کاهش بی‌سابقه نرخ زاد و ولد ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۷

4 دی 1396 ساعت 9:16

به گفته مقامات بهداشت ژاپن، در سال ۲۰۱۷نرخ زاد و ولد در این کشور به پایین‌ترین میزان خود در بیش از یک قرن اخیر رسید و تنها ۹۴۱هزار تولد در طول ۱۲ماه به ثبت رسیده است.


به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،وزارت بهداشت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژاپن در سال 2017 میلادی با کاهش بی‌سابقه نرخ زاد و ولد و همچنین کاهش 403 هزار نفری جمعیت روبرو است.
به گفته مقامات بهداشت این کشور، در سال 2017 نرخ زاد و ولد در ژاپن به پایین‌ترین میزان خود در بیش از یک قرن اخیر رسید و تنها 941 هزار تولد در طول 12 ماه به ثبت رسیده است. 
مسئولان این وزارتخانه تأکید کرد: پیش‌بینی شده که امسال نرخ تولد در ژاپن در مقایسه با سال قبل کاهش 4 درصدی خواهد داشت و از سال 1899 میلادی که دولت شروع به جمع‌آوری این داده‌های آماری کرده، کمترین رقم ثبت شده است.
مقام رسمی در وزارت بهداشت ژاپن گفت: پشت این اتفاق آماری، کاهش مداوم جمعیت زنان در سنین معمول بارداری است؛ زنانی که تصمیم به بارداری می‌گیرند معمولا در سنین بعد از 39 سالگی اقدام می‌کنند و همین موضوع موجب شده است تا کشور با پدیده پیری مواجه شود.
با توجه به آمار و ارقام وزارت بهداشت، نرخ مرگ و میر به احتمال زیاد با افزایش 3 درصدی نسبت به سال گذشته، به 1.34 میلیون می‌رسد که با کاهش 403 هزار نفری جمعیت در سال جاری، این کشور شاهد بزرگ‌ترین روند طبیعی افت جمعیت خواهد بود.
با وجود اینکه دولت ژاپن سال‌هاست، خانواده‌ها را برای فرزندآوری تشویق می‌کند اما همچنان با کاهش و پیری جمعیت مواجه است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451190

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451190/کاهش-بی-سابقه-نرخ-زاد-ولد-ژاپنی-ها-سال-۲۰۱۷

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir