در نقاط محروم و روستایی و اینترنت منطقه و بویژه ایرندگان، تقویت ارتباط تلفن همراه در مسیرهای بین راهی و راههای ارتباطی بین شهرها و مناطق کوهستانی و صعب العبور و مرزی از درخواست های مهم مردم منطقه است.

بايد دولت در خصوص اشتغالزايي جوانان نيز برنامه ريزي كند
حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه خاش با قدردانی از حضور وزیر ارتباطات به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به شهرستان خاش، گفت: تلاش دولت در راستاي رفع محرومیت ها و محدودیت ها و خدمت به اقشار مختلف و از جمله جوانان و توسعه مباحث علمی قابل توجه است و بايد دولت در خصوص اشتغالزايي جوانان نيز برنامه ريزي كند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و شوراها و برخی از اعضای شورای اداری خاش مطالبات مردم را بیان کردند.

امامان جمعه شیعه و سنی و فرماندار و نماینده مردم خاش در مجلس به همراه شماری از مدیران، علما و معتمدان از وزیر ارتباطات استقبال کردند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 450790
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *