۰
رئیس ثبت احوال خاش:

آمار تولد از فوت در شهرستان خاش سبقت گرفت/ ثبت نام 15 هزار شهروند خاشي جهت دريافت كارت ملي هوشمند

رئیس ثبت احوال شهرستان خاش گفت: در سال جاري 450 تولد و 400 فوتي در اين شهرستان به ثبت رسيده است.
آمار تولد از فوت در شهرستان خاش سبقت گرفت/ ثبت نام 15 هزار شهروند خاشي جهت دريافت كارت ملي هوشمند
موسی شعلي بر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه يكي از مهمترين پايه هاي رشد و پيشرفت كشور داشتن آمار و اطلاعات دقيق و مناسب است، اظهار كرد: در سال جاري 400 فوتی در خاش وجود داشته که 90 درصد ثبت این واقعه در مهلت قانونی انجام شده است.

وي با بيان اينكه ماهيانه حداقل 450 واقعه ولادت در شهرستان خاش به ثبت مي رسد، تصريح كرد: آمار ولادت در 9 ماهه امسال، در شهرستان خاش چهار هزار مورد به ثبت رسيده است.

شعلي بر  گفت: در خصوص صدور كارت ملي هوشمند 15 هزار درخواست ارائه شده كه تاكنون حدود 10 هزار فقره كارت ملي تحويل شهروندان شد.

وي با بيان اينكه چهار هزار جلد شناسنامه در اين شهرستان تعويض شده است، ادامه داد: 400 فاقد شناسنامه تعين تكليف و 320 شناسنامه صادر شده است.

رئیس ثبت احوال شهرستان خاش با بيان اينكه 118 پرونده جدید رسیدگی به مشکلات فاقدان شناسنامه در دست بررسي است، افزود: ثبت احوال از زمان ورود حیات انسان تا تمامی فعالیت های اجتماعی هر فرد نقش اساسی را دارد و كاهش نرخ جمعيت تهديدي  بزرگ براي كشور محسوب مي شود.

وي يادآور شد: ۱۰ روز برای فوت و ۱۵ روز برای تولد مدت زمان ثبت لازم است كه مسئله دیر ثبت کردن فوتی ها یکی از مهمترین مسائل و نگرانی های ما است که باید در این مسئله بیشتر تلاش شود.

شعلي بر اذعان كرد: سندهای سجلی مهمترين اسناد هویتی هر شخصی در جامعه است و نقش مهمی در هدف گذاری های خرد و کلان آن جامعه به شمار مي رود.

وي با بيان اينكه ثبت کردن وقایع حیاتی پایه های آمارهای حیاتی است و در مدت سالها نظام اطلاعات بهداشتی را تحت الشعاع قرار می دهد، اظهار كرد: همراهی و همدلی موجود در میان دستگاه ها و مدیران اجرایی شهرستان سبب پیشرفت در کارها می شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 451449
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *