۰

خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است

رئیس قوه قضائیه گفت: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی به همت مرکز آمار و فناروی اطلاعات قوه قضائیه، که بر اساس کلان طرح عدالت الکترونیکی و بر بستر شبکه ملی عدالت عرضه شده است، خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است.
خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،، متن پیام آیت الله آملی لاریجانی به همایش ابلاغ الکترونیکی به شرح زیر است:
با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی به همت مرکز آمار و فناروی اطلاعات قوه قضاییه، که بر اساس کلان طرح عدالت الکترونیکی و بر بستر شبکه ملی عدالت عرضه شده است، خدمات الکترونیکی قضایی به یکی از نقاط اوج بلوغ خود رسیده است. این سامانه علاوه بر ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان و اصحاب دعوا، آثاری همچون جلوگیری از تجدید اوقات و اطالۀ دادرسی، صرفه جویی در هزینه‌های پستی و منابع انسانی ابلاغ سنتی، افزایش اثربخش ابلاغ‌های واقعی و کاهش مشکلات ناشی از ابلاغ‌های قانونی و ارتقای سلامت اداری و قضایی را در پی داشته است. هر کس که از دور و نزدیک با فرایند رسیدگی ‌به پرونده‌های قضایی آشنا باشد، به خوبی بر این تحول چشم‌گیر اذعان خواهد کرد.
افزون بر این، طرح سامانه ثنا یا سامانه ثبت نام، اطلاع رسانی و دسترسی به شهروندان را در موارد نیاز میسور ساخته است. بر مسئولان قضایی ضروری است که با حمایت جدی از این طرح، زمینۀ «ارتقای  عدالت الکترونیک در قوه قضاییه» را فراهم آورند.
حال که با تلاش مرکز آمار و فناوری اطلاعات و رؤسای محترم دادگستری‌ها و معاونان و دست اندرکاران حوزۀ فناوری اطلاعات استان‌ها، طرح ابلاغ الکترونیکی  اولین سالگرد اجرای  خود را جشن می‌گیرد، به پاسداشت این حرکت عظیم و در خور توجه، با استفاده از فرصت پیش آمده در اجتماع شما عزیزان خدمتگزار به حوزه عدالت از تلاش‌های شما عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و برای شما آرزوی توفیق روزافزون دارم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 451324
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *