۰
نماينده مردم شهرستان خاش و عضو كميسيون هاي اجتماعي و اشتغال مجلس شوراي اسلامي:

میانگین نرخ بیکاری در شهرستان خاش 21 درصد است/ رئيس جمهور به وعده هاي خود در سفر به سيستان و بلوچستان پايبند باشد

نماينده مردم شهرستان خاش و عضو كميسيون هاي اجتماعي و اشتغال مجلس شوراي اسلامي گفت: میانگین نرخ بیکاری در شهرستان خاش 21 درصد است و دولت بايد در خصوص حل معضل بيكاري جوانان و اشتغالزايي با برنامه هاي هدفمند حركت كند.
میانگین نرخ بیکاری در شهرستان خاش 21 درصد است/ رئيس جمهور به وعده هاي خود در سفر به سيستان و بلوچستان پايبند باشد
 علی كرد  در گفت و گو با خبرنگارتفتان ما، با اشاره به خواسته ها و مطالبات حوزه انتخابيه شهرستان خاش از رئيس جمهور، اظهار كرد: ايجاد دانشگاه علمی کاربردی و راه اندازی رشته های لوله کشی گاز و جوشکاری صنعتی با توجه به پروژه گازرسانی به حوزه انتخابیه شهرستان خاش از نیازهای اساسی است.

وي تصریح كرد: عدم راه اندازی اینترنت پرسرعت در مرکز بخش ها و دهستان های پرجمعیت ایرندگان، کارواندر، پشتکوه، سنگان، گوهرکوه، کورین، نصرت آباد، تفتان جنوبی، ریگ ملک و لادیز به عنوان یک معضل جدی سبب رنجش مردم و عدم کارایی ادارات در مناطق مذکور شده است که مردم این مناطق را مجبور به طی مسافت های کیلومتری به مرکز شهرستان برای انجام امورات اداری کرده است.

كرد گفت: باتوجه به ارتفاع استان از سطح دریا و خشکسالی های اخیر ۹۰ درصد قنوات و چشمه سار ها دچار خسارت شده است که بايد اعتبارات ویژه ای از صندوق توسعه ملی به حوزه انتخابیه شهرستان های خاش و میرجاوه اختصاص داده شود.

وی احداث بیمارستان ارتش باتوجه به فاصله از مرکز کشور، موقعیت جغرافیایی شهرستان خاش در استان و وجود دو پادگان مهم و استراتژیک در خاش را از ضروریات منطقه برشمرد و افزود: علاوه بر بیمارستان ارتش، توسعه بیمارستان کنونی شهرستان خاش از ضروریات و نیازهای اساسی است.
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي گفت: ایجاد کارخانه برای رفع بیکاری ۲۱ درصدی در حوزه انتخابیه خاش مي تواند موثر باشد.

وي خاطرنشان كرد: دولت باید برای مشكل بيكاري و اشتغال جوانان در زمینه ایجاد کارگاه ها و کارخانه تولید سیمان، گچ، موتورسازی، دوچرخه سازی، لاستیک سازی، چرم سازی و صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه گذاری کند.

كرد گفت: حوزه انتخابیه شهرستان خاش در چهار سال اخیر بیشترین آمار تصادفات و تلفات ناشی از این حوادث را در سطح استان داشته است که بايد دولت نسبت به راه اندازی اورژانس هوایی در حوزه انتخابیه خاش اقدام کند.

وي اذعان كرد: ایجاد زیرساخت های صنایع و معادن و رفع مشکلات حادثه دیدگان جاده ای و اورژانس هوایی و انتقال آب از کارواندر به خاش و گزو، تعیین تکلیف نشدن راه مرزی و تجارت مرزی، گازرسانی، ایجاد فضاهای آموزشی و اختصاص صد در صدی اعتبارات عمرانی از جمله مهمترين مشكلات حوزه انتخابيه شهرستان خاش است.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جمع آوری مطالبات و حل مشکلات مردم استان در سفر رئيس جمهور تنها راه توسعه سيستان و بلوچستان است، اظهار كرد: پروژه دو بانده شدن راههای خاش به زاهدان، ایرانشهر و سراوان و توسعه شبکه ملی شمس، رفع مشکل مجوز برای چاههای مرزی برای استفاده مرزنشینان و بهره گرفتن از ظرفیت های استان، جاده دیگ اشکن واقع در گوهرکوه به بزمان، سرخگزی به ایرندگان و سمسور به چاه احمد از درخواست های مهم مردم شهرستان خاش هستند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 450796
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *