۰

گزارش آرمان درباره مردان امیدساز دولت/ سرمقاله آرمان: آبی از این مشاوران گرم نمی‌شود

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در گزارش یک خود از انتصابات اخیر روحانی به عنوان بازگشت امید با مردان کلیدی نام برده ولی در سرمقاله این روزنامه به قلم صادق زیباکلام به‌شدت از این انتصابات انتقاد شده است.
گزارش آرمان درباره مردان امیدساز دولت/ سرمقاله آرمان: آبی از این مشاوران گرم نمی‌شود
به گزارش سرویس گزارش تفتان ما،حمزه ناجیان: حسن روحانی روز گذشته در احکامی، علی یونسی را به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی»، رضا فرجی دانا را به عنوان «مشاور علمی رئیس جمهور»، اکبر ترکان را به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری»و حسینعلی امیری را به عنوان «معاون امور مجلس رئیس جمهور» منصوب کرد.
نکته جالب در این انتصابات همان افراد سابق روحانی بودند که دوباره تکرار شدند. در این میان اما رویکرد روزنامه اصلاح طلب آرمان در قبال این انتصابات جالب توجه بود.
این روزنامه امروز با انتشار تصویر اعضای جدید  دولت از آن به عنوان «بازگشت امید با مردان کلیدی» نام برد اما در سرمقاله خود موضعی متناقض با گزارش یک گرفت.

 
روزنامه آرمان در سرمقاله امروز خود به قلم صادق زیبا کلام نوشت: بجز انتصاب دکترفرجی‌دانا به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، من ویژگی خاصی در این انتصابات نمی‌بینم.
مهندس اکبر ترکان در دولت قبل آقای روحانی فعال بودند و ریاست دبیرخانه مناطق آزاد را برعهده داشتند و دست کم، من اطلاعی از عملکرد ایشان ندارم.

 
درباره آقای علی یونسی نیز می‌توان اینگونه گفت؛ تا جایی‌که من به‌خاطر دارم، از آقای یونسی در جایگاه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب آبی گرم نشد.ایشان شعارهای بسیاری دادند ولی تا جایی‌که من به‌عنوان یک ناظر می‌بینم، هیچ تصمیم اجرایی که بشود اسم «تصمیم خوب» و یا «سیاست خوب» را روی آن گذاشت، به منصه اجرا در نیاورد! جایگاه ایشان به‌عنوان مشاور یا دستیار ویژه، هیچ تفاوتی در راستای احقاق حقوق اقلیت‌ها نمی‌تواند داشته باشد.
اما امیدوار کننده‌ترین انتصابی که می‌بینم، انتصاب دکتر فرجی‌دانا است که البته مشاور در دولت ایران، در بسیاری از موارد عملا هیچ‌کاره است. اما امیدوارم که در قبال دکتر فرجی‌دانا، به چنین چیزی بدل نشود.
در واقع من توصیه می‌کنم که رئیس‌جمهور مبنای خود را بر روی به‌کارگیری ظرفیت‌های وزرای کابینه بگذارد و از موازی‌کاری و ایجاد پست‌های هم‌عرض مشاوره‌ای خودداری کنند.
آقای روحانی بیشتر از حضور در جلسات مشاوره، باید در جلسات هیات دولت و شوراهای عالی تخصصی حضور یابد و بحث‌ها را به‌طور جدی‌تری در همین حلقه کابینه و شوراهای‌عالی تخصصی دنبال کنند تا بتوانند مطالبات مردمی و وعده‌های خود را سریع‌تر محقق کنند.
 
 
 
 
 
مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 451224
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *