۰
براي نخستين بار در استان سيستان و بلوچستان؛

كشت توت فرنگي "گلخانه اي" در شهرستان خاش/ تاخیر در تخصیص اعتبارات، سبب راکد ماندن پروژه هاي كشاورزي شده است

مدير جهادكشاورزي شهرستان خاش گفت: براي نخستين بار در استان سيستان و بلوچستان، كشت توت فرنگي به صورت گلخانه اي در خاش آغاز شده است كه پيش بيني مي شود بيش از 200 تن از اين محصول برداشت شود.
كشت توت فرنگي "گلخانه اي" در شهرستان خاش/ تاخیر در تخصیص اعتبارات، سبب راکد ماندن پروژه هاي كشاورزي شده است
امان الله طوقي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، اظهار كرد: كشت توت فرنگی در برخي از گلخانه هاي منطقه دوربن بخش مركزي خاش آغاز شده است.

وي با بيان اينكه بايد شرایط مطلوب تری برای تولید توت فرنگی در خاش مهیا شود، تصريح كرد: برای نخستین بار تولید محصول توت فرنگی در خاش تجربه می شود و امیدواریم با سعي و تلاش کشاورزان پیشرو بتوانیم بخشی از نیازهای مردم را تامین کنیم.

طوقی گفت: یک رقم از محصول توت فرنگی به صورت آزمایشی و الگویي در گلخانه هاي اين شهرستان كشت شده است كه پيش بيني مي شود بيش از 200 تن محصول برداشت شود.

وي با بيان اينكه يك هزار و 200 واحد گلخانه ای در خاش فعال است که در چهار فصل تولید دارند، ادامه داد: اين شهرستان رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سطح سیستان و بلوچستان دارد.

مدير جهادكشاورزي شهرستان خاش افزود: وجود بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی و تولید سالانه افزون بر 300 هزار تن محصول این شهرستان را به قطب مهم تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده است.
 

 
وي با بيان اينكه شهرستان خاش از نظر اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار و نوين در سطح استان پيشرو است، خاطرنشان كرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در رونق کشت و تولید انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان خاش نقش بسزايي دارد.

طوقي با بيان اينكه از شهرستان خاش به عنوان ایران کوچک یاد می شود، يادآور شد: اين شهرستان به دليل شرایط  اقلیمی و آب و هوایی خاص تبدیل به منطقه ای برای تولید انواع محصولات کشاورزی شده است.

وي با بيان اينكه شهرستان خاش رنگين كمان كشاورزي است، اذعان كرد: در ارتفاعات تفتان به دلیل هوای نسبتا سرد انواع درختان شامل زرد آلو، گردو، بادام، آلو در قسمت جنوبی شهرستان نخیلات، مرکبات، برنج در اراضی شرقی آن و در مجاورت مرز پاکستان نخیلات دیم در سطح زیاد با کیفیت مناسب، در دشت گوهر کوه باغات پسته و امکان کشت سایر محصولات نظیر انار، زیتون، گندم ، یونجه، زیره سبز، محصولات جالیزی و سبزی و صیفی جات حتی زعفران در این منطقه وجود دارد.

مدير جهادكشاورزي شهرستان خاش با بيان اينكه تاخیر در تخصیص اعتبارات، سبب راکد ماندن پروژه ها شده است، اظهار كرد: پیمانکاران نمی توانند طرح های خود را به موقع انجام دهند و مشکلات مردم همچنان باقی است.

انتهای پیام/
 
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 451435
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *