«آسم» در انتظار دانش‌آموزانی که آبمیوه غیرطبیعی مصرف می‌کنند

30 آذر 1396 ساعت 11:34

نتایج یک بررسی گسترده در آمریکا نشان داد دانش‌آموزانی که به طور مرتب از نوشیدنی‌های شیرین به خصوص آبمیوه‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند، ۷۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.


به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،یک مطالعه جدید که در نوع خود اولین است، نشان داد دانش‌‌آموزانی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند بیش از دیگران مستعد ابتلا به آسم هستند. 
این بررسی تأکید می‌کند، مادرانی که در طول دوره بارداری نیز نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند، در افزایش احتمال ابتلای کودکانشان به آسم نقش پررنگی دارند. 
محققان دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از هزار مادر و کودک دریافتند، دانش‌آموزانی که به طور مرتب از نوشیدنی‌های شیرین به خصوص آبمیوه‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند، به نسبت کسانی‌که آب معمولی اصلی‌ترین نوشیدنی آنهاست، 79 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند. 

این پژوهش همچنین ثابت می‌کند، فرزندان مادران بارداری که در طول این دوره از نوشیدنی‌های شیرین استفاده کرده‌اند، 70 درصد بیشتر ممکن است مبتلا به آسم شوند. 
شیمان، سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «علاوه بر چاقی و افزایش احتمال دیگر بیماری‌ها با مصرف نوشیدنی‌های شیرین، حالا مطمئنیم که شکر موجود در آبمیوه‌ها کودکان را به شدّت در معرض ابتلا به آسم قرار می‌دهد».
دکتر لیدا چاتزی، محقق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در پایان گفت: «الگوی غذایی سالم در دوران بارداری شامل انواع مختلفی از گروه‌های غذایی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات، نان و غلات، منابع پروتئینی و محصولات لبنی است که مصرف به اندازه و متعادل آن در سلامتی دوره‌های مختلف زندگی نوزاد نقش بسزایی دارد».
انتهای پیام/


کد مطلب: 451123

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451123/آسم-انتظار-دانش-آموزانی-آبمیوه-غیرطبیعی-مصرف-می-کنند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir