۰
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي:

لايحه بودجه ۹۷ به دلیل نادیده گرفته شدن مشكلات معشيتي و اقتصادمقاومتي رد شده است/ حذف يكباره يارانه مردم مشكلات بسيار زيادي را ايجاد مي كند

عضو كميسيون اجتماعي و نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي گفت: لايحه بودجه ۹۷ به دلیل نادیده گرفته شدن مشكلات معشيتي و اقتصادمقاومتي رد شده است و دولت هيچ توجهي به محروميت زدايي و مسائل فرهنگي ندارد.
لايحه بودجه ۹۷ به دلیل نادیده گرفته شدن مشكلات معشيتي و اقتصادمقاومتي رد شده است/ حذف يكباره يارانه مردم مشكلات بسيار زيادي را ايجاد مي كند
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به لایحه بودجه سال 97 و ایرادات اساسی موجود در این لایحه بودجه اظهار كرد: بنده و 119 تن از نمايندگان با اين لايحه مخالفت كرديم و اين اتفاق، کم سابقه در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی بوده است.

وي با بيان اينكه نمايندگان نسبت به مشكلات معشيتي و اقتصادمقاومتي نگران بودند، گفت: يكي از مهمترين دلايل رد لايجه بودجه حذف يارانه ها بود چرا كه شاخص دقيقي براي تشخيص بين ثروتمندان و فقرا براي يارانه وجود نداشت.

كرد با بيان اينكه اسم خودم را به عنوان مخالف لايحه بودجه 97 در قرعه كشي نوشتم اما انتخاب نشده ام، ادامه داد: حذف يارانه ثروتمندان اشكالي ندارد اما براساس لايحه بودجه پيشنهادي دولت قرار بود يارانه 30 ميليون نفر قطع شود كه اين مسئله قطعاً در آينده مشكلاتي را ايجاد مي كرد.

وي با بيان اينكه عدم همخواني بودجه با برنامه ششم توسعه يكي از مهمترين مشكلات اين لايحه بود، تصريح كرد: مجلس برنامه ششم توسعه را مصوب كرده اما دولت در اين خصوص هيچ برنامه اي در لايحه بودجه ارائه نكرده بود و در بسیاری از موارد در چارچوب این برنامه دیده نشده بود.

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت بايد انتقادات را قبول و اين مشكلات را برطرف كند، خاطرنشان كرد: نبايد مسئولان دولتي در مقابل انتقادات واكنش نشان دهند و با ادبيات زشت و زننده با ديوان محاسبات و ساير ارگان ها برخورد كنند.

وي يادآور شد: دولت در لايحه بودجه سال 97 اوراق مشاركت را افزايش داده و جهت دهی منابع حاصل از آن به سوی هزینه های جاری دولت به صراحت دیده می شود اما در گذشته با چنین پدیده ای در بودجه کل کشور برخورد نكرده بوديم.

 كرد با بيان اينكه از ديگر نگراني هاي لايحه بودجه مشكلات مناطق محروم بوده است،  افزود: در لايحه بودجه سال آينده مبلغ 32 هزار میلیارد تومان از بدهی سال‌های اخير برای اوراق در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق نیز 57 هزار میلیارد تومان بر آن افزوده است.

وي با بيان اينكه بايد دولت در لايحه بودجه به حمايت از توليد داخلي، اشتغال و اقشار آسيب پذير توجه مي كرد، اذعان كرد: بودجه بايد دوباره به كميسيون تلفيق برود و اين كميسيون ظرف مدت 72 ساعت پس از بررسي و تغييراتي را انجام دهد و مجدداً جهت رأی گیری به صحن مجلس می آید، اما اگر این بار هم بودجه رأی نیاورد، دوباره به هیئت دولت مي رود تا لایحه جدیدی مطابق آئین نامه مجلس ارائه کند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه استاني كردن بودجه برخي از نهادها در سيستان و بلوچستان ممكن بود مشكلاتي را ايجاد كند، اظهار كرد: مسئله استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و بعضي دانشگاه‌ها یکی از معایب بودجه 97 بود که قطعاً در سيستان و بلوچستان نمی توانستند این اعتبارات را جبران کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 451699
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *