۰
۱
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی:

دولت در مسئله آبرسانی از رودخانه کارواندر به شهرستان خاش در حق مردم اجحاف و کوتاهی کرده است/ سیستان و بلوچستان رکوردار غیر استاندارد ترین جاده ها در ایران

نماینده مردم شهرستان خاش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در مسئله آبرسانی از رودخانه کارواندر به شهرستان خاش در حق مردم اجحاف و کوتاهی کرده است و برخی از مسئولین در این خصوص کارشکنی می کنند.
دولت در مسئله آبرسانی از رودخانه کارواندر به شهرستان خاش در حق مردم اجحاف و کوتاهی کرده است/ سیستان و بلوچستان رکوردار غیر استاندارد ترین جاده ها در ایران
به گزارش  تفتان ما، علی کرد در نشست با اعضای شورای شهر خاش، اظهار کرد: خدمات رسانی به مردم به خصوص اقشار مستضعف و نیازمند جامعه باید سرلوحه کار همه مسئولین باشد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان منتخب مردم خود را ملزم دانسته ام و تلاش کرده ام به همه مردم خدمت کنم و اعتقاد من بر این است که فراجناحی عمل کنم و باید بعد از پایان نمایندگی بتوانم در کنار مردم زندگی کنم و شرمنده آنها نباشم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به مصوبات هیئت دولت در سفر استانی ایرادهایی گرفتم و قرار بر این شد به مبحث گازرسانی و راه آهن خاش، آبرسانی و دوبانده کردن جاده ها دولت نگاهی ویژه داشته باشد.
 

 
کرد ادامه داد: گاز 35 اینچی از ابتر ایرانشهر به خاش می رسد و کار طراحی آن انجام شده و از سانسور به چاه احمد، گوهرکوه، نوک آباد و گوهرکوه به حاشیه تفتان و اسماعیل آباد و میرجاوه می رسد.

وی افزود: اشکال بزرگی که در سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان وجود دارد که به مبحث حمایت از نیروهای بومی توجه نمی شود و در توزیع اعتبارات انتظار داریم عدالت را رعایت کنند.

وی گفت: بسیاری از مشکلات حوزه انتخابیه و عملکرد نماینده در رسانه ها و کانال تلگرامی و فضای مجازی روزانه و لحظه ای گزارش داده می‌شود.
 

 
کرد با قدردانی از تلاشهای شورا و شهرداری خاش در حوزه های مختلف ضرورت جمع آوری نخاله ها و رعایت عدالت و اجرای برنامه های فرهنگی را متذکر شد و تاکید کرد: دولت در زمینه آبرسانی به شهر خاش کوتاهی های فراوانی داشته و این موضوع در مبحث تامین اعتبارات ملموس بوده اما با این وجود تلاش کردم و پیگیری های لازم انجام شده تا این پروژه به مرحله اجرا درآید.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدارها و مذاکراتی که با وزیر نیرو داشتیم و در مکاتبات با رئیس جمهور و سایر ارکان دولت اعتباراتی ویژه در نظر گرفته می شود و انتظار داریم ردیف ملی برای آن پیش بینی شود.

وی با تاکید برای پیگیری ارتقای درجه شهرداری های خاش و نوک آباد برای اجرای پروژه های شهرداری در بخش های مختلف و حل مشکلات مردم خاش قول مساعد داد و گفت: شهر شدن اسماعیل آباد، دهپابید، ایرندگان و ارتقای برخی دهستانها مانند پشتکوه در دستور کار دولت بوده که پیگیری های لازم صورت گرفته است.

 رئیس شورای شهر خاش نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ شورا با نماینده سبب ارائه خدمات شایسته به شهروندان و کمک حال مسائل شهری می شود.

 بهزاد بهادری افزود: برای پیگیری برخی امور کلان با مقامات عالی دولت در مجموعه وزارت نیرو، راه، کشور و غیره به هماهنگی نماینده نیاز داریم زیرا بسیاری از نیروهای توانمند منطقه بلوچستان با جذب در وزارتخانه‌ها می توانند به حل مشکلات و خدمت شایسته به مردم کمک کنند لذا این نیروسازی در وزارتخانه ها و مرکز استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 

 
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور انتظار داشتیم وزیری مانند نفت و نیرو می آمدند که پول و اعتبار و اختیار لازم را داشتند که این اقدام می توانست به پیشرفت بسیاری از کارها و رفع مشکلات کمک کند.

عضو شورای شهر و رئیس شورای شهرستان خاش با قدردانی از تلاشها و پیگیری های نماینده در حوزه های مختلف و تشکر بابت حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات به عنوان نماینده ویژه دولت در سفر نخست هیئت دولت به استان به نقش شورا در رسیدن به موفقیت اشاره کرد و به تشریح برنامه های شهرداری خاش در مباحث مختلف اشاره کرد.

عیدمحمد قلندرزهی اهمیت ساماندهی قلعه حیدرآباد، حاشیه شهر، میدان میوه و تره بار و بازار هفتگی خاش و اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در شهر خاش را با همکاری نماینده مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین ضرورت پیگیری مشکلات فرهنگیان، توجه به مباحث آموزشی، اجرای پروژه گاز و آبرسانی و راه مرزی و راه گوهرکوه به بزمان، تامین امکانات خودروئی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه، تقویت روشنایی شهر و روستاها، اجرای سیل بندهای حفاظتی بویژه اختصاص یک میلیارد ریال جهت ساخت دیوار در محله قلندرزهی، ساماندهی محور خاش به ایرانشهر و نصب پل عابر پیاده در چند نقطه آن و بین دو خیابان وحدت و مکی در روی بلوار معلم، ساخت فاز دوم کارخانه سیمان، رفع مشکلات آموزشی و گردشگری و آبرسانی در نقاط روستایی و حاشیه تفتان، ارتقای دهستان پشتکوه، بازارچه و راه روتک، رودخانه سنگان و سد گوهرکوه و جاده گوهرکوه به تمپ، شورک و خاش، نوبت دهی جهت پزشک سونوگرافی و اطفال و غیره در بیمارستان و فعال کردن مطب در داخل شهر و پیگیری برای تامین تجهیزات آتشنشانی، کمبربند شمالی به طرف کارخانه سیمان و تامین قیر برای آسفالت 580 هکتار معبر خاکی، تامین اعتبار جهت جمع آوری آبهای سطحی را یادآور شد.

 عضو شورای شهر و شهردار اسبق خاش نیز گفت: وکلای مردم سوگند یادکرده اند که به مردم خدمت کنند لذا خواسته مهم مردم تلاش برای تغییر مدیرانی است که چندین سال در خاش مانده اند که کارآیی لازم را ندارند.
 

 
ایوب کرد گفت: حوزه آموزش و پرورش افزون بر هشتاد مورد مشکل وجود دارد که مردم را رنج می دهد و متاسفانه چاره و راهکاری برای حل مشکلات این بخش نیست.

وی با تاکید بر اجرای منشور حقوق شهروندی از سوی دولت، اهمیت مدیریت مخاطرات و تجهیز آتشنشانی و زلزله و سیل و بارندگی های شدید را متذکر شد.

میرمراد مارندگانی عضو دیگر شورای شهر خاش هم بیان کرد: بسیاری از مدیران در خاش توانمند نیستند و این یک نوع آسیب می باشد.

کرد ضرورت توجه به نیازهای محرومان و حمایت از افراد فقیر و تهیدست جامعه را با پیگیری های ویژه نماینده خواستار شد زیرا بسیاری از محرومان از زیر چتر حمایتی خارج شده اند.

محسن قلندرزهی عضو دیگر شورای شهر هم ضرورت توجه به مشکلات اجتماعی را با حمایتهای ویژه دولت نماینده مجلس و خیران را خواستار شد.

امان الله کردی عضو شورای شهر خاش نیز بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ نماینده با شورا و مدیران و مجموعه دولت گره گشا در امور بوده و به کاهش پیدا کردن مشکلات کمک می کند.

کردی با تاکید بر پیگیری برای جذب نیروها در شهرداری خاش افزود: مشکلات گاز و آبرسانی، استفاده از مدیران توانمند و رفع مشکلات آموزشی در خاش که مطالبه عمومی هستند به عنوان معضل بزرگ مانده اند.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات این شهر گفت: دو بانده کردن محورهای ارتباطی خاش به مقصد شهرهای استان و حداقل در 45 تا 50 کیلومتری شهرها در مجلس پیگیری شود.

وی افزود: جمعیت شهر خاش طبق آمار بهداشت بالای هشتاد هزار نفر بوده که متاسفانه در سرشماری ها نرخ رشد آن منفی است که ضرورت دارد در سطح کلان پیگیری شود.

تمندانی ورود دیوان محاسبات به حسابهای شهرداری ها را برای شهرداری خاش یادآور شد و گفت امیدواریم در مجلس به رفع مشکلات این موضوع رسیدگی شود.

شهردار خاش ادامه داد: ستاد مدیریت بحران به شهر خاش باید نگاه ویژه ای داشته باشد و در مواقع بحرانی رنج های زیادی متوجه شهر و شهرداری و شهروندان است.

تمندانی با تاکید بر اینکه امکانات خودروئی و عمرانی شهرداری فرسوده بوده و شهرداری به امکانات استاندارد نیاز دارد گفت: برای تامین قیر رایگان شهرهای بالای پنجاه هزار نفر مانند خاش نیاز به حمایت های ویژه نماینده و دولت داریم و تخصیص ها نیز باید به موقع باشد تا پروژه ها در موقع خود و با رعایت نکات فنی و استاندارد اجرا شوند.

وی ضرورت ساماندهی و تجمیع آرامستانها، ساماندهی رودخانه مهران، تعریض و دو بانده کردن جاده عباس آباد به خاش، پیگیری برای رفع نقص جهت تردد خودرو‌ها در مسیر خاش به سراوان واقع در مقابل پایانه و تامین روشنایی معابر و محورهای ارتباطی خاش به مقصد دیگر شهرهای استان را متذکر شد.

نواب کرد رئیس نهاد کتابخانه های عمومی و مسافر شهنوازی رئیس اداره ورزش و جوانان گزارشهایی در حوزه عملکردی خود ارائه دادند و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
 
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 450845
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
Iran, Islamic Republic of
طرح آبرسانی آب شیرین از کاروندربه خاش یکی ازمهم ترین حق شهروندان خاش هست که حق آنان ضایع شده که طی چندین سال درحال انجام است ولی متعاسفانه این طرح اجرای نمیشود تا مردم ازاین نعمت بهرمند شوند ومهم ترازاین طرح گازرسانی است از ازحونه خاش رد میشود ولی مسولین اجازه دادن که ازسمت گوهرکو ردشود ولی خاش بهرمند نشود