۰

این کودکان برای نجات از مرگ به کمک شما نیاز دارند+فیلم و عکس

نفس نفس می‌زند، به سختی قدم بر می‌دارد، سنگینی بیماری توانی برای پاهایش نگذاشته، عرق می‌ریزد و کشان کشان خودش را از پله‌ها بالا می‌کشد، «هانیه» 5 سال دارد اما مشکلات بیماری، شیرینی کودکی را برایش تلخ کرده است.
این کودکان برای نجات از مرگ به کمک شما نیاز دارند+فیلم و عکس
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،می‌خواهد مثل هم‌سن و سال‌های خودش بازی کند، بدود، به مدرسه برود و درس بخواند، با مادرش به بازار برود و .... خلاصه دلش میخواهد زندگی کند، بچگی کند، «هانیه» پنج سال بیشتر ندارد، اما وزنش بالای 50 کیلوگرم است، پاهایش از وزن زیاد کج شده و حالت پرانتزی گرفته است. به سختی راه می‌رود و چند قدم یکبار هم باید بایستد و نفسی چاق کند، بالا رفتن از پله هم برایش مثل فتح قله اورست است. کاری به سختی کوه، گره روسری‌اش را محکم می‌کند و با هزار زور خودش را می‌کشاند تا از پله‌ها بالا بیاید، اما نفس نفس زدن‌ها امانش نمی‌دهد.

پزشک می‌گوید که این تنگی نفس حاصل وزن بالا و فشار چربی‌ها به ریه‌های هانیه است که اگر درمان نشود، جانش را خواهد گرفت. 
هانیه 10 خواهر و برادر دیگر هم دارد که 3 تای آنها به این بیماری چاقی کشنده مبتلا هستند، خواهر 7 ساله‌اش و برادر 12 و 18 ساله هانیه هم هر کدام وزن‌هایی غیر معمول دارند.
برادرش 140 کیلوگرم است که اگر همین روزها درمان نشود شاید نتواند دیگر زندگی کند و همین وزن بالا عامل مرگش شود. برادر 12 ساله‌اش هم 100 کیلوگرم است که حتی برای مدرسه رفتن و کارهای روزمره خودش هم دچار مشکل است. 
«عاطفه» خواهر 7 ساله هانیه است که  او هم با همین بیماری چاقی کشنده دست و پنچه نرم می‌کند. 
از اینها که بگذریم یکی از خواهران این خانواده هم بیمار سرطانی است که پدر به دلیل هزینه‌های آن توان ادامه روند درمان دخترش را ندارد.
دردسرهای خانواده 1000 کیلوگرمی
چند روز قبل بود که روایتی در رابطه با دردسرهای خانواده 1000 کیلوگرمی در خبرگزاری فارس، منتشر شد. خانواده‌ای اهل یکی از روستاهای اطراف سیرجان که11 فرزند دارد، 6 پسر و 5 دختر که 4 فرزند آخر خانواده به چاقی مفرط مبتلا هستند.
پدر خانواده که خودش به بیماری کلیوی مبتلا است در خصوص دلایل بیماری و روند درمان فرزندانش می‌گوید: متأسفانه به دلیل اینکه خودم از کارافتاده هستم و با مشکلات کلیوی مواجه هستم نتوانستم به درمان کودکانم به خوبی کمک کنم و در حال حاضر تنها نان‌آور خانه‌مان پسر بزرگم است. یکی از کلیه‌های من از کار افتاده و در حال حاضر کلیه دیگرم نیز با مشکلاتی مواجه شده که این موضوع من را خانه‌نشین کرده است.
 وی توضیح می دهد: هنوز چند ماه از زمان تولدشان نگذشته بود که چاقی به سراغشان آمد، هر روز وزنشان بیشتر می‌شد، چاقی چنان گریبانشان را گرفته که مجبورند برای برطرف کردن حس گرسنگی‌شان از صبح تا هنگام خواب غذا بخورند، حتی بعضی شب‌ها نیز باید غذایشان آماده باشد چرا که نیمه شب‌ها هم این گرسنگی دست از سرشان بر نمی‌دارد.
*نمکی دیگر بر روی زخم‌ها
در ادامه پدر بچه‌ها در خصوص مشکلات فرزندانش می‌گوید: این وزن زیاد باعث بورز مشکلات کلیوی  و کبدی برای فرزندانم شده ، که این موضوع رعایت بهداشت آنها را برای ما بسیار دشوار کرده است. توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان را ندارم و تعدادی از پزشکان به ما گفته‌اند که کودکان ما درمان‌پذیر هستند اما هزینه درمان هر یک از آنها حدود 10 میلیون تومان خواهد شد و در حال حاضر تنها امید من برای درمان فرزندانم کمک خدا، مسئولین و خیرین است.

 
مشکلات بی شمار این خانواده به همین‌جا ختم نمی‌شود و داستان زندگی این خانواده وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که یکی از دختران این پدر و مادر به سرطان سینه مبتلا می‌شود و این پدر خانواده است که باید درد و رنج این فرزند را به جان بخرد، به امید آنکه شبی را بدون نگرانی از آینده فرزندانش و با خیالی آسوده سر بر بالین بگذارد.
*برگزاری کمپین نذر مهربانی 
خبرگزاری فارس برای کمک به درمان این 4 بیمار اقدام به برگزاری کمپین نذر مهربانی کرد و نشستی در این خبرگزاری با حضور دو پزشک که برای درمان رایگان بیماران اعلام امادگی کردند همچنین موسسه وفاق سبز علوی برگزار شد.
 

 
 

 
*تنها راه قطعی درمان، جراحی چاقی از نوع متابولیک
در ادامه دکتر رجایی پزشک هر 4 فرزند این خانواده که در جریان و پیگیر روند درمان آنها بودند، گفت: این خانواده دارای 11 فرزند بوده که 4 نفر آنها به بیماری چاقی درجه سه از نوع کشنده(Morbid Obesity - class III )مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه چاقی این کودکان از نوع کشنده است گفت:‌ این چاقی عوارض زیادی برای این افراد داشته و مشکلاتی همچون دیابت، کبد چرب، از کار افتادن کبد و مشکلات زانو برایشان به همراه داشته که باید سریعاً درمان شوند.
وی با اشاره به اینکه چاقی بیماری قرن است، گفت: تنها راه درمان قطعی چاقی برای این افراد درمان متابولیک است که ما در سیرجان یک سال و نیم بوده که این درمان را راه‌اندازی کرده‌ایم و 150 مورد عمل موفقیت‌آمیز در این زمینه داشته‌ایم.
همچنین این عمل‌های جراحی از روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود.
وی افزود: این افراد علاوه‌بر درمان قطعی چاقی، با حواشی درمانی نیز مواجهند و نیاز به آزمایشات متعدد و آندوسکوپی دارند لذا درمان آنها یک کار تیمی بوده و یک کار تیمی می‌طلبد.
رجایی ادامه داد: هر کدام از این افراد که جراحی شوند حدود 2 روز در بیمارستان بستری بوده و عمل جراحی آنها رایگان‌ها انجام می‌شود ولی هزینه‌های بستری جای گفت‌وگو کمک خیرین را دارد.
این پزشک 4 کودک بیان داشت: جراحی چاقی متابولیکی برای افراد بالای 15 سال انجام می‌شود که درواقع برای دو کودک کوچک‌تر فعلاً نمی‌توان این عمل را انجام داد و اگر به رژیم درمانی و مراقبت‌های طبی جواب ندادند، بعداً می‌توان آنها را جراحی کرد. بنابراین یوسف 18 ساله و عبدالرحمان 12 ساله تا حدودی شرایط جراحی شدن را دارند.
*هر 4 بیمار نیازمند جراحی‌های مختلف ارتوپدی 
در ادامه یاسر نژادی متخصص ارتوپدی، جراح استخوان و مفاصل که مسئولیت اقدامات ارتوپدی این کودکان را برعهده گرفته، اظهار داشت: 4 کودک در 4 سن مختلف قرار دارند و دچار دفرمیته‌هایی در نواحی اندام تحتانی هستند که نیاز به اقدامات درمانی متفاوتی دارند. همچنین باید در زمینه درمان آنها به تشخیص افتراقی برسیم و درنهایت استخوان را شکسته و با یک پلاک آن را ثابت کنیم تا بتوانیم اندام طبیعی را به‌دست آوریم.

وی بابیان اینکه سن قبل از بلوغ و درواقع وقفه رشد کمک می‌کند که دفورمیته‌ها را بهتر اصلاح کنیم گفت:‌برای این 4 فرد آزمایشات پاراکلینیکی نیاز داریم و ازآنجایی‌که این افراد در 4 سن مختلف دارند نیاز به مراحل درمانی متفاوتی دارند.
 
 

 
*پیگیری مشکلات بیماران تا رسیدن به نتیجه مطلوب
همچنین رستمی مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که مجددا زمینه‌ای فراهم شده تا بتوانیم به همنوعانمان خدماتی داشته باشیم، افتخار ما این هست که که بتوانیم دل این خانواده رو شاد کنیم و از مردم هم استدعا داریم که مثل همیشه که یار ویاور ما بودند در این کمپین شرکت کنند چرا که نقش اساسی با مردم و خیرین است.
وی ادامه داد: این بنیاد واسطه بین خیرین و این بیماران خواهد بود و تا آخر روند درمان این عزیزان را از نزدیک تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری ودنبال خواهیم کرد.
 

 
*دعوت از عموم مردم برای پیوستن به کمپین 
خبرگزاری فارس از عموم مردم جامعه، خیرین و سایر پزشکان دعوت به‌عمل می‌آورد تا به کمپین نذر مهربانی بپیوندند.
تا کنون هزینه جراحی این بچه‌ها توسط پزشکان خیر تقبل شده است، اما هزینه های بیمارستان و هزینه‌های جانبی برای پیگیری روند مشکلات هانیه و خواهرش که هنوز امکان جراحی ندارند، نیازمند کمک خیران و شما مردم نوع دوست است.
در همین راستا مردم جامعه و خیران می‌توانند کمک های نقدی خود را برای کمک به هزینه‌های جانبی و درمان این سه بیمار خاص به شماره کارت  « 5022297000030184 به نام بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور» واریز کنند و برای هرگونه هماهنگی با شماره تلفن 02142082237 تماس بگیرند.
***اخبار «کمپین نذر مهربانی» که پیش از این در خبرگزاری فارس برای کمک به بیماران نیازمند تشکیل شده است را می‌تواند در اخبار مرتبط همین گزارش پیگیری و مشاهده کنید.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 451401
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *