۰
همزمان با دهه مبارك فجر؛

افتتاح 41 پروژه با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد ريال در شهرستان خاش/ مردمی بودن مهمترین ویژگی برنامه های گرامیداشت دهه فجر در اين شهرستان است

فرماندار شهرستان خاش گفت: در دهه فجر امسال بیش از 41 پروژه عمرانی با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد که این میزان نسبت به دهه فجر سال اخير رشد داشته است.
افتتاح 41 پروژه با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد ريال در شهرستان خاش/ مردمی بودن مهمترین ویژگی برنامه های گرامیداشت دهه فجر در اين شهرستان است
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با تبریک پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار كرد: مطابق سنت حسنه‌ سال‌های اخير بخشی از پروژه‌های عمرانی که نیازها و خواست‌های مردم را برآورده می‌کند، در برنامه‌های مختلف ايام الله دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وي با بيان اينكه برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه هاي گرامیداشت دهه فجر امسال از اهمیت بالایی برخوردار است، تصريح كرد: هرچقدر این برنامه ها و جشن ها با شکوه و کیفیت بالاتری برگزار شود به خنثی کردن توطئه ها و نقشه هاي شوم اخیر دشمنان کمک بیشتری مي كند.

چاكرزهي با بيان اينكه به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی و ورزشی در شهرستان خاش برگزار می‌شود، گفت: 41 پروژه با اعتبار 140 ميليارد ريال همزمان با دهه فجر امسال در شهرستان خاش افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: این پروژه‌های قابل افتتاح در زمینه‌های عمرانی و کشاورزی، راه و شهرسازی، برق رسانی و آموزش و غیره است.

فرماندار شهرستان خاش با اشاره به پروژه هاي بخش مركزي خاش در دهه مبارك فجر امسال، افزود: ۳۲ پروژه مختلف خدماتی و عمرانی با اعتبار حدود ۵۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی، ملی و مشارکتی در دهستان‌های پنجگانه بخش مرزی مرکزی خاش در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وي ادامه داد: بهره‌‌برداری از چهار ایستگاه دیجیتال تلویزیونی با اعتبار حدود چهار میلیارد ریال، کلنگ اجرای خط انتقال مجتمع دشت آبخوان در فاز جدید با اعتبار هشت ميليارد و 500 ميليون ريال، اجرای عملیات مدیریت هرزآب دشت آبخوان با اعتبار 10 ميليارد ريال و تولیدی صنایع محصولات بتنی با دو میلیارد و نهصد میلیون ریال بخشي از پروژه هاي بخش مركزي است.

چاكرزهي توسعه و برق رساني روستایی با اعتبار هشت ميليارد و 500 ميليارد ريال، سایر پروژه های فنی برق با 13میلیارد و 250 میلیارد ریال، مرغداری 30 هزار  قطعه ای روستاي عباس آباد با هفت میلیارد ریال و ساير پروژه های کشاورزی و دام شامل سیستمهای آابیاری نوین، پوشش انهار سنتی، استخرای چند منظوره و غيره با اعتبار حدود هفت میلیارد ریال را از ديگر پروژه هاي بخش مركزي عنوان كرد.

وي ادامه داد: افتتاح منازل مسکونی مددجویان دارای دو معلول بهعزیستی با یک میلیارد و 800 میلیون ریال، افتتاح دو باب فضای آموزشی سه کلاسه نوش آباد به همت قرارگاه  سپاه پاسداران و یک‌کلاسه خیری چاه محبت به همت خیریه عنایت و غيره از جمله طرحهایی است که در بخش ده هزارکیلومتری و ۷۵ هزار نفری بخش مرکزی خاش به بهره‌برداری می‌رسد.

چاكرزهي با اشاره به برگزاري جشنواره دا ( مادر ) در روستای اسماعیل آباد، يادآور شد: برگزاری مسابقات قویترین مردان بخش مرکزی، جشنواره‌های ورزشی، برگزاری دو نشست مردمی در روستاها، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، سخنرانی در نماز جمعه، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، گردهمایی دهیاران و در نهایت حضور پرتوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از جمله ویژه برنامه‌های دهه مبارك فجر در شهرستان خاش است.

فرماندار شهرستان خاش با اشاره به پروژه هاي آب در دهه مبارك فجر، گفت: طرح بزرگ آبرسانی مجتمع دشت آبخوان برای ۴۸ روستا با اعتبار پیش بینی اولیه ۲۸ میلیارد تومان كه فاز دوم آن با پیشرفت فیزیکی 22 درصد در دهه مبارك فجر افتتاح مي شود.

وی ادامه داد: در روستای شیرآباد گوهرکوه بخش نوک آباد نیز راه اندازی ایستگاه آب شیرین کن گوهر کوه برای ۱۹روستا با حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار، مجتمع ۲۴ روستایی آبرسانی چاه احمد با پنج میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار و در بخش ایرندگان مجتمع آبرسانی هفت روستایی ده رئیس با پنج میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و اجرای ده ها پروژه آبرسانی دیگر در روستاهای خاش در دستور کار است.

چاكرزهي با اشاره به پروژه هاي كميته امداد بخش نوك آباد شهرستان خاش كه در دهه فجر به بهره برداري مي رسد، تصريح كرد: همزمان با سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی تعداد 98 طرح اشتغالزایی و سه مورد طرح احداث مسکن ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نوک آباد خاش با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وي افزود: هزینه اجرا شده برای طرح‌های اشتغالزایی هشت میلیارد ریال و هزینه احداث سه واحد مسکونی 750 میلیون ریال است كه در دهه فجر افتتاح مي شود.

چاكرزهي با بيان اينكه انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است، اذعان كرد: امسال نیز برنامه های دهه مبارک فجر با مشارکت خود مردم برگزار خواهد شد تا دشمنان بار دیگر متوجه مردمی بودن انقلاب اسلامی بشوند.

فرماندار شهرستان خاش اظهار كرد: دهه مبارک فجر، بهترین فرصت برای انتقال پیام، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه امید و خودباوری در ميان مردم به ویژه نسل جوان و تجلی میثاق ملت سرافراز ایران با آرمان‌های پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و بهترین نمایشگاه برای عرضه خدمات دولت طی یکسال از دهه فجر سال قبل تا دهه فجر جاری است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 451675
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *