۰

1300 پرونده جانبازان شیمیایی در مریوان بلاتکلیف است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌هزار و 300 پرونده جانبازان شیمیایی در مریوان بلاتکلیف است.
1300 پرونده جانبازان شیمیایی در مریوان بلاتکلیف است
به گزارش سرویس باشهداتفتان مااز مریوان، منصور مرادی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه شهرستان مریوان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مریوان برگزار شد، ضمن تشکر از نهادهای امنیتی و نظامی به واسطه ایجاد امنیت در منطقه، اظهار کرد: نقش مهم روحانیون و علمای دین در تحقق و توسعه امنیت در استان کردستان به ویژه مناطق مرزی ایفای نقش کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ماموستایان دینی با روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم نسبت به تهدیدات و توطئه‌های دشمنان مانع تحقق اهداف تفرقه‌افکنانه دشمنان شده‌اند
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: علمای دینی با درآمد کمی که از طریق خود مردم تامین می‌شود، بیشترین نقش را در ایجاد و تحقق وحدت داشته‌اند که قابل تقدیر است.
مرادی با بیان اینکه شهرستان مریوان یک‌هزار و 300 پرونده شیمیایی بلاتکلیف دارد، گفت: برای تعیین تکلیف این جانبازان که شرایط بسیار وخیمی دارند از طریق مسؤولان امر پیگیری و طی امروز و فردا کمیسیون پزشکی برای این افراد تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی نمایندگان مجلس برای جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: به همراه نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره یک سرمایه‌گذار ایتالیایی را به استان دعوت کردیم و بخشی از ظرفیت‌های مرکز استان و شهرستان سروآباد به او معرفی شد
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث گارانتی بانک یکی از مشکلات استان کردستان در جذب سرمایه‌گذاران و باید با توجه به ظرفیت‌هایی جذب سرمایه‌گذار در مریوان، این مشکل حل شود.
مرادی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ساخت تله‌کابین و بیمارستان تخصصی در مریوان برای توسعه توریست‌درمانی از پیشنهادهایی بود که به این شرکت سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه مریوان شهرستان بن‌‌بستی است که به لحاظ مباحث پزشکی با مشکلات زیادی مواجه است، افزود: امیدواریم با جذب این سرمایه‌گذار شاهد رفع مشکلات حوزه درمان در این شهرستان باشیم.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از نگاه ویژه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان مریوان تقدیر کرد و گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی در زمینه تسریع در اجرای پروژه جاده جدید سنندج ـ مریوان قابل تقدیر است.
مرادی با اشاره به اینکه بارش سالانه در مریوان بیش از 870 میلی‌متر است، گفت: تعداد روزهای بارش نزولات آسمانی 92 روز است و یکی از بهترین ظرفیت‌های این شهرستان وجود دریاچه آب شیرین زریوار است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های شهرستان مریوان مرز رسمی باشماق با مبادلات سالانه بیش از 4 میلیارد دلار است که سومین مرز رسمی صادرات کشور محسوب می‌شود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به وجود سد گاران با 90 میلیون مترمکعب ذخیره آب در مریوان اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار هکتار از اراضی این منطقه قرار است از طریق این سد آبیاری شود که با افزایش 3 هزار مترمربع دیگر، این میزان در کل به حدود 7 هزار هکتار می‌رسد.
مرادی اذعان کرد: طی جلساتی که با مسولان کشوری و استانی داشتیم ظرفیت تبدیل 11 هزار از اراضی دیمی این شهرستان به آبی از طریق این سد وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخش سرشیو مریوان یکی از محروم‌ترین بخش‌ها شهرستان و حتی کشور است که نخستین روستای آن امسال آسفالت شده است و امیدواریم تا سال آینده 12 روستای این منطقه آسفالت شود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به سد آزاد که 90 درصد از آب آن از طریق شهرستان مریوان تامین می‌شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تمام پیگیری‌های صورت گرفته یک متر از اراضی این شهرستان از طریق این سد به اراضی آبی تبدیل نشده است.
مرادی تصریح کرد: در زمینه تخصیص آب از سدهای ساخته شده در کردستان کمترین توجه به استان شده و این در حالی است که از طریق سد آزاد قابلیت تبدیل یک‌هزار هکتار از اراضی دیم کوماسی مریوان به آبی وجود دارد.
وی اذعان کرد: با اختصاص 40 میلیارد تومان تسهیلات از این طریق بستر ایجاد بیش از 2 هزار و 500 شغل پایدار در این منطقه فراهم می‌شود اما متاسفانه تخصیص آب از محل این سد انجام نشده است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص درصدی از درآمدهای مرز باشماق در راستای توسعه شهرستان و استان کردستان شد و افزود: با این کار می‌توان بخش قابل‌توجهی از مشکلات در این مناطق را رفع کنیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 450956
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *