مواد مخدر و چاقی مهم‌ترین دلایل مرگ آمریکایی‌ها

10 دی 1396 ساعت 12:32

بررسی این موضوع که چرا مردم آمریکا به نسبت دیگر کشورهای ثروتمند عمر کوتاه‌تری دارند و زودتر می‌میرند نشان داد، استعمال دخانیات، چاقی، اضافه‌وزن و هزینه‌های بالای درمان منجر به مرگ زودرس بسیاری از آنها می‌شود.


به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،بررسی این موضوع که چرا مردم آمریکا به نسبت دیگر کشورهای ثروتمند عمر کوتاه‌تری دارند و زودتر می‌میرند نشان داد، استعمال دخانیات، چاقی، اضافه‌وزن و هزینه‌های بالای درمان منجر به مرگ زودرس بسیاری از آنها می‌شود. 
به گفته پژوهشگران، اکنون امید به زندگی میان مردم آمریکا به نسبت 34 کشور ثروتمند دیگر از جمله انگلیس و کانادا، 3 سال کوتاه‌تر است. 
همچنین، تعداد مرگ و میرهای زیر 50 سال در آمریکا بسیار بیشتر از نیمی از دیگر کشورهای ثروتمند جهان است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا به تازگی آماری از مرگ و میر مردم آمریکا در اثر سوء مصرف مواد مخدر در این کشور منتشر کرده است که به وضوح علت افزایش شمار مرگ مردم این کشور و کاهش امید به زندگی آنها را نشان می‌دهد. 
بر اساس گزارش این مرکز، در سال 2016 بیش از 63 هزار نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در این کشور جان باخته‌اند و بیشترین مرگ و میر در میانگین سنّی 24 تا حدود 50 سال رخ داده است. 
بر اساس داده‌ای موجود نیز، بیش از یک سوم میانسالان و سالمندان این کشور از یک بیماری مزمن رنج می‌برند. 
دکتر ماریان، استاد دانشکده بهداشت عمومی شهر نیویورک می‌گوید: «بسیاری از مرگ و میر‌ها در سنین جوانی در آمریکا به دو دلیل استعمال مواد مخدر و چاقی مرتبط می‌شود».
مطالعات هاروارد نیز در پایان نشان داده است، زنان در دوران بارداری، زایمان و بلافاصله پس از زایمان به میزان قابل توجهی در معرض خطر مرگ هستند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451294

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451294/مواد-مخدر-چاقی-مهم-ترین-دلایل-مرگ-آمریکایی-ها

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir