۰

شهید حمید تقوی‌فر گفت در این عملیات شهید می‌شود/«حشد‌الشعبی» این مرد را فراموش نخواهد نکرد

علی یاسری: زمانی که شهید تقوی را از رفتن به خط مقدم منع کردیم ۲ رکعت نماز خواند و به خط مقدم رفت و شهید شد که پس از شهادت به برکت خونش تمامی مناطق این مناطق آزاد شد.
شهید حمید تقوی‌فر گفت در این عملیات شهید می‌شود/«حشد‌الشعبی» این مرد را فراموش نخواهد نکرد
به گزارش سرویس باشهداتفتان مامراسم سومین سالگرد شهادت سردار حمید تقوی‌فر از فرماندهان و موسسان  گروه مردمی سرایا الخراسانی حشد الشعبی در عراق با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، راشد الراشد از رهبران انقلاب بحرین، خانواده شهید و جمعی از دوست داران شهید از کشورهای عراق و بحرین روز گذشته برگزار شد.
علی یاسری فرمانده گردان‌های سرایای الخراسانی عراق در این مراسم دقایقی به  سه دهه مجاهدت شهید تقوی‌فر در آموزش و سازماندهی فرماندهان‌ عراقی پرداخت و گفت: سال 1996 این شهید در عملیات مهمی در عراق حاضر بود که توانست ضربه مهلکی به رژیم بعث عراق بزند. شهید تقوی در زمان وجود داعش هم با فرماندهی دقیق و هوشمندانه خود مانع رسیدن داعش به اهدافش شود.
وی گفت: شهید تقوی همچون خورشیدی است برای ملت عراق و هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. در زمانی که داعش به سمت بغداد، آمرلی و جرف الصخر حرکت کرده بود او توانست جلوی پیشروی‌شان را بگیرد و آن مناطق را آزاد کند و نیروهای مقاومت را در منطقه بلد سازماندهی و برای دفاع آماده کرد.
فرمانده گردان‌های سرایای الخراسانی عراق ادامه داد: در یکی از درگیری‌ها در منطقه ضلوحیه تیر قناصه دشمن به چفیه‌اش اصابت کرد که شهید تقوی‌فر بعد از این اتفاق گفت: من به زودی شهید می‌شوم. وقتی عملیات به دلیل شرایط جوی به تعویق افتاد گفت شهادتم به تاخیر افتاده است. زمانی که او را از رفتن به خط مقدم منع کردیم 2 رکعت نماز خواند و به خط مقدم رفت و شهید شد که پس از شهادت به برکت خونش تمامی مناطق این مناطق آزاد شد.
در ادامه این مراسم راشد الراشد از رهبران انقلابی بحرین نیز به صحبت پیرامون شخصیت شهید تقوی پرداخت و بیان داشت: من سه جلد کتاب در خصوص این شهید نوشتم و در کنار آن زندگینامه بسیاری از شخصیت‌ها را خوانده‌ام اما نمونه و شبیهی مانند حاج حمید پیدا نکردم.
وی ادامه داد: بسیاری از شخصیت‌ها به خاطر رسیدن به مقاصد دنیوی فعالیت می‌کنند اما فعالیت این شهید به خاطر این چیزها نبود. او با اینکه فرمانده بود اما در خط مقدم نیز خود را به خطر می‌انداخت و به این دلیل او را یک الگو برای فعالیت‌هایم انتخاب می‌کنم.
همسر شهید تقوی هم دقایقی صحبت کرد و با اشاره به 35 سال زندگی مشترک با شهید تقوی‌فر، گفت: حمید هر زمان که احساس می‌کرد اسلام در خطر است آنجا حضور پیدا می‌کرد. اگرچه ما به خاطر علاقه زیاد به او نمی‌توانستیم دوری‌اش را تحمل کنیم. آخرین باز از او پرسیدم چرا به عراق می‌روی و آیا حضورت در آنجا نیاز است؟ از این حرف ناراحت شد و گفت: «مگر من برای ایران یا عراق می‌جنگم هرجا اسلام در خطر باشد ما آنجا هستیم و اسلام حد و مرز ندارد».
وی اظهار داشت: یکبار از تلوزیون فیلمی در خصوص حضرت آقا در دوران دفاع مقدس را نگاه می‌کرد که رهبری در آن فیلم خاطره‌ای نقل کردند و فرمودند ماشین ما در جبهه مشکل پیدا کرد و یکی از رزمندگان مشکل ما را حل کرد، شهید تقوی‌فر پس از این فیلم گفت آن رزمنده من بودم.
در ادامه مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم آل الله حمید تقوی فر از تندیس و نقاشی چهره او رونمایی شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 451314
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *