۰
پيگيري تفتان ما؛

مشكلات و نبود امكانات در روستاي نصرت آباد خاش حل مي شود/ آبرساني به برخي از روستاهاي اين شهرستان نيازمند "اعتبار" است

پس از انتشار گزارش " روستاي نصرت آباد خاش زير سايه بي مهري است" و پیگیری خبرنگار تفتان ما در این خصوص مجتبي شجاعي بخشدار مركزي خاش از حل مشكلات اين روستا خبر داد.
مشكلات و نبود امكانات در روستاي نصرت آباد خاش حل مي شود/ آبرساني به برخي از روستاهاي اين شهرستان نيازمند "اعتبار" است
به گزارش  تفتان ما، روستاي نصرت آباد خاش به دليل اينكه در حاشيه اين شهر قرار گرفته است متاسفانه اهالي اين روستا از كمترين امكانات محروم هستند و هيچ مسئول و متولي براي حل مشكلات آنان برنامه ريزي نكرده است كه اين مسئله سبب گلايه و اعتراض بسياري از ساكنان اين روستا شده بود كه این سوژه در دست پیگیری این پایگاه خبری تحلیلی قرار گرفت.

مشكلات روستاي نصرت آباد خاش به زودي حل مي شود
مجتبي شجاعي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: رسیدگی و پیگیری مشکلات روستاهای حاشیه شهر به ويژه روستاي نصرت آباد بخش مرکزی از اولویتها و ضرورتهای اجرایی شهرستان است که به زودی زیرسازی معابر و حفر چاه آب شرب در این روستا آغاز مي شود.

وي با بيان اينكه حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیررسمی پاشنه آشیل توسعه شهرها هستند، تصريح كرد: روستاي نصرت آباد با جمعیتی قابل توجه در صورت بی توجهی و غفلت می تواند آسیب  اجتماعی و فرهنگی جدی برای شهرستان ایجاد کند.

شجاعي با بيان اينكه همه دستگاها باید با تفکر دوراندیشی همگام با فرمانداری و بخشداری به این روستا خدمت کنند، گفت: برنامه ریزی برای بهسازی روستای نصرت آباد با پشتیبانی فرمانداری شهرستان اجرایی مي شود.

وي خاطرنشان كرد: در آستانه دهه مبارک فجر، طرحهای تاثیرگذار و خوبی در حوزه های مختلف اموزشی، کشاورزی، جاده، آبرسانی، برق و غيره در دهستان کارواندر آماده بهره برداری است که به لحاظ حجم و بهره مندی خانوار، از درجه ممتازی برخوردار است .

بخشدار بخش مركزي خاش يادآور شد: توجه به مباحث آموزشی، تامین آب شرب و برق و ایجاد زیرساختها و اجرای پروژه های بهداشتی و غیره در مناطق روستایی با هدف حمایت از روستائیان از اولویت های مهم است.

وي با بيان اينكه مسئله مهم آب و کمبود آن چالش جدی آتی خواهد بود، گفت: تصمیمات و طرحها در حوزه آب باید با دوراندیشی و آینده پژوهی و باور عمومی در سطح جامعه و مسئولین نسبت به این بخش حساس صورت پذیرد.

شجاعي ادامه داد: مسئله مهم و حياتي آب تعارف بردار نیست و مستقیم با حیات و زندگی مردم گره خورده و منشور دینی و قرآنی بهترین دستورالعمل و شیوه نامه گذر از بحران کم‌آبی است .

وي تصريح كرد:  طی ماه جاری با بهره برداری از چاه شهرک توحید آباد، مشكل كمبود آب افزون بر ۲۰ روستا و نزدیک بر یک هزار خانوار حل خواهد شد.

شجاعي اذعان كرد: با هدف رفع سریع مشکل کمبود آب روستای توحید آباد و تعدادی روستاهای دیگر و در حالی که پیش بینی اعتباری از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت حفر چاه و تجهیز آن صورت گرفته بود، برای نخستین بار به همت خیرین بومی و دهیاران و پس از تامین بخشی از تجهیزات توسط آبفار و پیگیری های حوزه عمرانی فرمانداری چاه جدید به زودی وارد مدار می شود.

وي اظهار كرد: تعریف شدن پروژه های ملی در این شرایط سخت مالی کاری ارزشمند و خدمتی بزرگ به مردم محروم است .

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 451475
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *