۰

روزبهانی: برای تمرین به آلمان رفته بودم و بازهم می‌روم/ بحث حضورم در لیگ بوکس آلمان مطرح نبود

تنها نماینده بوکس ایران در المپیک برزیل، گفت: برای اینکه از شرایط بدنی آماده باشم تصمیم گرفتم راهی آلمان شوم و در باشگاه بن‌سی تمریناتم را پیگیری مرکدم و اصلا بحث حضورم در لیگ آلمان مطرح نبود.
روزبهانی: برای تمرین به آلمان رفته بودم و بازهم می‌روم/ بحث حضورم در لیگ بوکس آلمان مطرح نبود
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،احسان روزبهانی نخستین لژیونر بوکس ایران در لیگ جهانی قزاقستان (دو سال در ترکیب تیم آستانه) اولین بوکسور حرفه‌ای ایران در لیگ APB و دارنده کمربند قهرمانی در لیگ حرفه‌ای، نفر پنجم المپیک لندن و نخستین بوکسوری که سال 2011 توانست سهمیه المپیک را برای ورزش ایران کسب کند، او طی چند ماه گذشته با حضور در باشگاه "بن سی" آلمان تمرینات متفاوتی را انجام داده و حالا به ایران بازگشته و زیر نظر اکبر احدی برای حضور در بازی‌های آسیای اندونزی تمرینات خود را پیگیری می‌کند. 
فارس: احسان از تمریناتت در آلمان برای ما بگو...
چند ماهی را در آلمان در یک باشگاه تمریناتم را پیگیری می‌کردم، سرمربی تیم ملی آلمان که تجربیات بسیار زیادی را هم دارد برنامه بسیار منظمی را برای من در نظر گرفته بود و روزانه 2 وعده و حتی در 3 تایم مختلف تمرین می‌کردم، باشگاه بن‌سی باشگاهی بود که من در طول این چند ماه در آنجا تمرین می‌کردم. 

فارس: آیا فقط تمرین می‌کردی یا اینکه در لیگ آلمان نیز مبارزه می‌کردی؟
با توجه به اتفاقاتی که رخ داده بود من در اردوی تیم ملی حضور نداشتم و برای اینکه از شرایط بدنی آماده باشم تصمیم گرفتم راهی آلمان شوم و با هماهنگی‌هایی که انجام شده بود در باشگاه بن‌سی تمریناتم را پیگیری کنم تا از لحاظ بدنی در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرم، خوشبختانه با برنامه‌ای که سرمربی تیم ملی آلمان برایم در نظر گرفته بود در حال حاضر همه شرایطم ایده‌آل است و اصلا بحث حضور در لیگ آلمان مطرح نبود.  
فارس: آیا برای بازگشت به آلمان باز هم برنامه‌ای داری؟ 
تمام کارهایی که انجام می‌دادم را به اطلاع اکبر احدی می‌رساندم،‌به هر حال او سرمربی تیم ملی است و باید از شرایط من مطلع باشد. طی چند روز گذشته به ایران آمدم و مستقیم راهی اردوی تیم ملی بوکس شدم،‌ در حال حاضر نیز زیر نظر اکبر ا حدی تمرین می‌کنم و خوشبختانه همه شرایط در اردوها رضایت‌ بخش است. احتمالاً دوباره برای یک مدت کوتاهی راهی آلمان شوم که این موضوع را نیز با احدی در میان گذاشتم. 
فارس: آیا تغییر مربی تاثیری در روند آمادگی احسان روزبهانی نخواهد داشت؟
ببینید در شرایط فعلی بحث آموزش مطرح نیست، بحث تمرین است که این تمرینات نیز طبق روال پیش‌ می‌رود. در واقع تمریناتی که در تهران انجام می‌دهم را در آلمان انجام می‌دهم و این برنامه سفرم به ‌آلمان کوتاه مدت است و هنوز قطعی نداشته است با احدی مشورت خواهم کرد و پس از جمع‌بندی تصمیم نهایی را خواهم گرفت. تمام هدفم این است که انشاءالله در بازی‌های آسیایی اندونزی نماینده خوبی برای کشورم باشم و بتوانم مدال کسب کنم. 

فارس: تغییر وزن از 81 کیلوگرم به 91 کیلوگرم آیا برای احسان روزبهانی مشکل‌ساز نبود؟ 
به تازگی تصمیم گرفتم که در وزن 91 کیلوگرم مبارزه کنم، در مدتی که در آلمان حضور داشتم مهمترین موضوع بحث تمرین و آدابته شدن در وزن 91 کیلوگرم بود، یک مقدار برایم سخت است،‌ به هر حال من در این وزن باید تمام شرایط را در نظر بگیرم و برای رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی تمرینات متفاوتی نسبت به گذشته داشته باشم، انشاءالله که بتوانم شرایطم را در این وزن آدابته کنم. در وزن 91 کیلوگرم فقط حریفانم یک مقدار از من قد بلند ترهستند که برای آنها هم باید برنامه ریزی کنم.
فارس: مبارزه کردن در وزن 91کیلوگرم یعنی شروع کردن از صفر این را قبول دارید؟ 
واقعاً تغییر وزن سخت است،‌ چرا که من هیچ جایگاهی در رنکینگ 91 کیلوگرم ندارم و این برای من بسیار دشوار است. در وزن 81 کیلوگرم جا افتاده بودم و در واقع از حریفانم شناخت داشتم اما حالا به وزن 91 کیلوگرم ‌آمده‌ام که این کار را برایم دشوار می‌کند. در وزن 81 کیلوگرم اگر می‌خواستم مبارزه کنم باید وزن کم می‌کردم و این برایم سخت بود و به همین دلیل تغییر وزن دادم و به وزن 91 کیلوگرم آمدم و قطعا سهمیه المپیک را هم می‌توانم در این وزن کسب کنم. برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی خیلی امیدوارم.

فارس: طی چند روزی که در اردوهای تیم ملی حضور داشتی شرایط را به چه صورت دیدی؟
انصافا شرایط اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته بهتر شده است. بچه‌های تیم ملی زیرنظر کادر فنی با نظم خاصی تمرین می‌کنند ، به هر حال اکبر احدی یکی از بهترین‌های عرصه مربیگری است و تجربیات بسیار بالایی دارد، او در اردوهای تیم ملی تجربیات خود را در اختیار ملی‌پوشان قرار می‌دهد و قطعا با این روال ما می‌توانیم به کسب مدال در بازی‌های آسیایی خوش‌بین باشیم. خوشبختانه داوری پس از حضور در فدراسیون بوکس شرایط را برای ملی‌پوشان مهیا کرده تا آنها بتوانند در بهترین وضعیت تمرینات خود را پیگیری کنند. 
انتهای پیام/
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 450884
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *