۰
دادستان خاش هشدار داد؛

برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است/ خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در ميان شهرهای استان را دارد

دادستان شهرستان خاش گفت: برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است و در اين خصوص هيچ عذري پذيرفتني نيست.
برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است/ خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در ميان شهرهای استان را دارد
به گزارش  تفتان ما، رضا حکمتیان در نشست شورای حفاظت اراضی شهرستان خاش، با بيان اينكه حوزه قضايي در مسئله برخورد با زمين خواران قاطعانه برخورد مي كند، اظهار كرد: وظایف مهم دادستانی پیشگیری از وقوع جرم و نیز تعقیب مجرمان است.

وي با بيان اينكه پدیده های زمین، دریا، کوه، دشت و بیابان و جنگل خواری از مهمترين معضلات شهرستان خاش است، گفت: بعضي از اشخاص سودجو و زمين خوار در جامعه با نفوذ و توان خود بیت المال و حقوق مردم را پایمال مي كنند.

حکمتیان با بيان اينكه بايد تمامي ادارات به صورت جدي و قاطعانه پاي كار بيايند و با سودجويان برخورد كنند، تصريح كرد: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف حياتي و اساسي در حوزه قضایی است و با پرونده هاي ثبت شده به شدت برخورد مي شود.

خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در ميان شهرهای استان را دارد
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه بايد مسئولين براي رفع مشكلات مردم تلاش كنند، اظهار كرد: مسئولين متولي بايد از تشكيل روستاهاي جديد كه بار مالي براي دولت دارد و زمينه سوء استفاده زمين خواران را فراهم مي كند جلوگيري كنند.

محمداكبر چاكرزهي با بيان اينكه طي كردن روال قانوني براي اجراي طرح ها و حفاظت از محيط زيست و اراضي ملي بسيار ضروري است، تصريح كرد: مسئولين بايد به شدت با پديده زمين خواري برخورد كنند و در اين مسئله هيچ كوتاهي پذيرفتني نيست.

وي گفت: نهادها، ادارات، مقامات قضايي و امنيتي گره گشا در امور هستند و مردم نيز بايد با اين ارگان ها همكاري كنند.

چاكرزهي شهرستان خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در ميان شهرهای استان را دارد، افزود: مقابله با بی آبی از دغدغه های مهم نظام است و لذا احیاء و تبادل بخشی آب و مقابله با شرایط بحرانی آب بايد در دستور كار مسئولان باشد.

فرماندار شهرستان خاش با بيان اينكه تمامي ارکان نظام بايد براي مقابله با متخلفان و متصرفان اراضی ملي به شدت برخورد كنند، ادامه داد: همکاری مردم با مجموعه فرمانداری، بخشداری ها و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و غیره باعث مي شود تا تخلفات تصرف اراضی ملی زیاد به چشم نیاید.

کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی امري ضروري و مهم است
بخشدار مركزي خاش در ادامه اين نشست، با بيان اينكه مسئولين بايد در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش كنند، اظهار كرد: کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی امري ضروري و مهم است كه بايد افراد از مسيرهاي قانوني هر درخواستي دارند را به ثبت برسانند و از زمين خواري جلوگيري كنند.

مجتبي شجاعي با بيان اينكه بعضي از ساکنان روستایی سالها است در منطقه محل سکونت خود به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند، گفت: روستاييان بايد جهت سامان یافتن و رفع مشکلات قانونی به مراجع قضايي مراجعه كنند و برای پیشگیری از اختلافات طائفه ای و ملکی و جلوگیری از تصرف اراضی ملی باید همه دستگاهها برنامه ریزی کنند .

زندگی بسیاری از مردم منطقه در خاش به صورت عشایر و روستایی است
مدیر جهاد کشاورزی خاش نيز در ادامه اين نشست اظهار كرد: بحران آب در ايران بسيار جدي است و لذا بايد براي جلوگيري از فرونشست زمين و كمبود آب در آينده از هرگونه تجاوز به اراضي و تاسيسات آبي جلوگيري شود و امور آب و فاضلاب بايد با جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و بنیاد مسکن نیز با تملک کردن زمین و واگذاری قانونی آن به مردم می توانند به رفع بخش بزرگی از مشکلات کمک کنند.

وي با بيان اينكه زندگی بسیاری از مردم منطقه در خاش به صورت عشایر و روستایی است، خاطرنشان كرد: روستاييان و عشاير قشر مولد و توليد كننده هستند و لذا حمايت از آن ها در راستاي جلوگيري از حاشيه نشيني و اختلافات طايفه اي امري ضروري و مهم است.
 
 انتهای پیام/
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 450974
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *