۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

داعش با وحدت شیعه و سنی و رشادت سرداران اسلام نابود شد/ خواب آمریکا برای قدس شریف خیال باطل است

امام جمعه شهرستان خاش گفت:داعش با وحدت شیعه و سنی و هوشیاری علما و رشادت سرداران اسلام نابود شد .
داعش با وحدت شیعه و سنی و رشادت سرداران اسلام نابود شد/ خواب آمریکا برای قدس شریف خیال باطل است
:به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: تقوا سبب رستگاری و خوشبختی افراد در دنیا و آخرت می‌شود.
وی تصریح کرد: مسلمانان می توانند با دوری کردن از گناهان و معصیت ها ضمن پیشه کردن تقوای الهی، به پروردگار متعال نزدیک تر شوند.

حجت الاسلام دهقان گفت: وحدت، مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود و چنانکه تفرقه و تشتت شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت است.

وی با قدردانی از مراسمات شادی و سرور در هفته وحدت، یادآور شد: لازم است در شرایطی که سلفی ها و تکفیری ها جشن بعثت پیامبر (ص) را حرام اعلام کرده اند، مابا هرچه مفصل برگزار کردن این جشن ضمن تقویت وحدت شیعه و سنی توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کردیم.

حجت الاسلام دهقان مسلمانان را به حمایت و همراهی با یکدیگر در شرایط سخت توصیه کرد و گفت: داعش با وحدت شیعه و سنی و هوشیاری علما و رشادت سرداران اسلام نابود شد و لازم است با تلاش همواره و مستمر، تلاش استکبار را برای توسعه تفکر داعش بی نتیجه کنیم.

امام جمعه خاش به جهالت برخی در فضای مجازی و تفرقه افکنی در میان شیعه و سنی نیز اشاره کرد و ادامه داد: هرکس در جامعه ما در مسیر تفرقه افکنی تلاش کند در واقع در مسیر کفر و اهداف دشمنان گام برداشته است.

حجت الاسلام دهقان  با اشاره به هفته وحدت و با بیان اینکه وحدت به معنای دست کشیدن از اصول و اعتقادات نیست، گفت: تکیه بر اصول مشترک همچون توحید، نبوت، قبله مشترک و محبت به اهلبیت از یک طرف و وجود دشمن مشترک از طرف دیگر از عوامل وحدت مسلمانان است.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمانان، خاطر نشان کرد: پیروزی بر گروه تکفیری داعش نماد وحدت مسلمانان در برابر فتنه استکباری، صهیونیستی بود.

 حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه نبی اکرم اسلام حضرت محمد(ص) در برابر کفار خشن و با مسلمانان مهربان بود، اذعان کرد: پیامبر اسلام الگوی همه است و دولت، مجلس و ملت نیز باید در برابر دشمنان خشمگین، ولی با همدیگر مهربان باشند.
وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در خصوص تبدیل شدن قدس شریف به پایتخت اسرائیل، تاکید کرد: ترامپ این خیال باطل و خوابی که برای قدس دیده پوچ و بی ارزش است و باید بداند مسلمان با بصیرت و بیداری خود مثل همیشه مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی می زنند و این توطئه آمریکا را هم خنثی می کنند.
 
امام جمعه خاش با اشاره به روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر در تاریخ ایران یادآور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که روز گذشته این مراسم به خوبی برگزار شد.

گفتنی است؛ نمازگزاران پس از پایان نماز جمعه در محکومیت سخنان گستاخانه و سیاست نادرست ترامپ در خصوص معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل  تظاهرات کردند.
انتهای پیام/
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 450865
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *