۰

تحریم و ایجاد اغتشاش، کار استاندارد آمریکا است

دستیار سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: تحریم یک کشور یا سایر اقدامات خصمانه، کار استاندارد واشنگتن است که با تأمین مالی برخی افراد یا سازمان‌ها آنان را به اعتراضات اعزام و آن را به اقدامات خشونت‌آمیز تبدیل می‌کند.
تحریم و ایجاد اغتشاش، کار استاندارد آمریکا است
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،پل کریگ رابرتز تحلیلگر ارشد سیاسی و نویسنده آمریکایی در مصاحبه با تسنیم تأکید کرد: آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران درست گفته‌اند که دستور اعتراضات اخیر در ایران از سوی خارج صادر شده و این اغتشاشات از سوی آشوبگران خارجی مورد حمایت قرار گرفته است.
دستیار سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور سیاست اقتصادی در دوره رونالد ریگان در سال 1981 میلادی و رئیس فعلی مؤسسه اقتصاد سیاسی در این مصاحبه تصریح کرد: این مشکل است که باور کنیم ایرانی‌ها آن‌قدر غافل هستند که منبع اصلی سختی‌های‌شان را درک نمی‌کنند. همان‌طور که من باور نمی‌کنم ایرانی‌ها غافل باشند، به این نتیجه می‌رسم که معترضان با مهارت اداره شده‌اند و یا شاید از سوی نهادهای غیردولتی خارجی به آنها پول پرداخت شده است، همان‌طور که در اعتراضات میدانی در کی‌یف همین اتفاق افتاد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات مسالمت‌آمیز و آرام در ایران در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی در شهرهای مختلف که در نهایت منجر به تجمعات غیرقانونی خشونت‌آمیز در برخی شهرها شد و اغتشاشگران به اموال عمومی و مراکز پلیس و ساختمان‌های دولتی حمله کردند، و حمایت مقام‌های آمریکایی از جمله ترامپ و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از این اغتشاشات و اینکه آیا ارتباطی بین اغتشاشگران و ادامه حمایت آمریکا از آنها وجود دارد، گفت: برای بی‌ثبات کردن یک کشور یا آماده کردن زمینه لازم برای تحریم یک کشور یا سایر اقدامات خصمانه، این یک کار استاندارد از سوی واشنگتن است که سازمان‌های "اصلاح" غیردولتی را تأمین مالی می‌کند. بعداً اعضای این سازمان‌ها به اعتراضات فرستاده می‌شوند و زمانی که اعتراضات آغاز شد، واشنگتن آن را به اقدامات خشونت‌آمیز تبدیل می‌کند.
وی در واکنش به سخنان روز سه‌شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی که اغتشاشات اخیر در ایران را توطئه برنامه‌ریزی‌شده دشمنان سه‌گانه جمهوری اسلامی (آمریکا و اسرائیل از یک سو، یک کشور ثروتمند خلیج فارس در طرف دوم و سازمان منافقین از سوی سوم) طی ماه‌های گذشته برای ایجاد هرج‌ومرج و آشوب در ایران ارزیابی کردند، گفت: آیت الله خامنه‌ای به‌درستی اشاره کرده‌اند. سعودی‌ها در این اغتشاشات دست داشتند. البته واشنگتن می‌تواند همه پول لازم برای بی‌ثبات کردن ایران را تأمین کند. البته آمریکا به سعودی‌ها نیاز ندارد مگر آنکه بخواهد بر این مسئله سرپوش بگذارد (و وانمود کند) که آمریکا تنها در این مسئله دخالت نداشته است.
وی در پاسخ به این مطلب که" آیت الله خامنه‌ای به این مسئله اشاره کردند که آمریکا از ملت ایران و انقلاب اسلامی خشمگین است، به‌خاطر ضربه‌هایی که از این جنبش بزرگ خورده است"، و علت آنکه آمریکا به‌دنبال سرنگونی انقلاب اسلامی است، گفت: ایران تنها کشوری نیست که هدف قرار گرفته است؛ روسیه، چین، ونزوئلا، کره شمالی و هر کشوری که سیاست خارجی مستقلی داشته باشد، هدف هجمه آمریکا قرار می‌گیرد. واشنگتن در چشم‌انداز خود برتری‌طلب و هژمونیک است و هرگونه محدودیتی را در سیاست یکجانبه‌گرایی خود رد می‌کند، علاوه بر این، واشنگتن با سرنگونی رژیم شاه و پیروزی انقلاب اسلامی، عملاً ایران را از دست داده است و واشنگتن مصمم است تا ایران را بازپس بگیرد. تنها یک نادان کامل به واشنگتن کمک خواهد کرد تا ایران را به هرج‌ومرجی که در عراق وجود دارد، تبدیل کند، علاوه بر این، منطقی نیست که علیه دولت ایران به‌خاطر مشکلاتی که تحریم‌های واشنگتن به‌وجود آورده است، اعتراض کرد. این مشکل است که باور کنیم ایرانی‌ها آن‌قدر غافل هستند که منبع اصلی سختی‌های‌شان را درک نمی‌کنند. همان‌طور که من باور نمی‌کنم ایرانی‌ها غافل باشند، به این نتیجه می‌رسم که معترضان با مهارت اداره شده‌اند و یا شاید از سوی نهادهای غیردولتی خارجی به آنها پول پرداخت شده است، همان‌طور که در اعتراضات میدانی در کی‌یف همین اتفاق افتاد.
 
مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 451434
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *