۰

خمسه: تکواندو نیاز به خون تازه دارد و باید تغییرات اساسی ایجاد شود/برای بخشش محرومیتم کارت هدیه‌ سه میلیونی خواستند!

عضو سابق تیم ملی تکواندو، اظهار داشت: تغییرات در راس فدراسیون تکواندو نیاز است و به اعتقاد من تکواندو نیاز به خون تازه دارد و باید تغییرات اساسی ایجاد شود.
خمسه: تکواندو نیاز به خون تازه دارد و باید تغییرات اساسی ایجاد شود/برای بخشش محرومیتم کارت هدیه‌ سه میلیونی خواستند!
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،
در پاسخ به این سوال که چرا شما به یکباره از تکواندو دور شدید، گفت: یکسری اتفاقات چند سال پیش رخ داد که خیلی‌ها مقصر بودند، اما به ناحق تنها من مقصر شناخته شدم.دوست ندارم در مورد اتفاقات به صورت ریز صحبت کنم. یکسری‌ها از ترس اینکه خودشان به مشکل بخورند اجازه ندادند که من به مسابقات اعزام شوم. آقایان به دنبال بهانه بودند که من در ترکیب تیم ملی به مسابقات اعزام نشوم. البته از این ترس داشتند که خودشان به حاشیه نروند. در انتخابی تیم ملی به عنوان نفر سوم انتخاب شدم، اما نفر پنجم انتخابی به اردوها دعوت شد، اما من دعوت نشدم. 
دارنده نشان برنز تورنمنت اسپانیا در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: متاسفانه فضای تکواندو طوری شده که وقتی منفعت شما به کسی نرسد دیگر در ترکیب تیم ملی هیچ جایگاهی نداری. در مقطعی که من در تیم ملی بودم شرایط اعزام‌ها مثل الان نبود. وقتی سالی یکبار به مسابقه اعزام می‌شویم و آن هم باید به جدال ستاره دنیا برویم و پس از آن حذف شدن طبیعی است و دیگر نباید به دنبال مقصر بگردیم. حق من این نبود که به خاطر یک باخت از تکواندو حذف شوم. در حال حاضر خیلی‌ها هستند که 10 بار بازنده می‌شوند، اما در ترکیب تیم ملی همچنان حضور دارند، اما چون من مثل برخی‌ها که در تیم ملی هستند و به خاطر جایگاه پدرشان حمایت می‌شوند کسی را نداشتم که حامی من باشد. البته این را باید بگویم تا زمانی که هادی ساعی در تکواندو بود شایسته‌ سالاری بود و همه نفرات سر جایشان بودند، اما از وقتی که او رفت دیگر در تیم‌های ملی خبری از شایسته‌ سالاری نبوده و نیست. 
خمسه در پاسخ به این سوال که یعنی شما مدعی هستید پارتی بازی و رفاقت حرف اول برای فیکس شدن در تیم ملی تکواندو را می‌زند، گفت: بله؛ دقیقا باید یا پشتوانه داشته باشی یا اینکه با کادر فنی رابطه خوبی داشته باشی، ما زمانی وارد تیم ملی شدیم که در بخش سرمربیگری تغییرات زیادی رخ داد، مهاندوست رفته بود، عسکری آمده بود. پس از آن مرتضی کریمی و مقانلو آمدند و رفتند. در آن مقطع حتی لباس برای اعزام به مسابقات را نداشتیم و با پول تو جیبی خودمان لباس می‌خریدیم. به هر حال اتفاقاتی رخ داد که حس کردم آبرویم و شخصیتم بیشتر از این ارزش دارد و نباید زیر سوال برود. متاسفانه تکواندو از آن حالت حرفه‌ای خارج شده و همه چیز باند بازی است. در مقطعی که می خواستم به مسابقات جهانی اعزام شوم مقانلو مدعی بود نباید خمسه با 20 سال سن به مسابقات جهانی اعزام شود، اما زمانی که او سرمربی تیم ملی بود یک تکواندوکار 16 ساله را به مسابقات جهانی اعزام کرد، من نمی‌دانم که چرا برخی‌ها در صحبت‌ها و رفتارهایشان تضاد دارند. 
عضو سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی هم باند بازی در تیم ملی تکواندو وجود دارد، عنوان کرد: 100 درصد باند بازی وجود دارد. حرف من این است اگر پدر من هم جایگاه خوب اجتماعی داشت، الان محمد خمسه عضو فیکس تیم ملی بود. اگر ملی‌پوش بودن سلیقه‌ای نیست پس چرا یک نفر سه بار در مسابقات مختلف با 12 اختلاف امتیاز مقابل حریفانش شکست می‌خورد اما باز هم در تیم ملی فیکس است، چطور زمانی که ما  بودیم در انتخابی‌ها درب‌های تیم ملی به روی همه باز بود، اما زمانی که آقایان سرمربی شدند درب‌های تیم ملی به روی همه بستند. در حال حاضر شما نگاه کنید مسعود حجی زواره به خاطر دوستی که با مهدی بی‌باک داشت راهی مسابقات جهانی شد. نفرات دیگری مثل بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی را بیرون کردند و همه این مسائل به خاطر باندبازی است. باند رفاقت، باند منافع شخصی و ... اینها در تکواندو بیداد می‌کند. 
خمسه در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایج ‌های ضعیفی که تکواندو در رویدادهای مختلف کسب می‌کند چیست، گفت: خیلی دوست ندارم از تکواندو باخبر باشم، اما خبرهای ناکامی به گوشم می‌رسد به هر حال وقتی بازیکن خیالش از فیکس بودن در تیم ملی و اعزام به مسابقات راحت باشد دیگر تلاشی نمی‌کند. وقتی می‌داند خطری او را تهدید نمی‌کند خیلی تلاش نمی‌کند در واقع آن غیرت همیشگی که در تکواندو وجود داشت وجود ندارد. وقتی سرمربی تیم ملی را بازیکنان تعیین می‌کنند قطعا معلوم است وقتی سرمربی مسئولیت تیم ملی را برعهده بگیرد آن بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کند که آنها او را سرمربی تیم ملی را انتخاب کرده‌اند. 
دارنده مدال نقره تورنمنت تونس در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا تغییرات در راس فدراسیون تکواندو نیاز است یا خیر، گفت: تغییرات  در راس فدراسیون تکواندو نیاز است اما باید بدانیم که چه کسی قرار است جای چه کسی بیاید؟ اگر پولادگر رئیس فعلی فدارسیون بخواهد برود و کسی دیگر از باند او بیاید و رئیس فدراسیون شود خوب هیچ فرقی نمی‌کند به اعتقاد من تکواندو نیاز به خون تازه دارد و باید تغییرات اساسی ایجاد شود اگر تغییرات ایجاد شود عالی است. اما اگر قرار بر این است فقط مهره‌ها جابجا شوند هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. یکی باید بیاید که انگیزه تغییر داشته باشد. به قدری خودش تشنه موفقیت باشد که بتواند تغییرات را در تکواندو ایجاد کند. قهرمانی در مسابقات جهانی، آسیایی و ... که در گذشته رخ داده حالا دیگر برای پولادگر رئیس فعلی تکواندو عادی شده است. 
عضو سابق تیم ملی تکواندو درباره فسادی که در سازمان لیگ وجود دارد، گفت: در مقطعی محرومیتی برای من در لیگ برتر پیش آمد،‌ بعضی از آقایان می‌گفتند که کارت  هدیه سه میلیون تومانی به فلان فرد بده تا محرومیت شما تمام شود. فساد در سازمان لیگ تکواندو بیداد می‌کند تا زمانی که لیگ خوب پیش می‌رفت تیم ملی ما هم نفرات خوبی داشت. متاسفانه هر مربی که در لیگ فعالیت می‌کند به دنبال درآمد مالی خودش است. برخی تیم‌ها طوری رفتار کردند که کار من به شکایت به وزارت ورزش و جوانان کشید. در لیگ تکواندو هم بازیکن جابجا می‌کنند و در قرارداد آنها نیز دخل و تصرف دارند. لیگ تکواندو درآمد آنچنانی ندارد، اما به فرض مثال با یک بازیکن قرارداد 30 میلیونی امضا می‌شود اما با کارهایی که انجام می‌دهند در پایان هیچ پولی دست بازیکن را نمی‌گیرد. وقتی به سازمان لیگ هم شکایت می‌کنیم آنها به خاطر یک نفر سراغ مسئولان تیم نمی‌روند. من یک سال و نیم برای دریافت قراردادم رفتم و آمدم اما تنها 4 میلیون به من پول دادند. 18 میلیون پول من را تیم ناجا نداد؛ چون در تمرینات عضله پایم پاره شده بود و نتوانستم چند هفته با این تیم تمرین کنم. به خاطر همین در پایان سال 18 میلیون از قراردادم را جریمه کردند.
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر در چه رشته‌ای فعالیت می‌کنید؟، گفت: کراس فیت یک رشته ترکیبی است که باید وزنه‌برداری،‌ دومیدانی، شنا و ژیمناستیک را با هم آموزش ببینی و پس از آن در مسابقات شرکت کنی، حدود یکسال است در این رشته فعالیت می‌کنم از وقتی که تکواندو را کنار گذاشتم به صورت جدی فعالیت در این رشته را آغاز کردم و دیگر به هیچ عنوان به تیم ملی فکر نمی‌کنم و هیچ علاقه‌ای به تکواندو ندارم. بلایی سرم آوردند که تکواندو را فراموش کردم. 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 450829
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *