۰

حیوانات خانگی که جان صاحب خود را می‌گیرند

متخصص بیماری‌های عفونی هشدار داد:‌ برخی از بیماری‌های حیوانات خانگی در صورت انتقال به انسان خطر مرگ صد در صدی را در پی خواهند داشت.
حیوانات خانگی که جان صاحب خود را می‌گیرند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در ارتباط با نگهداری حیوانات خانگی و بیماری‌های منتقله از این حیوانات به انسان اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌ها بین انسان و حیوان مشترک بوده و می‌تواند از حیوان به انسان منتقل شود بنابراین افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند باید نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند.
وی افزود: نگهداری گربه خانگی احتمال ابتلا به توکسوپلاسموز را افزایش داده و این مسئله می‌تواند سبب سقط جنین و عوارض چشمی و مغزی شود.
متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: افرادی که دچار نقص ایمنی بوده و مبتلا به بیماری‌های بدخیم هستند یا در حال انجام شیمی‌درمانی‌اند باید حتماً از تماس با حیوانات خانگی همچون گربه پرهیز کرده و به هیچ عنوان آن را در خانه نگهداری نکنند.
مردانی به بیماری هاری سگ اشاره کرد و گفت: هاری می‌تواند از سگ هار به انسان منتقل شود و 100 درصد خطر مرگ و میر به همراه دارد بنابراین افرادی که سگ خانگی دارند باید حتماً نسبت به تزریق واکسن ضد هاری سگشان اقدام کنند.
وی گفت: معاینات دوره‌ای در این راستا ضرورت دارد و بیماری‌هایی همچون تب مالت نیز ممکن است از سگ به انسان منتقل شود.
متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: حتی نگهداری خرگوش، لاک‌پشت و خوکچه آزمایشگاهی نیز در خانه قوانین بهداشتی مخصوص به خود را داشته چرا که این حیوانات می‌توانند انواع بیماری‌های روده‌ای را به همراه داشته باشند. بنابراین افرادی که قصد نگهداری حیوانات خانگی دارند حتماً باید در مورد حیوان خود با دامپزشک مشورت کنند ولی به طور کلی پرهیز از نگهداری حیوانات در منزل توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 451260
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *