۰
مسئول انجمن میراث فرهنگی و گردشگري روستاي تمندان خاش:

مديران ارشد آژانس هاي گردشگري آلمان از بام شرق ايران بازديد كردند/ روستای تمندان خاش؛ بهشتی گمشده در دامنه قله تفتان

مسئول انجمن میراث فرهنگی و گردشگري روستاي تمندان شهرستان خاش گفت: مدیران آژانس های گردشگری آلمان از آثار باستاني، ديدني و تاريخي و نيز ظرفيت هاي گردشگري و تفريحي روستاي گردشگري تمندان "بام شرق ايران" بازديد كردند.
مديران ارشد آژانس هاي گردشگري آلمان از بام شرق ايران بازديد كردند/ روستای تمندان خاش؛ بهشتی گمشده در دامنه قله تفتان
مرتضي تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: واقع شدن در مسیر ارتباطی خاش به زاهدان و وجود جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بكر و ديدني و شرايط آب و هوايي بي نظير سبب جذب گردشگران خارجي و داخلي به روستاي تمندان شده است.

وي با بيان اينكه روستاي گردشگري تمندان به دليل قرار گرفتن در دامنه تفتان فضاي بسيار بكر و ديدني دارد، گفت: اين روستا با دارا بودن چشم اندازهاي زيبا و ارتفاعات سرسبز در همه فصول سال پذيراي خيل بسيار عظيمي از گردشگران و دوستداران به گشت و گذار در اين طبيعت است.

تمنداني با بيان اينكه توجه به ظرفیت های روستاي گردشگري تمندان موجب تقویت گردشگری در استان می شود، افزود: آب و هوای بسيار مناسب، فضاي آرام و دلنشين، انواع جاذبه هاي طبيعي و تاريخي، صنايع دستي و روحيه مهمان نوازي مردم اين منطقه از مهمترين عوامل براي جذب توريست و گردشگر به اين منطقه بكر است.

وي تصريح كرد: دو نفر از مديران ارشد آژانس هاي گردشگري آلمان و يكي از مسئولان تورهاي گردشگري اين كشور وارد دهكده گردشگري تمندان شدند.

تمنداني با بيان اينكه اين گردشگران آلماني به مدت یک روز در اقامتگاه های بوم گردی این روستا اسکان یافتند، خاطرنشان كرد: این تور با هدف معرفی و شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری به مسافران، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم در راستاي جذب هرچه بيشتر گردشگر و معرفي شهرستان خاش انجام شده است.

مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان خاش افزود: این گردشگران با اقامت یک روزه در تمندان و سکونت در اقامتگاه بوم گردی و سیاه چادر عشایری از نزدیک با زندگی عشایر منطقه آشنا شدند.

وي با بيان اينكه بايد بخش خصوصي براي ايجاد زيرساخت هاي لازم در اين منطقه وارد عمل شود، گفت: روستاي گردشگري تمندان به زودي به يكي از مقاصد گردشگري خارجي تبديل خواهد شد و بسياري از جذابيت ها و مناطق بكير و ديدني اين روستا براي گردشگران ناشناخته است.

تمنداني اذعان كرد: بازدید از استودان های تاریخی، معماری صخره ای، دریاچه زیبای سردریا و مجتمع تفریحی دره گل و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های زنان روستا از مهمترین برنامه های این تور گردشگری  است.

وي با بيان اينكه روستاي گردشگري تمندان به عنوان بام شرق ايران است، اظهار كرد: چشمه های آب گرم و سرد، دریاچه زیبای سر دریا و دهها اثر طبیعی و تاریخی دیگر همواره گردشگران بسياري را به اين منطقه جذب مي كند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 451025
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *