۰

آذری: باشگاه‌ها یک ریال پول از سازمان لیگ نگرفته‌اند/آقای تاج و کفاشیان باید در مورد نیامدن تیم‌های عربستانی صحبت کنند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید حداقل ۵۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی را بپردازند.
آذری: باشگاه‌ها یک ریال پول از سازمان لیگ نگرفته‌اند/آقای تاج و کفاشیان باید در مورد نیامدن تیم‌های عربستانی صحبت کنند
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه اعلام شد میزبانی از تیم‌های عربستانی در کشور سوم انجام می‌شود، گفت: ذوب‌آهن که اکنون در پلی‌آف قرار دارد و در صورت صعود به مرحله گروهی هم با تیم عربستانی بازی نداریم. پرسپولیس هم با تیم عربستانی همگروه نیست فقط استقلال و تراکتورسازی باید از حریفان عربستانی میزبانی کنند که میزبانی آنها در کشور سوم اتفاق خوشایندی نیست. نمی‌دانم شاید بعد از آنکه مسئولان فدراسیون به مالزی سفر کردند و اعلام شد تیم‌های عربستانی به ایران می‌آیند اتفاق جدیدی رخ داده و خبری که دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده حاصل لابی جدید در AFC باشد. کفاشیان و تاج بهتر می‌توانند در این زمینه صحبت کنند شاید هم اعتراض مجددی قرار است به این تصمیم انجام شود.
وی افزود: همان زمان که بحث حضور تیم‌های عربستانی در ایران مطرح شد من اعلام کردم تا زمانی که مناسبات سیاسی دو کشور ایران و عربستان بهتر نشود اتفاقی رخ نمی‌دهد که این مسئله بهبود پیدا نکرد و حتی شاهد بودیم که گستاخی مقامات عربستانی توسعه هم پیدا کرده است. آن زمان هم گفتم باید حضور تیم‌های عربستانی در ایران گارانتی شود. شاید کسانی که در آن جلسه حضور داشته‌اند بهتر بتوانند در این مورد صحبت کنند. شاید آن خبری که اعلام شده به نوعی تفسیر خبر بوده زیرا روز گذشته دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا این خبر را رد کرد و گفت که تیم‌های ایرانی باید در کشور سوم میزبان حریفان عربستانی باشند.
آذری با اشاره به فرصت خوب میزبانی در آسیا گفت: استقلال و تراکتورسازی باید بتوانند از حق میزبانی خود استفاده کنند، سرمای تبریز یک امتیاز منفی برای تیم‌های غرب آسیاست و تراکتورسازی باید بتواند از این اسلحه پنهان خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.
عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد بحث مالی باشگاه‌ها با سازمان لیگ اظهار داشت: نیم‌فصل لیگ تمام شد و هنوز باشگاه‌ها ریالی بابت درآمدهای خود از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دریافت نکرده‌اند. باشگاه‌ها برای اینکه بتوانند روی پای خود بایستند باید بتوانند از طریق مستقیم و غیرمستقیم درآمد حاصل کنند در حالیکه هنوز بابت قراردادهایی مثل تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی ریالی به باشگاه‌ها پرداخت نشده است، اینها درآمد مستقیم باشگاه‌ها است.
آذری در مورد اینکه مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی چقدر است، گفت: من اطلاع دقیقی از کم و کیف این قرارداد ندارم، آقای درودگر و اعضای دیگر هیأت رئیسه هم خیلی در چند و چون این قرارداد نیستند اما آنطور که شنیده‌ام این شرکت قرارداد ۳۵ میلیارد تومانی امضاء کرده است که تا نیم‌فصل باید ۱۷.۵ میلیارد تومان بین باشگاه‌ها توزیع شود اما هنوز پولی بابت این قراردادها پرداخت نشده است. وقتی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که خودشان متولیان فوتبال هستند با مشکلات مالی دست به گریبان‌اند دیگر از باشگاه‌ها چه انتظاری می‌رود؟ با چنین شرایط مالی‌ای شاید بهتر است که تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند، ما ۳ نماینده قطعی در لیگ قهرمانان آسیا داریم و ذوب‌آهن هم در مرحله پلی‌آف است اما همین میزبانی از تیم هندی و آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. باید از باشگاه‌ها حمایت مالی صورت بگیرد.
وی در مورد اینکه چرا شرکت تبلیغات محیطی پولی را پرداخت نمی‌کند، گفت: یک پارادوکس در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده اکنون علی کفاشیان حاضر نیست که چک‌های سازمان لیگ را امضاء کند و می‌گوید که من مشکل مالیاتی پیدا کرده‌ام و یکی باید این مشکل را حل کند، من شنیدم آن شرکت مبلغی بابت قرارداد پرداخت کرده اما بروز چنین اتفاقی مانع از صدور چک شده است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 450858
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *