امام جمعه اهل سنت مسجد الخليل:

اتحاد کشورهای اسلامی بهترین پاسخ به ترامپ/ بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است

19 آذر 1396 ساعت 9:02

امام جمعه اهل سنت مسجد الخليل و مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم شهرستان خاش گفت: اتحاد کشورهای اسلامی بهترین پاسخ به سخنان زشت و سخيف ترامپ است و اين رئيس جمهور فردي حيوان صفت و نادان است.


مولوي محمدعثمان قلندرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، با اشاره به سخنان گستاخانه و سخيف ترامپ در خصوص معرفي قدس شريف به عنوان پايتخت اسرائيل، اظهار كرد: حفظ مقدسات و اماکن مقدس مانند مسجد الاحرام، مسجد نبوی و مسجد بیت المقدس برای امت اسلام مهم و حیاتی است.

وي با بيان اينكه  دشمنان اسلام اختلاف بین مسلمانان راه انداختند، گفت: مستکبرین و شیاطین که سرکرده آن آمریکاست و طاغوت زمان هم رئیس جمهور بی خرد و نادان آمریکاست یک انسانی که حیوان صفت است از شعور و درک انسانی خالی است.

مولوي قلندرزهي تصريح كرد: ترامپ رئيس جمهور آمريكا با شعار ضد اسلام به حمایت صهیونیست های غاصب بر سر کار آمد و صهیونیست ها بيش از ۶۰ سال  است که سرزمین فلسطین را اشغال کردند و از همان روز اختلاف بین مسلمانان راه انداختند و سرزمین های اسلامی را تقسیم کردند و هنوز از تقسیم دست بردار نیستند.

وي با بيان اينكه فرعون زمان رئیس جمهور آمریکاست، گفت: قرآن كريم می فرماید: "فرعون که  سرکشی کرد در زمین و رعیت خود را گروه گروه کرد و به جان هم انداخت این سیاست فرعون بود" و فرعون زمان هم رئیس جمهور آمریکا است و خداوند ترامپ را نابود کند.

امام جمعه اهل سنت مسجد الخليل خاش خاطرنشان كرد: با همه جسارت و حماقت از روزی که فلسطین اشغال شده است هیچ یکی از روسای آمریکا و صهیو نیست این جرأت را به خود نداده اند که بیت المقدس را پایتخت اسرائیل قرار دهند اما ترامپ با تمام نادانی مي خواهد بيت المقدس را به عنوان اسرائيل معرفي كند.

وي با تاكيد بر اينكه کشورهای اسلامی بايد در برابر این حرکت نابخرد آمریکا و اسرائیل بایستند، افزود: این یک آزمایش برای امت است امروز این هشدار به کشورها و ملل اسلامی است که دست بکشند از اختلافات درونی خود و تمام مسلمانان و کلمه گویان و تمام کسانی که قرآن را کتاب خود و کعبه را قبله می دانند از اختلافات درونی و کشورگشایی و جنگ با هم دست بکشند و در مقابل این حرکت نابخرد آمریکا و اسرائیل بایستند.

مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش با بيان اينكه همه باید علیه حرکت ناجوانمردانه و ناسزای آمریکا و اسرائیل قیام کنند، ادامه داد: تمام امت اسلام امروز نباید خاموش بنشینند دولتها و قدرت های اسلامی نباید بی تفاوت باشند و غافل باشند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بيان اينكه حکام و سران کشورهای اسلامی بايد براي مسئله بیت المقدس قیام كنند، اذعان كرد: امروز همه باید در هر کجا علیه حرکت ناجوانمردانه و ناسزای آمریکا و اسرائیل قیام کنند تا اینکه اینها غلط دیگری نکنند و فردا برای قبله امت اسلامی تصمیم نگیرند و  برای اماکن دیگر مسلمانان چشم امید نبندند و خداوند این آرزوی آنها را به قبر ببرد و اینها را نابود کند.

وي خاطرنشان كرد: امروز همه کشورها خصوصاً اين كشورهاي که در حول و جوار بیت المقدس هستند مانند ایران، عربستان، پاکستان، ترکیه و همه کشورهای خاورمیانه صدای خود را به گوش این رئيس جمهور نفهم و نادان آمريكا برسانند که پایش را از گلیمش بیشتر دراز نکند چراکه این حریم اسلام و مقدسات امت اسلام است و اینها خط قرمزهای امت اسلام هستند و اجازه ندهند این تجاوز را انجام دهند.

مولوي قلندرزهي با بيان اينكه اگر مسئله جهاد با صهیونیست و آمریکا پیش آمد همه آماده باشند، اظهار كرد: خداوند اين رئيس جمهور را بمباران کند و قدرت و سیطره آنها را از سر مسلمانان بردارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450892

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450892/اتحاد-کشورهای-اسلامی-بهترین-پاسخ-ترامپ-بیت-المقدس-خط-قرمز-مسلمانان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir