۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان :

وحدت سیستان و بلوچستان خار چشم دشمنان است/ شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وحدت سیستان و بلوچستان خار چشم دشمنان است و هیچ احدی نمی تواند این اتحاد و برادری از یکدیگر جدا کند.
وحدت سیستان و بلوچستان خار چشم دشمنان است/ شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند
به گزارش  تفتان ما،حجت الاسلام عیسی بزمانی در مراسم جشن و شادی هفته وحدت در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان، اظهار کرد: پیروی از راه و سیرت پیامبر اسلام و عمل به دستورات قرآن کریم سبب حل مشکلات جامعه بشری می شود.

وی تصریح کرد: رفتار، گفتار و عمل پیامبر اسلام مطابق با دستورات پروردگار و بر مبنای دلسوزی و اجرای عدالت و قضاوت صادقانه و مسئولانه بود.

وی با تشریح بخشی از واقعه غزوه احد افزود: اطاعت نکردن از یک فرمان پیامبر وارد شدن خسارت به مسلمانان در جنگ با دشمنان را به دنبال داشت و اگر امداد و نصرت پروردگار نمی آمد شکست نتیجه این غزوه می بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: الگوپذیری از پیامبر اسلام و سیرت نبی رحمت و اخلاق سبب معرفی و عرضه دین نورانی و معنوی اسلام به جامعه بشری می شود.

حجت الاسلام بزمانی گفت: برخی رفتارها و عمل مسلمانان امروزی سبب شده که چهره اسلام در دنیا مخدوش نشان داده شود و دشمنان از این راه و دوری مسلمانان از مسیر وحدت به اسلام ضربه و خسارتهای جبران ناپذیری وارد کرده اند.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش نیز در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت از پیامبر اسلام به عنوان شاخص اتحاد و همبستگی و یکپارچگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: وحدت رمز جاودانگی و رسیدن به کامیابی و عزتمندی در دین و سعادتمندی در دنیا و آخرت است و از راه وحدت نقشه های دشمنان با شکست مواجه می شود.

مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت خاش هم در خصوص شاخص های وحدت و اهمیت آن برای حفظ و جاودانگی و حیات اسلام مطالبی عنوان کرد.

گفتنی است در کنار مداحی و مولودی خوانی ابوالفضل نوفرستی از مداحان اهل بیت، نصرالله کرد از شاعران شاخص استانی و منطقه خاش و صالح کرد از شاعران نوجوان خاش نیز در وصف پیامبر اسلام و اهمیت وحدت تازه ترین سروده های خود را ارائه دادند.

موسیقی محلی و برنامه ها و مسابقات متنوع فرهنگی از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 450839
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *