۰
مسئول انجمن میراث فرهنگی و گردشگري روستاي تمندان خاش:

گردشگر ايتاليايي از جاذبه هاي باستاني و تاريخي شهرستان خاش بازديد كرد/ شهرستان خاش نگینی در کویر شرق

مسئول انجمن میراث فرهنگی و گردشگري روستاي تمندان شهرستان خاش گفت: گردشگر ايتاليايي از آثار باستاني، ديدني و تاريخي اين شهرستان بازديد كرد.
گردشگر ايتاليايي از جاذبه هاي باستاني و تاريخي شهرستان خاش بازديد كرد/ شهرستان خاش نگینی در کویر شرق
مرتضي تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: يك گردشگر از کشور ايتاليا با هدف تماشاي آثار باستاني و ديدني خاش وارد اقامتگاه بوم گردي روستاي تمندان اين شهرستان شد.

وي با بيان اينكه اين گردشگر در سفر يك روزه خود از جاذبه هاي تاريخي شهرستان خاش بازديد كرد، افزود: این گردشگر از نزدیک با جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آشنا شد.

تمنداني تصريح كرد: این گردشگر خارجی در اقامت یک روزه در این روستا از جاذبه های تاریخی و گردشگری تمندان نظیر استودان های دوره ساسانی، محوطه باستانی دز و مجتمع تفریحی دره گل دیدن کرد .

 
وي با بيان اينكه این منطقه با قرار گیری در دامنه تفتان از چشم اندازهای زیبایی بر خوردار است که جذابیت فروانی برای گردشگران دارد، گفت: با آماده شدن زیر ساخت های گردشگری و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰ گردشگر خارجی با سفر به این منطقه از جاذبه های تاریخی و گردشگری دیدن کردند .
 
مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان با بيان اينكه تفتان با داشتن طبیعت بکر وبی نظیر همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است، خاطرنشان كرد: با سرمایه گذاری و ایجاد طرح های زیر ساختی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه می توان تفتان را تبدیل به مقصد گردشگری و طبیعت گردی در استان کرد.
 

وي اظهار كرد: آب و هوای مناسب، محیط آرام، دلنشین و انواع جاذبه های بکر طبیعی، تاریخی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و روحیه مهمان نوازی مردم از مهمترین عوامل جذب گردشگران به این منطقه است.
 

استان سيستان و بلوچستان داراي جاذبه هاي گردشگري منحصر به فردي است
کرادو برنو گردشگر ايتاليايي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه قبل از سفر به ایران از طریق تور های گردشگری با استان زیبای سیستان و بلوچستان آشنا شدیم، اظهار كرد: اين استان پهناور را به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري بسيار زيبا به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كردم.

وي بيان كرد: شهرستان خاش و خصوصاً قله چهار هزار و 50 متري تفتان یک پدیده آتشفشانی بی نظیر برای توریسم است و نیاز به توجه بیشتر در جذب گردشگر دارد.


 
برنو با بيان اينكه راهنمای گردشگری ویژه برای گردشگران خارجی و فراهم كردن آب آشامیدنی در مسیر دسترسی به قله تفتان، اظهار كرد: بازدید از تفتان یکی از بهترین تجربه های گردشگری من بود که طبیعت منحصر به فرد تفتان سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برایم رقم زد.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 450916
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *