۰
امام جمعه شهرستان خاش:

۲۶ دی 57، یادآور دومین فرار شاه خائن از كشور بود/ امام خميني(ره) تا آخرين نفس با شجاعت در مقابل رژيم شاه ايستادگي كرد

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: ۲۶ دی 57، یادآور دومین فرار شاه خائن از كشور بود و اين روز بزرگ در تاريخ به يادماندني و جاودانه است.
۲۶ دی 57، یادآور دومین فرار شاه خائن از كشور بود/  امام خميني(ره) تا آخرين نفس با شجاعت در مقابل رژيم شاه ايستادگي كرد
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه 26 دی ماه 1357 از روزهای شیرین انقلاب بود، اظهار كرد: در اين روز به ياد ماندني كه نه كشور پذيراي سلطنت بود و نه شاه مي توانست با جمعيت بسيار زياد مردم مقابله و مبارزه كند و به همين دليل برای دومین بار در طول سلطنت خود از ايران فرار کرد.
 
وي با بيان اينكه انقلاب در طول عمر خود روزهای تلخ و شیرین زیادی داشته است، تصريح كرد: 26 دي 1357 از روزهاي بسيار شيرين بوده كه امام راحل آن را نخستين مرحله در پيروزي ملت غيور ايران اسلامي برشمرد.

حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه اين نخستين فرار شاه از ايران نبود، گفت: در جریان کودتای سال 1332 نیز شاه از ايران فرار کرد ولي به كمك استكبار مجدداً به ايران بازگشت.

وي با بيان اينكه شاه خائن دست نشانده و تربيت يافته غرب و آمريكا بود، افزود: ساواك  در دوران فرار شاه وضعيت اختناق ايجاد كرده بود و هيچ فردي حق اعتراض نداشت و اگر شخصي هم اعتراض مي كرد فوراً به قتل مي رساندند.

امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه امام راحل تا آخرين نفس با شجاعت در برابر رژيم شاهنشاهي ايستادگي كرد، اذعان كرد: اين اقدام امام خميني(ره) سبب فرار شاه از كشور شد و به همين دليل استكبار جهاني همواره به دنبال آزار و تبعيد اين شخصيت والامقام بود.

وي با بيان اينكه روحانيت در فرار شاه نقش بسيار تاثيرگذاري داشت، اظهار كرد: مراجع تقليد با دين مبين اسلام و قرآن گره خورده است و مردم غيور و هميشه در صحنه نيز پيرو و فرمان‌بردار روحانيت هستند و اين مسئله سبب پیروزی انقلاب شد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 451502
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *